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Warhammer Forum

La conclusion de Mordheim


enzoli21

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Bonsoir chers amis du fluff [img]http://www.warhammer-forum.com/public/style_emoticons/default/happy.gif[/img]

Voyant la débandade actuelle du fluff de Warhammer, je me suis pencher du côté d'un autre jeu qui ne risque pas de disparaitre à coup de Bulldozer : Mordheim.

Après avoir parcouru le contexte dans le livre de règles, je me suis demander, comment tout cela a t-il fini? L'Empire a t-il récupéré la ville et la météorite de Malepierre? Certaines bandes sont-elles devenues célèbres et on fait des actes importants ultérieurement?

Merci d'Avance pour vos réponses ! [img]http://www.warhammer-forum.com/public/style_emoticons/default/biggrin.gif[/img] Modifié par enzoli21
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Il était indiqué dans la chronologie des livres d'armée impériaux (en tout cas dans celui de la v7) que la Cité des Damnés avait été purifiée par une croisade des ordres de chevalerie, sous la houlette du Grand Théogoniste et ceci à la fin de l'Âge des Trois Empereurs (donc après l'avènement de Magnus le Pieux si je ne m'abuse). En clair, Mordheim n'existe déjà plus dans le fluff actuel.

Tout le reste est plus ou moins laissé à la libre appréciation de chacun. On peut donc imaginer plus ou moins ce que l'on veut: la malepierre a été dispersée aux quatre coins de l'Empire (voir au delà). Facile de créer un scénario voir une campagne à partir de là (en utilisant les règles de l'Empire en Flammes par exemple).

Quant aux bandes célèbres, à toi d'écrire l'histoire des tiennes [img]http://www.warhammer-forum.com/public/style_emoticons/default/wink3.gif[/img] Modifié par Thanatossk
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  • 6 ans après...

Je remonte le sujet, suite à une vidéo YouTube sur du fluff reprenant la confusion entre 2 sources. Il y avait un sujet sur le WarFo mais je ne retombe pas dessus.

 

  • D'un côté WFB7 Warhammer Armées L'Empire page 14
Citation

"Mordheim était devenue la Cité des Damnés, vouée à jamais au malheur, jusqu'à ce qu'elle fût rasée par le Grand Théogoniste, avec l'aide de chevaliers issus de divers ordres."

 

Peut-être Wilhelm III le Grand Théogoniste ou bien celui d'avant. On imagine que la cité est rasée quelques années après les événements de Mordheim en 2000 CI.

 

De l'autre l'intro du livre de règles de Mordheim

Citation

Bien que son nom blasphématoire ait été rayé des registres de la Grande Bibliothèque d’Altdorf, et que ses ruines aient été rasées par Magnus le Sauveur de l’Empire, je vais vous conter l’histoire de la cité maudite détruite par la colère des dieux. Je vais vous conter l’histoire de Mordheim

 

Là le conteur nous dit que c'est Magnus le Pieu (300 ans plus tard donc) qui a rasé la cité.

 

Les patchs possibles :

  1. Magnus a dû repasser pour terminer le boulot comme si la cité avait pu se régénérer
  2. Le conteur de Mordheim se trompe.

 

Modifié par Dreadaxe
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  • 2 semaines après...

L'un n'empêche peut-être pas l'autre...

 

Une ville peut être "rasée" puis être reconstruite... Et puis le gars peut se planter dans les dates...

Et puis GW peut se planter dans les dates aussi (ex. : pour la légion des damnés à 40k, tu as trois datations différentes de l'attaque du bastion où Tigurius rencontre la LdD)...

 

Donc, "moi", si je devait faire un choix, je choisirais la source initiale en misant une erreur de GW en copiant-collant la date...

 

Barbarus : avec l'expérience LdD comme appuie à ma réflexion...

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Il est clair que GW manque d'un “Maître du Savoir” capable de vérifier la cohérence fluffique avant publication. Ceci étant j'ai l'impression qu'avec les wikipédia communautaires, c'est moins mauvais qu'avant, un comble. @Canardwc ;)

 

À une époque antédiluvienne (année 80) ce rôle de Maître du Savoir était tenu par le boss Brian Ansell.

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  • 2 mois après...

Alan Merret a encore de nos jours un rôle transervsal de vérification sur tous les produits qui sortent (y compris les licences?), voir si ils respectent l'esprit/les mondes GW. Mais evidemment sans aller jusqu'aux histotiques

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  • 3 semaines après...

Puisque vous faîtes remonter des sujets qui m'intéressent.

 

Combien d'heures ai-je passer avec mes bandes à chercher de la malpierre dans Mordheim !

 

C'est une question que je me pose depuis longtemps, comment s'est terminé cette si belle cité.

 

Merci d'avoir éclairé ma lanterne.

 

Je ne ne peut que m'avouer déçu. Que la cité soit rasée (par l'un ou l’autre peu importe) aucun souci, c'est même une fin logique pour cette ville. Mais plus par le résultat de toutes ces bandes qui se sont affrontées, il semble réduit à néant. A priori pas ou très peu de malpierre est sortie de la ville.

Ce que je veux dire c'est que Mordhiem, le jeu, les bandes, les affrontement, les mutations, ... tout cela ne semble avoir servi à rien d'un point vu histoire et fluff. Décevant de se dire qu'on s'est attaché à nos petit bonhommes prêts à prendre des risques immenses pour chasser des trésors et au final ça retombe comme un soufflet. Ils auraient mieux fait de rester chez eux !

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  • 1 an après...

Je fais remonter aussi le sujet à mon tour vu que Mordheim fera parti de la campagne pour mes joueurs et que vos questions m'ont permis de répondre aux miennes.

 

Mon opinion sur la fin de la cité, c'est que selon les wiki anglophones, c'est Magnus le Pieux qui a rasé la cité, il me semble certain au vue de son historique et de son blase que ses relations avec le Grand Théogoniste sont excellentes et très étroites. Magnus rasa la cité en 2302 et termina la Guerre contre le Chaos en 2304 avant de devenir empereur la même année, mettant fin à l'Âge des Trois Empereurs par la même occasion. Il est évident que s'il n'a pas rasé la cité personnellement, c'est alors le Grand Théogoniste qui l'a fait en tant qu'un des généraux de son armée. Donc on peut tout à fait considérer que les deux personnages sont responsables de la destruction de la ville, l'un en tant que commanditaire, l'autre en tant qu'agent !

 

Ceux qui jouent aux Total War: Warhammer peuvent voir Magnus le Pieux comme un Seigneur Légendaire qui a confédéré la faction du Grand Théogoniste, en somme !

 

Modifié par Tacite
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  • 2 mois après...
Le 21/05/2021 à 09:41, Matra a dit :

Je ne ne peut que m'avouer déçu. Que la cité soit rasée (par l'un ou l’autre peu importe) aucun souci, c'est même une fin logique pour cette ville. Mais plus par le résultat de toutes ces bandes qui se sont affrontées, il semble réduit à néant. A priori pas ou très peu de malpierre est sortie de la ville.

Ce que je veux dire c'est que Mordhiem, le jeu, les bandes, les affrontement, les mutations, ... tout cela ne semble avoir servi à rien d'un point vu histoire et fluff. Décevant de se dire qu'on s'est attaché à nos petit bonhommes prêts à prendre des risques immenses pour chasser des trésors et au final ça retombe comme un soufflet. Ils auraient mieux fait de rester chez eux !

 

 

Perso, je pense que ça fait partit du concept: Il s'agit de bandes de coupes jarrets et d'aventuriers dans le sens péjoratifs du terme, venu par appat du gain et qui se retrouvent à se battre pour le droit de se ruiner la santé en ramassant presque à main nue une ressource malsaine qui leur est racheté une misère par des réseau nébuleux qui profitent d'eux et jouent sur leurs besoins vitaux en nourriture et en matériels pour les payer au lance pierre. Bien sur qu'ils auraient mieux fait de rester chez eux!

 

Mais je nuancerai la vacuité complète de l'évènement. Déjà la Réputation de Mordheim fait de la destructions de ses ruines un acte politique important de Magnus, il tourne la page sur les impériaux s'entre égorgeant dans un symbole de la décadence pour alimenter un marché noir en matière première chaotique pour un empire réunifié.

Ensuite, je crois que la malepierre sortit de la cité par les agents de Vlad Von Carstein a largement contribué à sa tentative de conquête de l'Empire...

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Le 02/08/2022 à 16:51, Tacite a dit :

Mon opinion sur la fin de la cité, c'est que selon les wiki anglophones,

 

Drôle d'idée de citer le Wikipédia alors que celui-ci même doit donner les sources… C'est d'intro du livre de règles de Mordheim qu'il a cette version de l'histoire.

 

Le 02/08/2022 à 16:51, Tacite a dit :

C'est Magnus le Pieux qui a rasé la cité, il me semble certain au vue de son historique et de son blase que ses relations avec le Grand Théogoniste sont excellentes et très étroites. Magnus rasa la cité en 2302 et termina la Guerre contre le Chaos en 2304 avant de devenir empereur la même année, mettant fin à l'Âge des Trois Empereurs par la même occasion. Il est évident que s'il n'a pas rasé la cité personnellement, c'est alors le Grand Théogoniste qui l'a fait en tant qu'un des généraux de son armée. Donc on peut tout à fait considérer que les deux personnages sont responsables de la destruction de la ville, l'un en tant que commanditaire, l'autre en tant qu'agent !

 

C'est un patch acceptable.

 

Le 02/08/2022 à 16:51, Tacite a dit :

Ceux qui jouent aux Total War: Warhammer peuvent voir Magnus le Pieux comme un Seigneur Légendaire qui a confédéré la faction du Grand Théogoniste, en somme !

 

Heuu :unsure:

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  • 1 an après...

Sur le Facebook anglophone Tuomas Pirinen pour la bande des Cursed Cavalcad (en gros les nobles masqués de Mordheim) a donné une explication plus détaillée du pourquoi la chute de la comète et l'ajout d'un mystérieux homme en rouge. Ça peut donner aussi des idées sur la purge de la cité post-cataclysme

 

Citation

 

“First off, my humble apologies –I’ve meant to complete my work on the Cavalcade warband for ages now, but real life ™ has interfered as it usually does. Running your own company is incredibly time-consuming business, but I’ve vowed to complete this work, so complete it I shall!

Thanks for all the wonderful feedback on the Alpha rules I made –It was tremendously useful, and led to numerous revisions and balancing passes, which I am going to share next. Apologies for the loooooong wait!

Meanwhile, here is the full background info on the destruction of Mordheim. Since I do not work for GW, you should really consider this as “fan fiction” instead canon, albeit written by the original creator. This is how I imagined the things I left untold in the rulebook. I hope you find it entertaining.”

Tuomas Pirinen October 29th, 2016

 


 

Citation

 

The Doom of Mordheim

As recounted by Bertha Bestraufrung, the High Matriarch of the Sisters of Sigmar.

 

As the Imperial Calendar approached year 2000, a terrible civil war tore the realm of Sigmar as never before. The three claimants for the imperial throne vied for power and influence in order to claim the crown of the Emperors for themselves as the land of Sigmar suffered.

 

But in the ancient palace of Mordheim, count Steinhardt, the Elector of Ostermark, had slowly come to realize that despite his own noble lineage and the Runefang he proudly wielded, and the greatness of his provincial capital Mordheim, he nor his heirs would ever sit on the throne of Sigmar. He had sought a blessing from the Grand Theogonist to lay claim to the throne. But the High Priest of Sigmar had turned him away dismissively: the crown would go to Reikland as far as the leader of the Church of Sigmar was concerned. No little rural province would ever gain it. Regardless of the wealth and splendor of Mordheim, the count could not raise an army to match even the smallest forces of Middenheim or Marienburg. Dark mood overtook the ruler of Ostermark, once judged to be the best and noblest of all the Electors of the Empire.

 

As time passed neither song or wine nor exotic drugs from far-off lands of Araby could lift Stenhardt’s mood any longer. From melancholy he slowly descended into hate and from hate into torpor from which he rarely stirred. Soon his court fell into disrepute as he no longer tolerated anyone but flatterers and toadies in his presence. Elves of the Forest of Shadows, long-time allies of Ostermark, no longer visited his court. Since time immemorial the High Matriarch of Sigmar’s Rock had been the confessor and the closest advisor of the Elector Count of Ostermark. Now the count started to ignore the wise words of High Matriarch Cassandra, despite her well-earned reputation of prophetic powers. The revered blind Matriarch, an Augur since her youth, remained loyal to the count and Ostermark, but Steinhardt set her aside in his court, relegating her to purely ceremonial duties.

 

Years passed and Ostermark’s affairs were neglected and fell into ruin and decay. But then one night a man wearing a cloak red as blood, his face hidden by a hood, appeared at the Mordheim palace gates, requesting an audience with the count in order to lift him from his malaise. The protestations of the High Matriarch Cassandra of the Sigmar’s Rock fell on deaf ears when she demanded the Man in Red to remove his hood. For to surprise of many, the count did not turn the man away as he had done to all the priests, sages and doctors that had come before, but invited him to his private chambers instead, and dismissed his bodyguards. There the Man in Red produced a sliver flute from his robes and played a haunting, otherworldly tune for the count for what seemed like an eternity. Somehow, it roused the Elector from his torpor, and he returned to his duties as the ruler of the Province invigorated but changed.

 

From that day on, Ostermark had a new power that stood behind the throne. The Man in Red whispered into Count’s ear of a great power that could be achieved, enough might to humble the arrogant rulers of Reikland, Middenheim and Marienburg. Power aplenty to ascend to the throne of the Empire itself. With proper rites and incantations, a shard of the dark moon Morrslieb could be coerced into descend down to earth, and with it would come wondrous holy power to bend any man to the will of the one who summoned the comet. Beguiled by the soft voice of his new advisor and the mystical sound of the silver flute, the Count set the plan in motion. As instructed by the Man in Red, the count built vast goals deep beneath his palace, and a black slab to stand in the middle of the greatest catacomb opposite of his throne, their intended purpose unknown to the stonemasons who labored under the instructions of the Man in Red. The count commissioned great many masks, ostensibly for his private masked balls, but they were made of metal and forged to withstand any heat or cut of a sword. He gathered a great store of weapons to the catacombs, and one by one he introduced the most ruthless and ambitious of his nobles into his inner circle to carry out the rites required by the Man in Red.

 

Soon after street urchins of Mordheim begun to disappear from the back alleys during dark of the night. Citizens whispered of groups of richly-dressed masked men prowling the streets. The servants of the Elector Count gossiped how their master would gather his most loyal nobles into secret meetings deep beneath the palace. Muffled cries could be heard coming from beneath the ground on the nights when the dark moon Morrslieb was full. But such rumors were soon culled as the servants of the palace either disappeared, or started to wear red cloaks and hoods, marking them as loyal to the Man in Red.

 

Then one night the prophetic powers of Cassandra woke her from her bed in the Count’s palace where she had been tending to the spiritual needs of the few remaining inhabitants of the palace who still prayed to Sigmar. She had seen a true vision, and knew that all those nobles who still followed the patron god of the Empire now lay dead, assassinated in their beds, and that she was to be the final victim, tied to a stone slab in the catacombs deep beneath the count’s palace. She escaped through the night with the masked killers of the count in hot pursuit. She only barely made it to Sigmar’s Rock with the poisoned bolt lodged in her back. With her dying breath she summoned sister Bertha Bestraufung, and made her the new High Matriarch and the abbedissa of Sigmar’s Rock. From her robes Cassandra revealed a blade she had taken as she fled from the palace: She entrusted Bertha with the Runefang, one of the twelve blades of Sigmar (for the count no longer could stand to touch it), and told the new High Matriarch of the vision she had seen in his sleep of the coming destruction of Mordheim before she perished. So under the orders of the newly-appointed abbedissa, the great gates of Sigmar’s Rock were closed and barred. Despite the demands of the servant’s count who accused the Sisters of stealing the holy Runefang, the impenetrable gates remained locked, as the Sisters set themselves apart from the corruption that spread throughout Mordheim as the common people started to imitate the unhealthy lifestyles of their rulers. Vice of every kind took root in Mordheim, and soon the city descended into state of unnatural, vicious frenzy.

Within weeks the situation took a turn to worse when the twin-tailed comet appeared in the night sky high above Mordheim. As the tale of this wondrous sign spread throughout the Empire, the population of city swells as people came from far and wide to witness the miracle of the twin-tailed comet. The great ritual of the Man in Red was to be soon completed, and the pace of disappearance of people from the streets of Mordheim increased.

 

Then came the fateful night when the comet fell upon the city. After ascending to the balcony of his highest tower as the Man in Red had suggested, Count Steinhardt realized his folly at last –but it was all too late: instead of power to rule the world, the comet had come to bring the wrath of Sigmar on Earth. The count and almost all of the people of his city perished screaming in flames, as the fiery comet plummeted down to earth with unimaginable power and shattered into millions of pieces.

 

And yet all did not go to the plan of the Man in Red. Thanks to the ceaseless prayers of the Sisters of Sigmar, a handful of men and women survived the coming of the comet. Thus the Great Sacrifice had not been completed: Instead of staying whole as the Man in Red had intended, the meteor shattered into untold number of pieces, and the dark shadow riding on the comet across the gulf of space that the Augurs of the Sisterhood had seen in their dreams was now trapped inside the crater left by the comet: without nourishing magic crystals the entity that was powerless to travel across the land of men.

 

So in the catacombs below count’s palace, the corrupt nobles and their servants gathered around the empty throne, where Man in Red sat, smoldering in rage, for his plan had failed: he had hoped to control the entity and the power of comet. Instead, the man across the Empire he had planned to use as his invincible army lay dead: the magical comet was shattered, the creature of great power he had planned to command was unshackled, and had begun to draw servants of his own. No doubt the great powers across the Old World would soon gather here to vie for the shards of the wyrdstone.

 

Then the Man in Red grasped his flute and played a harrowing, terrible tune, his sibilant voice bending the great men of Mordheim and their entourage to his will. If the comet’s shards could be collected, the nobles of Mordheim could still grasp victory from the jaws of defeat and utter ruin. With enough magical stones the Man in Red could still command the fell creature that came with the comet and lead the nobles in the conquest of the Empire. Caught between the sorcerous tune of the flute and the reality that they could never again escape the attention of the Witch Hunters, the nobles donned their masks and gathered their few remaining corrupt servants, armed themselves and headed out to the ruins in small groups.

So now from underneath the catacombs the masked bands of nobles venture out, under the bidding of the magical flute of the Man in Red which can be heard eerily playing in the air where-ever they appear. They hunt the dark ruined streets of Mordheim, killing all those in their path, and tirelessly collect the shards of magical stone, taking it back to the vast underground throne room where the Man in Red sits on the throne of the count of Ostermark, as the wyrdstone shard plies grow around him, glowing sickly in the darkness.

 

 

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