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Hauts Elfes (perso & unités) - Alarielle et sa garde d'honneur


Heneric

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Note bien que la version Garde d'Honneur en élite classique sans la Reine ça n'a existé que pour la v6 Hordes Sauvages et la v6 Citadel Journal/Site web. En v5/6 on pouvait en inclure si la Reine était là.

Le LA v8 O&G est plus pour donner des unités uniques que les perso spé doivent rejoindre. ceci dit reste à savoir si les concepteurs ont vraiment une logique derrière tout ça...
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  • 2 semaines après...
[quote]Si on suit les LA v8, les EMC sont standard maintenant avec un coût de +10 Étendard, Musicien et Champion. Quelque soit le prix de la troupe.[/quote]
Ce détail m'avait échappé X-/ .
Oublie donc ma proposition de +14/7/14, autant se mettre direct sur les "standards" v8.
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Voilà, j'ai modifié le message originel, dans le sens prévu :
l'unité est spéciale et a perdu sa restriction 0-1 et le coût des figurines est passé à 17 (contre 20 auparavant), ce qui reste énorme mais pour des tireurs CT 5 à arc long, immunisés à la psychologie et qui se défendent très bien au corps à corps, je ne trouve pas le coût si déraisonnable. L'état-major est en option, pour 10 points chacun, sauf dans le cas où Alarielle rejoint l'armée puisque l'unité qu'elle rejoint doit avoir un état major complet, en contrepartie, elle leur ramène les 2 objets magiques propres à l'unité. J'ai aussi donné la possibilité à la championne, pour qui j'ai pris le nom suggéré de "première demoiselle", et au porte étendard de se pouvoir en objets magiques, ce qui m'a semblé logique au vu du fait que tous les champions et étendard des unités d'infanterie spéciales elfes pouvaient le faire.

Voilà, si vous avez d'autres suggestions/critiques, c'est à vous, mais j'avoue que je ne suis pas peu fier de ce que l'on a fait ;)
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Rien de précisé car en fait, comme dit dans mon précédent message, j'ai juste fait sauté les limitations sur l'unité. Seule Alarielle possède des traits restrictifs vis à vis d'elle-même et de l'unité (à savoir, s'il y en a au moins une dans l'armée Alarielle DOIT la rejoindre et l'unité DOIT avoir un état major complet).

En effet, le 0-1 n'étant plus trop à la mode depuis la V7 et puisque toutes les anciennes troupes d'infanterie rares des elfes sont passés du rare au spécial, je considère que la Garde d'Honneur n'avait pas à faire exception. Certains pourront me rétorquer que ce bataillon est unique, mais c'est aussi censé être le cas des Lions Blancs ou des Gardes Phœnix et ces deux-là ne subissent aucune restriction particulière, si ce n'est d'être spécial.
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Suggestion : ne pas imposer l'état major au régiment. Par contre, [b]si[/b] le régiment contient une porte-étendard, alors elle porte automatiquement (et gratuitement, mais le coût est déjà compris dans celui d'Alarielle) la bannière d'Avelorn, et si le régiment contient une musicienne, alors elle porte automatiquement la conque d'Isha.

Comme ça, ceux qui ne veulent pas de l'état major (par exemple ils ont pas les figurines) peuvent quand même prendre Alarielle, mais ils ne bénéficient pas de tous les avantages.
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[quote name='Heneric' timestamp='1307524684' post='1929801']
Rien de précisé car en fait, comme dit dans mon précédent message, j'ai juste fait sauté les limitations sur l'unité. Seule Alarielle possède des traits restrictifs vis à vis d'elle-même et de l'unité (à savoir, s'il y en a au moins une dans l'armée Alarielle DOIT la rejoindre et l'unité DOIT avoir un état major complet).

En effet, le 0-1 n'étant plus trop à la mode depuis la V7 et puisque toutes les anciennes troupes d'infanterie rares des elfes sont passés du rare au spécial, je considère que la Garde d'Honneur n'avait pas à faire exception. Certains pourront me rétorquer que ce bataillon est unique, mais c'est aussi censé être le cas des Lions Blancs ou des Gardes Phœnix et ces deux-là ne subissent aucune restriction particulière, si ce n'est d'être spécial.
[/quote]


Ok je reprends...
WFB5 > La présence d'Alariel permet d'avoir une unité de DH qui brandit toujours l'étendard et la conque. Note : Si la reine est dans l'unité immunité psy et si elle meurt haine de l'ennemi.
WFB6 Hordes Sauvages > Les DH apparaissent en unité rare limitée à 0-1. Note : Choix rare et 0-1 idem LB et pas de règle spé. Choix d'étendard et musi et étendard magique possible ou pas.
WFB6 Citadel Journal/Web > Les DH est une unité rare, la présence de la Reine n'est pas nécessaire (du moins c'est vague). Possède toujours l'étendard et la conque et les points sont présenté comme un RoR avec une taille mini et étendard, musi et champion inclut. Note : La présence de la Reine dans les rangs donne Indémoralisable et elles sont toujours immu à la psy.

Je suis pour la version WFB6 CJ/Web (une unité, EMC, objet magique spécifique) mais je pense que la Reine doit obligatoirement rejoindre l'unité (comme pas mal de perso spé en v8, du moins pour le moment).
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:whistling: plusieurs trucs me gênent un peu :

1) pourquoi une armure lourde ? de mémoire, elles ont toujours porté une armure légère non ? en plus, avec les figs cela n'est pas du tout Wysiwyg...

2) elles sont horriblement chère... perso je les mettrait à 15 pts, l'immunité psy étant inclue dans le coût d'Alarielle

3) pour Alarielle, pourquoi ne pas lui mettre I = 10 ? ça colerait bien avec la caresse

4) la descendance d'Aenarion est-elle constituée de consanguin ? :whistling: Modifié par Arandir
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1) Dans le recueil 2003, il est bien fait mention d'une armure lourde, je n'ai fait que recopier en grande partie le bouquin ; alors oui, dans "hordes sauvages" elles sont en armure légère, mais je préfère la version du recueil pour trois raisons : le recueil est postérieur à "hordes sauvages", elles y sont mieux détaillées et ça ne fait qu'endurance 3 et armure 5+ pour une figurine à 17 points, ce qui nous amène au second point...
2) L'immunité psychologique n'est pas amené par Alarielle, Cette dernière leur rajoute la règle indémoralisable, mais elles sont de base immunisée à la psychologie. Donc on reste sur 17 points ; ne pas oublier que les gardes maritimes sont à 13 points pour un équipement moins bon (elles ont un arc long alors qu'ils ont un arc classique) et des statistiques moins intéressantes, les mettre en dessous de 17 serait clairement dévaluer ses charmantes jeunes filles.
3) Elle a déjà célérité d'Asuryan, est-il vraiment nécessaire d'en mettre une autre couche ?
4) Joker !!!

Je réfléchis à enlever le fait que la Garde d'Honneur rejointe par Alarielle soit obligée d'avoir un état major complet, c'est peut-être un point à revoir, j'attends d'autres avis. Sinon, je garde la version "si l'armée incorpore Alarielle et qu'elle a au moins une unité de Garde d'honneur, Alarielle doit rejoindre cette unité qu'elle ne pourra en aucun cas quitter"
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1) oui mais c'est absolument pas wysiyg avec les figus les représentant...
2) découlant du 1 => 17 points c'est trop
3) effectivement j'avais oublié Modifié par Arandir
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Bon, je crois qu'on s'égare. Je propose la méthode suivante :

1) quelqu'un peut faire un récapitulatif des règles qui sont communes aux différentes versions GW des règles ? Le profil, les règles spé, etc... De même il faudrait faire un récapitulatif des points qui ont changé entre les différentes versions.

2) sur les points où ça diffère, il faut peser le pour et le contre de chaque version. Au final on prendra comme base de départ la version qui a la préférence générale.

3) Ensuite seulement on fera la modif V8.

Ca vous va comme processus ?
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Je peux donner les version des Demoiselles d'Honneur de "hordes sauvages" et du "recueil 2003", mais j'ai pas les autres

Version hordes sauvages (sortie en 2000):
0-1 rare
M5 CC5 CT5 F3 E3 PV1 I5 A1 Cd8
18 points/figurines
taille : 10+
équipement : lance, arc long et armure légère.
Spécial : combattent sur trois rang, tire sur deux rangs
Peut prendre une championne, une musicienne et une porte-étendard pour 10 points chacune. cette dernière a le droit à une bannière magique de 50 points maximum.


Version recueil 2003 (sortie en... devinez !):
0-1 rare
M5 CC5 CT5 F3 E3 PV1 I6 A1 Cd8
Taille et coût : 10 avec état-major complet pour 300 points, ceci étant le minimum requis ; on peut ensuite prendre d'autres demoiselles pour +20 points/figurines
équipement : armure lourde, arc long et lance
spécial : immunité à la psychologie, combattent sur trois rangs
La musicienne porte la conque d'Isha et la porte étendard porte la bannière d'Avelorn (voir le poste originel pour connaitre la description de ces objets) Modifié par Heneric
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Version Livre d'Armée V5 :
Unité
[code]
M CC CT F E PV I A CD
Demoiselle 5 5 5 3 3 1 6 1 8[/code]
points : 16/fig
taille : 5+
Armes/armures : armure légère, lance et arc long.
Option : état-major (s'il est pris, les OM doivent être pris aussi)
Règles : immunisé à la psychologie, haine si la reine meurt, combattent sur 3 rangs et tirent sur 2.
Le régiment ne peut être pris que si Alarielle est présente. Modifié par ilmarith
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Après nouvelle réflexion, voilà ce que je propose :
On remplace l'armure lourde par une armure légère, faisant ainsi passer le coût de la figurine à 16 points chacune. Cependant, on garde l'option de l'armure lourde mais pour 1 point chacune. Le reste ne bougerait pas.

Qu'en dîtes-vous ?
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  • 1 mois après...
La version Tempus Fugitives

[quote][b]HIGH ELVES – ALARIELLE THE EVERQUEEN LORD CHOICE 300 POINTS[/b]

M WS BS S T W I A LD
Alarielle the Everqueen 5 4 5 3 3 3 6 1 10
Maiden Guard 5 5 5 3 3 1 6 1 8
Maiden Guard Champion 5 5 5 3 3 1 6 2 8

[b]Unit Type:[/b] Infantry (Character)

[b]Equipment
[/b] [list][*]Star of Avelorn: Bound Spell power level 4 contains Regrowth from the Lore of Life[*]Shieldstone of Isha: 4+ Ward save.[*]Stave of Avelorn: Same effect as the Staff of Solidity (HE: pg 102)[/list]
[b]Special Rules
[/b] [list][*]Valour of Ages[*]Speed of Asuryan[*]4+ Ward Save (Alarielle only)[*]Ignore her first Miscast in the game[*]May never be the army General[/list] [b]
Magic: [/b]Alarielle is a Level 4 Wizard and knows all of the spells from the Lore of High Magic and the Lore of Light.

[b]Chaos Bane: [/b]Any Daemonic unit (including Daemonic monsters and characters) that starts the Magic phase with a model within 6" of Alarielle is affected by the aura of law and harmony that surrounds her. Each unit in range suffers D6 Strength 5 hits. In addition, roll a D6 for each magic item belonging to a model from a Chaos, Skaven or Undead army that is within 6" of Alarielle at the start of the Magic Phase. The item is destroyed on a D6 roll of a 6 (roll for each item separately)
[b]
The Touch of the Everqueen:[/b] Alarielle does not fight as such, for she is the embodiment of peace rather than war. However, her lightest touch can stun a foe for a moment, disorientating them with a blinding flash of light. If Alarielle hits her target, then no to wound roll is made. Instead the enemy model may make no attacks that turn, and any other models attacking it hit automatically that phase. In the case of a mounted model (on a chariot or monster, for example), Alarielle must roll to hit against the highest Weapon Skill, but if she hits the entire model is affected, including any special attacks, impact hits, etc
[b]
Maiden Guard:[/b] If Alarielle is included in the army, one unit of Lothern Seaguard may be upgraded to Maiden Guard for +4 points per model. They have Heavy Armour and may take Shields as normal. The Maiden Guard Standard Bearer may carry a Magic Standard worth up to +50 points (this does not count for 'first among equals'). Maiden Guard are the all-female bodyguard of the Everqueen and are Immune to Psychology. A Maiden Guard unit containing Alarielle becomes Unbreakable (and while in the unit so too does Alarielle). Should Alarielle be killed all Maiden Guard gain Hatred and Frenzy.[/quote] Modifié par Dreadaxe
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[quote name='ilmarith' timestamp='1306096917' post='1918417'][i]Les suivantes de la reine formet aussi sa garde. Une centaine de jolies jeunes filles elfes.[/i][/quote]

Warhammer Online nous dit la même chose.
[quote]The [b]Maiden Guard[/b] are a group of 100 elven maids trained to be the Personal Guard of the [url="http://warhammeronline.wikia.com/wiki/Everqueen"]Everqueen[/url][/quote]
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  • 2 mois après...
[quote name='Dreadaxe' timestamp='1306141442' post='1918591'][quote]Proposition pour le nom de la championne : Première Demoiselle.[/quote]
Maîtresse d'Honneur ? ;)
[/quote]

Dame d'Honneur ? C'est mieux que Première Dame je trouve. Modifié par Dreadaxe
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Plutôt damoiselle d'honneur dans ce cas, mais j'aime bien première damoiselle perso...

Sinon, la version de Tempus fugitives est globalement bien, mais il y a qu'un léger problème, c'est qu'elles perdent accès à l'arc long faisant de la garde d'honneur un simple copier/coller des gardes maritimes et je trouve que ça leur enlève un peu de leur spécificité. Alors, oui, c'est un détail, mais je trouve que ça joue.

Sinon, c'est peut-être la meilleure façon de les jouer.
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[quote name='Heneric' timestamp='1320394285' post='2023576']
Plutôt damoiselle d'honneur dans ce cas,[/quote]

Demoiselle d'Honneur c'est pas mal aussi, c'est plus courant que Dame d'honneur.

demoiselle d'honneur (f) n. bridesmaid, maid-of-honour
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  • 5 mois après...
[quote name='Dreadaxe' timestamp='1312831111' post='1968757']
La version Tempus Fugitives[/quote]

Le dernier document de Tempus permet de jouer une armée de la reine.

[quote][size="4"][b]SUB-FACTION: COURT OF THE EVERQUEEN[/b][/size]

The High Elves are an ancient people with a history that spans millennia. While the ancestors of man were little more than cave-dwelling primitives, the Elves built magnificent cities of glittering silver and white marble on their island home of Ulthuan. Elven scholars and explorers were the first to chart the stars and sail the world's oceans.

Early in their struggles against the Ruinous Powers, the Elves discovered that negative emotions such as fear, rage, jealousy and greed serve to fuel and strengthen the power of Chaos. Since that time, the High Elves have struggled to keep their intense passions tightly under control. In order to suppress this dangerous and unpredictable aspect of their psyche, the lords of Ulthuan continually strive to eliminate all extremes of emotion; in High Elf society, to surrender to anger or lust is to show weakness. As a result, the High Elves live by a strict regimen of rules and codes and embrace a way of life that emphasizes harmony, balance and inner peace.

Even in far Ulthuan, the seers of the White Tower can sense the build up of dark energy from the Vampire Coast. With Phoenix King Finubar engaged in war with Naggaroth and fearing they may be too late to avert disaster; Alarielle the Everqueen herself has dispatched the swiftest Dragonships to take her court to those brooding shores. Ironically it is the Dark Elves who may be of the most use to the High Elf assault as the worshippers of Khaine despise all magic and their efforts to sanctify the Monolith of Khaine will only serve to weaken whatever dark power is manifesting amongst the dank jungles.

[b]COURT OF THE EVERQUEEN ARMY SELECTION:[/b] Chosen from the High Elves army book. The army may include any of the units listed in Warhammer Armies High Elves as normal including named characters and [u][b]must [/b][/u]include Alarielle the Everqueen in their army lists.

[b]MAIDEN GUARD:[/b] One unit of Lothern Seaguard may be upgraded to Maiden Guard for +4 points per model. They have Heavy Armour and may take Shields as normal. The Maiden Guard Standard Bearer may carry a Magic Standard worth up to +50 points (this does not count for 'first among equals'). Maiden Guard are the all-female bodyguard of the Everqueen and are Immune to Psychology. A Maiden Guard unit containing Alarielle becomes Unbreakable (and while in the unit so too does Alarielle). Should Alarielle be killed all Maiden Guard gain [i]Hatred [/i]and [i]Frenzy[/i].


[b]COURT OF THE EVERQUEEN – ALARIELLE THE EVERQUEEN LORD CHOICE 300 POINTS[/b]

M WS BS S T W I A LD
Alarielle the Everqueen 5 4 5 3 3 3 7 1 10
Maiden Guard 5 5 5 3 3 1 6 1 8
Maiden Guard Champion 5 5 5 3 3 1 6 2 8

[b]Magic:[/b] Alarielle is a Level 4 Wizard and knows all of the spells from the Lore of High Magic and the Lore of Light.
[b]
Chaos Bane:[/b] Any Daemonic unit (including Daemonic monsters and characters) that starts the Magic phase with a model within 6" of Alarielle is affected by the aura of law and harmony that surrounds her. Each unit in range suffers D6 Strength 5 hits. In addition, roll a D6 for each magic item belonging to a model from a Chaos, Skaven or Undead army that is within 6" of Alarielle at the start of the Magic Phase. The item is destroyed on a D6 roll of a 6 (roll for each item separately)

[b]The Touch of the Everqueen: [/b]Alarielle does not fight as such, for she is the embodiment of peace rather than war. However, her lightest touch can stun a foe for a moment, disorientating them with a blinding flash of light. Resolve Alarielle's attack before any other friendly models strike. If Alarielle hits her targets, then no to wound roll is made. Instead the enemy models hit may make no attacks that turn, and any other friendly models attacking her targets who have still to strike, hit automatically that phase. In the case of a mounted model (on a chariot or monster, for example), Alarielle must roll to hit against the highest Weapon Skill, but if she hits the entire model is affected, including any special attacks, impact hits, etc

[b]Unit Type: [/b]Infantry (Character)

[b]Equipment
[/b][list][*]Star of Avelorn: Bound Spell power level 4 contains Regrowth from the Lore of Life[*]Shieldstone of Isha: 4+ Ward save.[*]Stave of Avelorn: Same effect as the Staff of Solidity (HE: pg 102)[/list][b]Special Rules[/b]
[list][*]Valour of Ages[*]Speed of Asuryan[*]4+ Ward Save (Alarielle only)[*]Ignore her first Miscast in the game[/list][/quote]

http://www.tempusfugitives.co.uk/pdf/wfb/Return%20to%20the%20Vampire%20Coast.pdf Modifié par Dreadaxe
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  • 9 mois après...
[quote] [center][center][color=windowtext][size=2]ALARIELLE [/size][/color][/center][/center]
[center][center][font=TT266t00][size=5]Everqueen of Averlorn [/size][/font][/center][/center]
[size=2]Ulthuan is co-ruled by the Everqueen, the chosen representative of Isha -the Elven goddess of earth, plants and forests. Alarielle is the name of the ruling Everqueen, and she is said to be the most beautiful to have borne the favour of Isha since the far off days of Astarielle. Where the Everqueen walks, the fields start to blossom and flowers spring forth from the ground. The white birds of Avelorn come to rest on her hand, and her silvery laughter rings throughout the blessed glades of the Gaen valley. Her flowing hair is like a golden cloud, and it is said that so great is her beauty that it can move even the immortal gods. Her power is that of nature itself, so when she mourns the skies weep with her, and when her eyes darken thunder roars across the Gaen valley. [/size]

[size=2]Alarielle’s reign has not been peaceful for her powers were sorely tested when Dark Elf armies and legions of Chaos poured into Ulthuan and overran Avelorn. For a while it was believed Alarielle had perished in the fighting. To the Elves the Everqueen embodies the spirit of Isha, and her loss could presage the destruction of all Ulthuan. In fact she was not slain, but hidden and protected by Prince Tyrion, although her powers were very much reduced whilst those of Chaos were nourished by the slaughter of battle. The power of Chaos grew increasingly greater as devastation swept the land. At last the Everqueen made her way to take part in the Battle of Finuval Plain where Chaos was defeated. The Everqueen and her Maiden Guard were then restored to the land of Avelorn. She dwells there to this day, in the company of her Champion, Prince Tyrion. [/size]

[b][size=2]MWS BS ST W I ALd [/size][/b][size=2][/size]

[size=2]Alarielle 5 4 5 33 38110 [/size]

[size=2]POINTS: [/size][size=2]600. [/size]

[size=2]TROOP TYPE: [/size][size=2]Infantry (Special Character, Lord). [/size]

EQUIPMENT: [size=2]Hand weapon, Star of Avelorn, Shieldstone of Isha, Stave of Avelorn. [/size]

MAGIC: [size=2]Alarielle is a Level 4 Wizard. She may use spells from the Lore of High Magic and Lore of Life. She may use either or both lores in the Magic phase. [/size]

SPECIAL RULES: [b][size=2]Speed of Asuryan, Valour of Ages, Loremaster. [/size][/b][size=2][/size]

[b]Handmaidens: [/b][size=2]If Alarielle is with her Handmaidens then the whole unit becomes [i]Unbreakable[/i]. [/size]

[b][size=2]Boon of Isha[/size][/b][size=2]: This is a special ability of the Everqueen to focus the power of Isha that flows throughout the world, and to harness it to invigorate the pure of heart. At the start of the High Elf Shooting phase and at the start of the High Elf Close Combat phase, Alarielle may grant the Boon of Isha to a friendly unit within 12". The unit adds +1 to all of its To Hit rolls for that phase. In addition, any shooting or close combat attacks made by the unit count as magical for that phase. [/size]

[b]Chaos Bane[/b][size=2]: The Everqueen radiates harmony and order, her power is the power of Isha herself. All that is Chaos is anathema to her. As the powers of Chaos wax so her power wanes, as her powers wax so those of Chaos wane, so it has always been and always will be. Daemons which approach her feel this power. It dissolves the magic which binds them together and holds them on the earth. They feel their energies dissipate and the Realms of Chaos draw them back to mindless oblivion. Any Daemonic unit that starts the Magic phase with a model within 6" of Alarielle is affected by the aura of law and harmony that surrounds her. Each unit in range suffers D6 Strength 5 hits that count as magical attacks. In addition, roll a D6 for each magic item belonging to a model from a Chaos, Skaven or Undead army that is within 6" of Alarielle at the start of the Magic Phase. The model is destroyed on a D6 roll of a 6 (roll for each item separately). [/size]

[b]The Touch of the Everqueen[/b][size=2]: Alarielle does not fight as such, for she is the embodiment of peace rather than war. However, her lightest touch can stun a foe for a moment, disorientating them with a blinding flash of light. If Alarielle hits her target, then no to wound roll is made. Instead the enemy model may make no attacks that turn, and any other models attacking it hit automatically that phase. [/size]

[color=windowtext][size=2]MAGIC ITEMS: [/size][/color]

[b]Star of Avelorn: [/b][size=2][/size]

[i][size=2]About her noble brow the Everqueen wears a light diadem of Ithilmar in which is set a single radiant gem which Aenarion gave in tryst to Astarielle. This is no ordinary gem, but is said to be a star taken from the heavens by Isha and bound within a magic crystal. [/size][/i][size=2][/size]

Enchanted Item. At the start of the High Elf turn, Alarielle may use the Star to heal a wounded High Elf character within 12". If there are no wounded characters in range, she may use the Star to heal herself. Roll a D6 for each wound lost on the target character, on a roll of a 4+ the wound is restored.

[b]Shieldstone of Isha [/b][size=2][/size]

[i]Upon her breast Alarielle wears a gem of unsurpassableworkmanship. This is the Shieldstone of Isha, as old as Ulthuan itself and pulsing with inner energies. It is magically attuned to the Everqueen's aura, and only the Everqueen can release the magical power it contains. The stone wards away harm from the purehearted, deflecting blows and dashing arrows to the floor. [/i]

Talisman. Alarielle and her Handmaidens have a 4+ Ward save.

[b]Stave of Avelorn [/b][size=2][/size]

[i][size=2]The Stave of Avelorn is the symbol of Alarielle's rule over the land of Avelorn. It is an ancient heirloom which is passed from one Everqueen to the next, as it has been since before the time of the Phoenix Kings. The power absorbs the magic that flows through the land and gathers it u, enabling Alarielle to direct it as she wishes. In ancient times the Stave accomplished great deeds of sorcery. Today its power is diminished because so much of the magic of Avelorn is drained au ay by the Vortex created during the War of Sundering. Nonetheless it remains a potent reminder of the days when Elven mages bestrode the world like collossi and all nature bent to their will. [/size][/i][size=2][/size]

[size=2]Arcane Item. Bound Spell, power level 5. Once in each High Elf Magic phase, you may choose to unleash one of Alarielle’s spells through the Stave of Avelorn. This may be a spell she has already cast that turn. [/size]

[size=4]HANDMAIDENS OF THE EVERQUEEN [/size]

[size=2]The Handmaidens of the Everqueen are not merely courtiers and attendants, but a warrior guard whose duty is to serve and protect their mistress. Only those with great natural gifts are chosen: the most talented singers and musicians, the most beautiful, the fleetest and most graceful, but above all the most loyal. It is an incomparable honour to serve the Everqueen, and those bound to her side will remain there for seven years, during which time they forswear all other companionship and even the company of their families. [/size]

[size=2]The Handmaidens are warriors of rare power even amongst the High Elves, being skilled with all manner of weapons. Their weapons of choice are the bow and spear, and they wear corselets of the finest Ithilmar. [/size]



[b][size=2]M [/size][/b][size=2] [b]WS [/b] [b]BS [/b] [b]S [/b] [b]T [/b] [b]W [/b] [b]I [/b] [b]A [/b] [b]Ld [/b][/size]

[size=2]Handmaiden 5 5 5 3 3 1 6 1 8 [/size]

[size=2]Champion 5 5 5 3 3 1 6 1 8 [/size]



POINTS: [size=2]10 Handmaidens, including the unit’s [/size]



[size=2]Champion, Musician and Standard Bearer cost a total of 180 points. Additional Handmaidens can be added to the unit at a cost of +10 points per model. [/size]

[size=2]TROOP TYPE: [/size][size=2]Infantry. [/size]

[size=2]EQUIPMENT: [/size][size=2]Hand weapon, spears, light armour. [/size]

[size=2]SPECIAL RULES: [/size][b][size=2]Speed of Asuryan, Valour of Ages, Fight in Extra Ranks, Immune to Psychology. [/size][/b][size=2][/size]

[color=windowtext][size=2]MAGIC ITEMS: [/size][/color]

[b]The Banner of Avelorn [/b][size=2][/size]

[i][size=2]Woven from living leaves and the hair of the Handmaidens of the Everqueen, this Banner is a stunningly beautiful creation of the Elves of Avelorn. [/size][/i][size=2][/size]

[size=2]Magic Standard. So beautiful is the Banner of Avelorn that any enemy wishing to charge the Handmaidens must first pass a Leadership test. If the test is failed the chargers stand in their place, transfixed by the magic. The Handmaidens must declare their charge reaction before the test is made. Note that the banner has no effect on troops that are immune to psychology. [/size]

[b]The Horn of Isha [/b][size=2][/size]

[i][size=2]The Horn of Isha is made out of single pearl-white conch shell, and its sound summons the favour of Isha. [/size][/i][size=2][/size]

[size=2]Enchanted Item. One use only. At the beginning of any Close Combat phase, the High Elf player may declare that the Musician will blow the Horn of Isha. This will give the Handmaidens the Extra Attack special rule for the duration of that turn. [/size]

[/quote]
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