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Je suis d'accord avec vous en terme de gameplay. Tant de trucs volants risque de perturber l'équilibre. Et dans l'esprit, c'est pas génial.

 

Mais les VS ont toujours été à la pointe technologique, comme un credo de leur faction.

 

 

Par contre, bonne chance pour donner des volants aux pouilleux Cawdors! :D ou alors style deltaplane-ornithoptère pourrave....

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Autant les figurines en elles-mêmes me plaisent, autant je suis d'accord avec vous sur les doutes au niveau de l'impact sur le gameplay. Et je ne parle même pas de la peur de la stabilité de ces hoverboards surdimensionnés (je déteste ces nouvelles tiges pour figurine volante, franchement, ça casse facilement et je trouve que ça ne donne pas un bel effet lorsque c'est collé sur des socles texturés style Necromunda). Sur un socle de 25 mm, ça va être très bancale...

 

On avait les jump packs avec les orlocks, mais là ça monte d'un cran avec carrément des surfs volants. On n'est pas loin des motos disponibles pour les gangs...

 

Si c'était une extension pour jouer dans les étendues en dehors des ruches, pourquoi pas, mais dans les couloirs étroits du Sous-Monde ? Mouais...

 

Après, avoir des juves qui volent avec une haute mobilité, c'est super intéressant pour n'importe quel gang. Suffit de voir l'impact monstrueux qu'ont les wreckers dans pas mal de scénarios où il faut prendre rapidement des objectifs pour s'en rendre compte.

 

Niveau ligne de vue, ça va dépendre de la configuration du terrain. Mais ce n'est sans doute pas anodin qu'ils sont montrés avec des boucliers énergétiques Van Saar ! Vous n'avez jamais rêvé de tanks ultra mobiles pour protéger votre ligne de tir principale ? ;)

 

  

Il y a 1 heure, toubotouneuk a dit :

Je sais pas quoi en penser. Les figs ont toutes la même pose, et c'est problématique.

 

Toutes les boîtes d'extension de gang se basent sur le même principe : deux grappes avec chacune contenant un champion et deux juves. C'est pour ça que les poses sont toutes similaires.

 

C'est pareil pour les gangs de Necromunda, d'ailleurs : toujours deux grappes avec cinq combattants sur chaque, et à chaque fois des poses très dirigistes qui finissent par se répéter au bout d'un temps.


En fait, c'est un problème qui se retrouve dans tous les jeux GW depuis un petit temps, désormais. Leurs kits sont de moins en moins variés au niveau des poses, et elles sont de plus en plus dirigistes.

Modifié par BBLeodium
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Bon c'est cool!

 

Pas spécialement déçu des figurines, on voit les inspirations mais c'est du bon travail quand même. 

Ce sont les mêmes armures par contre, ils auraient pu les modifier légèrement (c'est un petit détail je sais).

Les champions pour un même kit sont eux assez différents même si statiques.

 

Mais comme certains je me pose des questions niveau jeu, on verra comment ça se joue. Ils ne sont équipés que de pistolets lasers! Autant dire...pas grand chose.

 

Globalement, quand je vois le vide coté 40k, je me réjoui de collectionner du Necro. On a de quoi jouer, des figs qui arrivent régulièrement dans un bon tempo.

C'est l'âge d'or de ce jeu.

Modifié par Thomas DAVID
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Ce qui m'étonne c'est que ça évoque bien plus une boite de hellions pour 40k qu'un rajout pour Necromunda.

Même à l'époque des véhicules parfois loufoques qu'il était possible d'acheter (en tout cas moi j'ai un supplément comme ça :D) j'ai jamais eu la sensation d'un décollage en règles du jeu.

 

Des "araignées-jumpack" m'auraient semblé plus crédibles, cohérentes avec la maison Van Saar, et plus raccords avec l'esthétique le style général de Necromunda. Les couleurs un peu exotiques des Van Saar dans cette version du jeu n'aident pas beaucoup, on est pas dans du gris/brun/noir sale qui évoquerait les bas fonds, ça renforce le côté bouffon vert.

 

J'aime bien les chefs avec leur matos bizarre par contre... peut-être pas trop leur truc doré à l'avant qui fait quand même vachement Necron (j'aime pas avoir l'impression que GW réutilise un asset d'une figurine à l'autre).

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Perso je m'attendais plus à un truc dans ce genre pour renforcer le côté arachnide du gang qui, maintenant, se transforme en surfeur des bas-fonds.

Capture-decran-2020-11-22-a-13.40.37.png

Pour voir toutes les conversions Van Saar réalisés par DeathWatch Studio :
https://deathwatchstudios.com/2019/04/07/necromunda-van-saar-arachni-rig-spotted/

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The Future of the Underhive

 
 

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It’s been an incredible year for Necromunda in 2020! Today, we’re taking a look back at some of the key releases and showing off the roadmap for 2021.

This year has seen the launch of the first three “House of…” books – House of Chains, House of Blades, and House of Iron. These tomes are the definitive guides to the clans, featuring their in-depth history as well as new rules, tactics, and ways to play those gangs in your games of Necromunda. To top it off, we also showed you a sneak peek at the next book, House of Artifice, in the Decadence & Decay online preview.

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New kits were released alongside each book, making it easy to expand your gangs with young, hungry fighters and experienced gang Champions. The Forge-born and Stimmers added some speed and even more strength to the Goliaths.

Escher gangs can now call on those young tearaways the Wyld Runners with their vicious Phelynx, and can even unleash the undead in the form of Death-maidens.

More recently, Orlock ranks grew with the release of the airborne Wreckers and the Arms Masters, with their accompanying Cyber-mastiffs. 

We’ve also had the release of the BIGGEST gang that we’ve seen in the underhive in the form of the Slave Ogryn Gang. What they might lack in intelligence, they more than make up for in unadulterated strength.

Praise Lord Helmawr for such a bountiful solar cycle! And that’s without even talking about the Eightfold Harvest Lord, Doctor Arachnos, or the amazing Gang Stronghold. 2021 is going to be just as great – check out the roadmap for next year.

The Cawdor and Delaque clans get the “House of…” treatment and we’ll be seeing some of the Necromunda characters that already have awesome artwork make their debuts as models. So we might be seeing this Master Nautican in the underhive before long – that will be especially helpful for anyone who wants to get a nice cool glass of water in the underhive.*

We’ll be taking a look at all of the new models soon, and our resident Enforcer Captain will continue to give his monthly briefings in Underhive Informant. In the meantime, join us over on the Necromunda Facebook page to let us know what your favourite releases of the year have been and what you’re looking forward to the most in 2021.


* It’s definitely better than a glass of Second Best!

https://www.warhammer-community.com/2020/11/25/the-future-of-the-underhive/

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Petite question, les van saar sortent avant noël trimestre 4 (2020) ou en trimestre 1 (2021) ? Pas trop suivi.
Sinon la bonne nouvelle,  est la sortie d'une autre guilde, et le Q4 "and more" qui soit complétera les guildes soit lancera une nouvelle gamme plastique comme les House Of.
Enfin Outlanders ?
Quant aux renforcements du Q1, pourquoi pas.

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Je le vois comme suit:

 

La preview du weekend dernier parlait des news du début d'année. 

Je suppose que House of Artifice sort donc début 2021 et qu'il y aura quelques news en résine Forgeworld pour accompagner cette sortie.

 

Et avoir une fig de guilde supplémentaire c'est tout bonus!

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Il y a 3 heures, Thomas DAVID a dit :

On verra si ils sortent une guilde complète, avec GW je suis toujours méfiant quant à leurs annonces.

 

En outre la Water Guilde c'est 3 représentants;

-Master Nautican

-Syphonite (Grosse Fig taille Ogryn je pense)

-Subnautican

 

Pareil.
Par contre, oui, ce sont bien 3 profils mais 2 figs pour les "gangers", si on s'en tient aux règles et à ce que FW à fait pour la Guilde des Esclaves. 

Ce que j'attends le plus ce sont les "and more" - plastique GW ou résine FW / Outlanders ou les guildes et autres alliances ou les Ash Wastes ?
Sachant qu'à mes yeux

les brutes seront soit en résine soit passé à la trappe

- les bêtes (Cawdor et Delaque) possiblement intégrées aux kits plastique des House of, même si les Van Saar infirment cette tendance
- les Dramatis personnae indépendants ont l'air un peu mis de côté pour ne sortir que ponctuellement - FW se concentrant sur les renforts des 6 maisons

- des véhicules peut-être
- Q4 2021 = Noël et quoi de mieux à cette période que de sortir une grosse boîte (Outlander avec rédemptionnistes et Scavvies)

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Pour la composition des hommes de mains des différentes guildes :  ici (mon Book of Iron étant encore chez mon revendeur, je mettrai à jour une fois réceptionné).

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Il y a 1 heure, TheBoss™ a dit :

Pour la composition des hommes de mains des différentes guildes :  ici (mon Book of Iron étant encore chez mon revendeur, je mettrai à jour une fois réceptionné).

Master of coin (1) / Skinflint (1) / Groveller (2)

Et pour la Nautican Delegation (House of Blades ) c'est effectivement 3 figs :
Master Nautican (1) / Syphonite (1) / Subnautican (1)

Mais dans book of peril la compo n'était pas précise.

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En précommande la semaine prochaine :

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Van Saar Resurgent

Next week sees the release of the House of Artifice, which focuses on the members of House Van Saar, the most technologically advanced of all of the gang houses in the underhive. But that supremacy comes with a cost… 

Available in both hardback and eBook versions, the House of Artifice takes a never-before-seen dive into the history and culture of the Van Saar clan. There are also new gang-specific rules, including additional fighters, alliances, and tactics. 

Speaking of additional recruits, next week also sees the release of the Archeoteks and Neoteks! 

The Archeoteks are respected, experienced artisans of House Van Saar. The Neoteks, on the other hand, are hot-blooded Prospects, ready to prove their mettle by putting the most dangerous technology – like their repulsor platform grav-cutters – to use in service of the gang. 

You can also show pride in your house with a set of dice – the smoky, translucent dice feature the Van Saar icon on the 6 face of the D6. 

There’s also a set of Gang Tactics cards for House Van Saar, so you can easily keep track of your strategies and fighters in the heat of battle. And it can get very hot in the underhive.

https://www.warhammer-community.com/2020/12/06/sunday-preview-underhive-brains-and-underground-games/

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Il y a 12 heures, BjornRuss a dit :

2 House Of en même pas 2 mois, je ne l'aurais pas cru. Mais c'est cool et c'est une bonne nouvelle. Sauf pour les finances d'avant noël...

 

Ils essaient clairement de rattraper le retard par rapport au calendrier de sorties originel.

 

Ces 4 "houses of" étaient bien prévus pour sortir en 2020.

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Lore – Discover the Secrets of the Van Saar in House of Artifice

 
 

House Van Saar believes in the power of brains over brawn. Today, we’re taking a look at some of the lore of this technologically advanced clan to be found in the new House of Artifice supplement.

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Superiority Through Technology

If you think of Necromunda as a giant (and really quite grimy) machine, then the members of House Van Saar are its engineers. Unlike much of the Imperium, they’re not superstitious of technology and actively seek to unravel Humanity’s lost mysteries in order to progress. 

At times, their actions have brought them close to accusations of tech-heresy, but the benevolence of House Helmawr has protected them – even Lord Helmawr knows the importance of being able to get his hands on the best technology.

Timeline of Tech

Along with a look at some of the more famous Van Saar gangs, House of Artifice also includes a timeline for the clan, starting with the earliest mentions of the Van Saar. It builds through the history of the house, right up to the more recent request of Lord Helmawr to turn Hive Primus into a solar vessel. Can even the most brazen Archeoteks of House Van Saar manage to turn a hive spire into a spaceship?

Far From Standard

At the heart of the Van Saar Clan House is their secret Standard Template Construct (STC), and it’s this that they use in their efforts to fulfill the almost impossible demands of Lord Helmawr. The new book includes more details on the STC and how it is used to create the advanced weapons and wargear that the gangs of the house are equipped with. 

However, this power comes at a terrible cost – the STC releases radiation that rots away the clan members from the inside. Each of them must now permanently wear complicated survival suits just to prolong their lives.

Young Guns

House of Artifice goes deeper than ever into the structure of the Van Saar clan. As well as looking at the experienced Archeoteks, who are the masters of the clan’s Cyberteknika, it also introduces Neoteks. These young and reckless gangers have yet to feel the full power of the STC’s debilitating effects, and are well known for flying around the underhive on their grav-cutters. 

Deadly Alliances

House Van Saar is closely associated with the noble house Catallus. Also known as the House of Masks, they’re infamous for their diplomacy and dealings, and it’s said that many people have formed alliances with House Catallus without even realising it. When Van Saar gangs need a little extra help in the underhive, it’s not unknown for a House Catallus Carnival to come to their aid.

That’s just a taste of the awesome background that’s in the House of Artifice book. There are also new rules, new fighters, and new ways to play Van Saar gangs. The book is available to pre-order from Saturday, but in the meantime, grab a Van Saar gang and get ready to show your superior intellect to the underhive. 

https://www.warhammer-community.com/2020/12/07/lore-discover-the-secrets-of-the-van-saar-in-house-of-artifice/


Citation

 

Necromunda-logo-transparent-1-665x234.pn

Is your Necromunda gang just too good? Have you built them to a point where no would-be rivals can get a look in? It might be time to see them off in a blaze of glory. This article provides loads of suggestions for ways you can give your gang a fitting ending. It includes three detailed scenarios, each with their own special rules that are sure to give any gang the denouement they deserve.

https://www.warhammer-community.com/2020/12/07/blood-bowl-direchasm-and-stolen-planes-inside-white-dwarf-459/

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Underhive informant du mois avec Owen Patten :

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Underhive Informant – Building an Even Better Gang Stronghold

 
 

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Our Enforcer Captain can’t be with us this week as he’s working undercover to bring down a stalker – a bulky, bearded man who sees you when you’re sleeping AND knows when you’re awake. Instead, we’re turning over the Underhive Informant to scenery designer Owen Patten to share some tips and tricks for using the new Gang Stronghold kit.

UHIOwensTips Dec08 Gangstronghold73h2Owen: The Gang Stronghold was a kit that was designed to not only be freestanding and work in isolation, but one which also works within the existing range of Zone Mortalis scenery. Like the original Zone Mortalis scenery, I wanted to ensure that hobbyists have plenty of modular options to create a unique Stronghold for their gang.

A Stronghold wall is the same length as a Zone Mortalis Wall and has fittings that connect onto a Zone Mortalis Column, making it easy for the Gang Stronghold to fit right in with the rest of your Zone Mortalis scenery.

The kit contains four Stronghold walls, but they don’t all have to be built the same. You have panels that fit into arches, cutting off access and adding an extra element of defence, or there’s a heavy-duty door, great for counter-attacks or a ‘tactical withdrawal’. The other option is to keep one side open as a simple arched entrance – combined with a melta-trap, it’s a great place to funnel the enemy gangers, making this apparent ‘weak point’ into a deadly defensive position.

No Gang Stronghold would be complete without a set of gates that only allows those authorised by the gang to pass through. The gates have several modular features and a fitting that attaches neatly to a Zone Mortalis column. The gates can also be separated and used with a single Zone Mortalis wall to make a smaller gate, suitable for a hidden side entrance.

When it came to designing the watchtower and gunk tank, modularity was at the forefront of my mind. Each section is the same height as a Zone Mortalis column, or a Sector Mechanicus strut (which is the same as two Zone Mortalis columns). They also contain fittings from the column floors, which allows them to stack in a variety of ways.

The range of Sector Mechanicus kits are fantastic, and they can be added to Zone Mortalis sets to create built-up layers of the underhive. I took the opportunity to add some fittings from the Sector Mechanicus range, attaching hanging cables to the towers, and also allowing floor sections to be connected.

There are also plenty of additional accessories in the kit, from railings, a hanging lamp, and four support struts, which all tessellate with the Zone Mortalis walkways. These can help add some character to your boards, with more railing designs, as well as adding some extra ladders for gangers to get between levels.

Just like the Zone Mortalis Walls and Columns, the Gang Stronghold contains hidden locators, making them easier to attach to the Zone Mortalis Floor Tiles.

I am currently painting up a recently made board using multiple Gang Stronghold kits along with Zone Mortalis scenery to create a heavily guarded checkpoint between territories. It contains two gates overlooked by several watchtowers and a Stronghold wall mounted on a Zone Mortalis wall to increase the height of the structure.

Thanks, Owen! Grab your own Gang Stronghold and don’t forget to share pictures of your creations over on the Necromunda Facebook page. Our Enforcer Captain will be back next month. Until then, remember – the underhive won’t police itself.

 

https://www.warhammer-community.com/2020/12/08/underhive-informant-building-an-even-better-gang-stronghold/

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