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roudairain

Messages recommandés

Oh oui ! 

 

Je les remets là :

 

Scorn of Sorcery - 1CP Use during enemy psychic phase. Block enemy spell on a 4+ is a world eaters unit is within 24” of the enemy magician.

Kill! Maim! Burn - 1CP Use during Fight phase, before you consolidate with a world eaters unit from your army. The unit can move 6” instead.

Apoplectic Frenzy - 1CP Use during deployment, when you set up a world eaters infantry unit. At the start of the first battle round but before the first turn begins, move the unit 9” (cannot get within 9” of an enemy unit).

Wild Fury - 1CP Use during Fight phase, select a world eaters unite from your army. Until the end of that phase, improve their melee weapons AP by 1.

Skulls for the Skull Throne! - 1CP Use during Fight phase, when an enemy character is killed by your world water character in close combat. Gain D3 CP

Stoke the Nails - 1CP Use during Fight phase, when a world eaters infantry or biker unit (not you, cultists!) is chosen to fight. Death to the False Emperor rules triggers on everything. Imperial unit trigger Death to the False Emperor on a 5+.

Red Butchers - 2CP Before the battle, one world eaters terminator unit gets +1S and the Blood for the Blood God rule (fight twice in close combat). Use only once.

Blood for the Blood God! - 2CP Use during Fight phase, after an enemy unit is destroyed as the result of an attack made by a world eaters model in your army. Until the start of the next turn, all friendly world eaters units automatically pass morale tests.

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Merci pour le lien...

Waouh waouh!!!

Des crânes pour le trône de crânes :

c'est d3 PC pour chaque personnage ennemis tué par un personnage World Eaters ( et un non pas nôtre seigneur de guerre) voilà qui devrait ramener pas mal de PC....les sergents SM sont personnage je crois maintenant...???

bref y a moyen de chopper 2 ou 3 d3 facile par partie....?

et avec la consolidation de 6" pour 1 PC on va justement allé chercher ce fameux personnage...et engluer comme des Hormagaunts...

la PA de -1 sur les armes est sympa ... épée deviennent haches...haches deviennent griffes...cool.

les Terminators Berserkers pour 2 PC ...les 2 sont chère...quelle utilisation selon vous?

et là mort au faux empereur en plus de tout ça... pour être vraiment sûre de détruire la cible...mais bon... ça commence à faire un peu beaucoup...

J'aurais voulu un stratagème de survavibilité (de survie quoi) genre pas contre charge ou autre...

bref comme Shadow j'aime bien

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il y a une heure, roudairain a dit :

La hache grâce aux explications ci-dessus est finalement pas degueu, y'a moyen de faire pas mal de blessures. Par contre les bm interdisent déjà les sauvegardes donc ce serait les fnp uniquement qui seraient impactés.

Pas que, les BM sont reportés sur les différentes figs, sur une unité à 1PV ça fait 3 morts au lieu de 1 qui perd 3pv. Sur l'arme je regrette juste le -1 au hit.

 

il y a une heure, shadow a dit :

gagner D3PC si le SdG tue un perso adverse

 

il y a une heure, roudairain a dit :

when an enemy character is killed by your world water character

Je comprend que c'est un "personnage" qui tue, pas uniquement le sdg.

 

Globalement les stratagèmes ont l'air globalement bon, à voire en application.

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Les deux sont possibles, la phrase est mal foutue et ça sent le correcteur orthographique là!

"world water" ça peut être warlord le bon mot.

mais on pourrait aussi penser que c'est world eater character. Sauf que dans ce cas là il n'y aurait pas "your" devant.

Bref, on verra bien quand on aura le strat sous les yeux (mais perso, je penche pour warlord, ça me semble plus cohérent).

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Les deux derniers sont un peu moins utiles (quoi que celui des totors pour ceux qui aiment les jouer...), mais globalement ce sont des ajouts intéressants. 

Le deny à 4+ c'est fort

Le mvt de 6 à la place de la conso c'est très fort surtout avec nos 2 activations de base avec les berserks

Le déploiement à 9 pas je suis plus septique mais avec 30 cultistes pourquoi pas, ou avec des rapaces. 

La pa-1 c'est fort

Le truc pour regagner des pc c'est top

Le mort au faux empereur c'est fort à très fort 

 

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Alors il semblerait que ça vienne d'un groupe Facebook (40K for grown ups) et que le mec qui l'a publié soit relativement fiable. Perso je n'avais jamais rien lu de lui et la (re)formulation des stratagèmes (parce que bon clairement à ce niveau là c'est de la règle maison avec une formulation qui est tout sauf sérieuse) serait pour éviter qu'on lui tombe dessus.

Mouais... pas convaincu par l'explication. 

En tout cas le groupe FB World Eaters où je suis est en effervescence (ici aussi visiblement ^^)

 

De toute façon d'ici quelques heures les reviews des chaines Youtube devraient commencer à filer des infos fiables

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il y a 18 minutes, roudairain a dit :

Les deux derniers sont un peu moins utiles (quoi que celui des totors pour ceux qui aiment les jouer...), mais globalement ce sont des ajouts intéressants. 

Le deny à 4+ c'est fort

Le mvt de 6 à la place de la conso c'est très fort surtout avec nos 2 activations de base avec les berserks

Le déploiement à 9 pas je suis plus septique mais avec 30 cultistes pourquoi pas, ou avec des rapaces. 

La pa-1 c'est fort

Le truc pour regagner des pc c'est top

Le mort au faux empereur c'est fort à très fort 

 

 

Celui des Totor est génial quand même. C'est juste que ça coute 2CP. Mais avoir des "Berserks" avec 2+ 5++ et FEP c'est génial. J'espère qu'ils vont implémenter ça aussi pour tous les personnages WE... ou alors au moins un trait de seigneur de guerre.

Le deny 4+ oui c'est fort mais bon, on l'avait déjà donc ràs.

Le mouvement de 6" est complétement OP. Ça ouvre tellement de perspective.

Le déploiement à 9", Cultiste... ou Rhino ?  Pas de restriction à priori. Donc un Rhino a 9" + débarquement...

Le PA-1 pareil, c'est vraiment bon.

Le truc à CP c'est "gratuit". Par contre il faut le vrai intitulé... je  table sur un WE Character qui doit kill un ennemy Character. Donc situationnel, mais, gratuit.

Le mort au fort empereur c'est génial.

 

Nan je dis un sans faute pour eux.

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Attetion pour la hache ça remplace une chainaxe, du coup seul le chaos lord et le champion exalted y ont accès.

Ca marche pas sur le PD.

 

Concernant les termis ca reste dépendant d'une charge a 9", par contre avec le passage a la F5 vous les équiperez comment ? Power axe ? Chain axe ? Power sword ?

 

J'ai un doute soudain, en phase de fight, c'est pile in puis fight puis consolidation ? Du coup le move de 6 j'attends la définition exacte, si cest une rallonge de 3 pouce ou un mouvement de 6.

Dans le.deuxième cas ça veut dire s'arrêter a plus de 1" de ttes fig adverses, et du coup en dehors des berkos et de leur deuxième phase de fight ou d'utilisation du strata pour retaper c'est pas avantageux.

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Si si c'est avantageux pour graber les unités en plus de permettre de mettre un max de monde à porter pour la seconde activation. 

D'ailleurs il est dit "move" et pas "consolidate", donc à voir si on doit aller vers le plus proche ou si le move est libre. 

 

La hache je la vois bien sur un chaos lord solo récupérateur de pc qui va chasser les persos. 

 

Le strat des totors est sympa mais que pour les parties fun ou amicales, les totors avec ce strat je les equiperais tous en hache tronço, ils seraient pas trop chers, f6 de base et potentiellement pa-2 avec l'autre strat

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C'est vraiment pas mal tout ce que je vois sur ce livre pour les World Eaters. Dommage que ça ne soit pas déjà sur le codex SMC... Bref. En tt cas même si il n'y a pas de codex WE avant un moment sa va redonner du boost à cette légion. 

 

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https://www.youtube.com/watch?v=raOS5Z1IQwg&feature=youtu.be

 

Les stratagèmes sont vrais.(il s'agit bien de consolider de 6" et non 3" à la fin d'une phase de combat)

 

Le mec n'a pas un anglais super facile, ce que j'ai compris

 

Au niveau artéfacts

- un pistolet plasma F9 PA-3 D3 / sur un 4+ pour blesser une blessure supplémentaire

- Gorefather

- Banner of Rage : sur les Priest seulement (les apôtres donc). Une fois par partie, activation de la bannière, les unités à 6" gagnent +1 attaque

- Berserker Glaive : remplace Power Axe ou Axe of Dismemberment (celle du Master of Execution). +1F -2PA D2 / FNP à 5+

- Helm of Furor : +2F. Doit charger à la phase de charge si ennemi à moins de 8" (infanterie seulement d'après ce que je lis)

- Bloodhunger : regagne un PV sur 4+ si le porteur a tué quelque-chose

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Il y a 1 heure, Romanor a dit :

Merci à toi

Par contre j'ai une question....les mises à jour vont de plus en plus vite... mais est-ce que celles ci annulent et remplacent les anciennes reliques... stratagèmes et tout et tout....?

C'est pas faux ! Je pense au talisman du sang ardent par exemple ?

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Il y a 3 heures, Romanor a dit :

Merci à toi

Par contre j'ai une question....les mises à jour vont de plus en plus vite... mais est-ce que celles ci annulent et remplacent les anciennes reliques... stratagèmes et tout et tout....?

 

Non, ça n'annule en rien le contenu du codex SMC. C'est en supplément.

 

D.

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Je trouve cool les mises à jour régulières des règles et des unités que GW propose depuis quelques années... ça permet de garder l'ensemble des armées et des unités compétitives ça y a pas à dire ils ont progressé...et ça permet de ne pas frustrer les gens quand "avant" il devaient garder leurs codex pourri jusqu'à la prochaine version...3/4 ans.... c'est long...

Mais...mais il y a un mais...

Ils feraient mieux de faire payer un codex pour chaque version en format classeur et  permettre d'imprimer les mises à jour et nouvelles unités en PDF à mettre ou à remplacer dans le classeur....

Finit les règles+codex+vigilus+Psychic Awakening+fiche white dwarf + dark Fortress +compendium+ ché plus quoi encore que j'oublie...

Mais bon....j suis un doux rêveur...

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Il y a 1 heure, roudairain a dit :

Les reliques me semblent pas ouf. C'est pas plus mal ça économisera nos pc. Manque plus que les autres traits de seigneur de guerre et on a tout ? 

 

Slaughterborn : comme le codex (+1A +1F quand le SdG tue des persos/monstres/titanesques)

Arch Slaughterer : D3 attaques en plus s'il y a moins de figurines amies que de figurines ennemies

True Berserker : les dégats en melée contre le SdG sont divisés par 2

Violent Urgency : +1 advance et +1 charge pour les unités à 6"

Battle Lust : Intervention héroique à 6" et 6" de mouvement dans ce cas. Frappe toujours en premier

Disciple de Khorne : relance pour toucehr et blesser contre les personnages et les modèles à 5PV+

 

Un autre ici, beaucoup plus compréhensible : https://youtu.be/z_TFl_sUqi8?t=2116

 

Modifié par Ondskapt
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Il y a aussi l'arme démon non alignée : remplace une Hache Energétique ou Hache Démoniaque.

Force U Pa0 D1

Tout jet pour blesser de 4+ inflige une Mortal Wound (en plus des dégats habituels)

 

Niveau trait de SdG j'aime bien le +1 advance/+1 charge.

 

https://www.goonhammer.com/psychic-awakening-ii-faith-and-fury-review-part-1-chaos/?fbclid=IwAR1z5V87CPkx8yVdpxo4ViEDjmSc4_d4eBCz6Zq93CCfIhWLiAh76D4wz84

World Eaters

As you might expect, World Eaters get a bunch of things to help them fight more effectively in melee. Some of these are great, a lot of them are only so-so. Most importantly, they get some big buffs to Berzerkers and Terminators, and so these rules go beyond just buffing the big, unit-eating characters the faction could already produce.

Coda’s Note: All the traits should be on brand and therefore CAPITAL LETTERS for this one

Warlord Traits

True to form, the World Eaters traits are primarily focused on turning your Warlord into a killing machine.

  • SLAUGHTERBORN! When you kill an enemy Character, Monster or Titanic model with an attack by this warlord, add 1 to it’s Attacks, Strength characteristics. GW sure does think that games involve World Eaters characters tearing through a lot of enemy characters in a game and not watching a bunch of enemy characters run the hell away. C-
  • ARCH SLAUGHTERER! If there are more enemy models within 3” of your warlord than friendly models, they get D3 extra attacks until the end of the fight phase. If Kharn had this as his Warlord Trait it’d be pretty solid thanks to fighting twice. As-is, it’s just OK. C+
  • DISCIPLE OF KHORNE! Re-roll hits and wounds against characters or units that have a model with 5 or more wounds when using the Warlord’s melee weapons. Basically made for going after knights and Riptides, and more helpful for going after enemy characters than Slaughterborn, which doesn’t kick in til you’ve killed them. B-
    WINGS NOTE: This is always-on Daemonforge for a Discolord or Prince against the targets you want buffs against, so I think this is probably a B+
  • VIOLENT URGENCY! When an advance or charge is made for a friendly World Eaters within 6” of the warlord, add 1 to the result. This is very, very good, particularly when you’ve got a squad of Berserkers piling out of a Termite drill looking to make a 9” charge or a squad of Terminator Berserkers dropping in. Going from a 9+ to an 8+ with the ability to re-roll charges using an Icon of Wrath really helps dramatically improve your charge probabilities. A
  • TRUE BERZERKER! Halve incoming damage from melee weapons against your warlord. Cute for when you’re going up against all those characters and Knights, but in those cases the best defense will be an offense that murders them before they have a chance to fight back. B
  • BATTLE LUST! Increases your Warlord’s Heroic Intervention range to 6” and they always fights first in the fight phase, even if you didn’t charge. If the enemy charged or if they have a similar ability, alternate with choosing units to fight, starting with the player whose turn is taking place. Decent, particularly when your opponent makes the mistake of being careless with their charges and allows themselves to be intervened against. B

Relics

World Eaters relics are all about melee combat, and all three of the weapon choices are pretty good. The others are only OK. Not the end of the world, since World Eaters are more interested in having a horde of berzerkers murder things out of the Troops slot.

  • CRIMSON KILLER! Replaces a plasma pistol. 12” range, S 9, AP -3, 3 Damage. Unmodified wound rolls of a 4+ with this weapon inflict a bonus mortal wound. That’s one hell of a profile for a pistol and it beats the hell out of giving the model a chainsword to go with its primary melee weapon. B
  • GOREFATHER! Replaces a chainaxe with an axe that’s S+2, AP -2, 3 Damage but gives -1 to your hit rolls. However, each unmodified wound roll of a 6 inflicts 3 mortal wounds and ends the attack sequence. This is a very tasty weapon, and the fact that it replaces a weapon that costs 1 point is also worth noting. B+
    WINGS NOTE: This is also an extremely good combo with Disciple of Khorne because the re-rolls offset the -1 to hit and give you more chances to fish for the mortals.
    TheChirurgeon’s Note: Yeah but the -1 to hit turns off Death to the False Emperor, which is a big downside for Chaos Marines. In short, Angron is a land of contrasts.
  • BANNER OF RAGE! Priest model only. Once per battle add 1 to the attacks of friendly World Eaters within 6” of the model. This increases the already insane amount of attacks berserkers get. Very solid for a Berserker Horde or just chewing through a very tough or large unit. B
  • BERSERKER GLAIVE! Everyone’s fave 3.5 weapon is back. Sadly you don’t get like, 15-odd attacks with it. Replaces a power axe or axe of dismemberment (the Master of Executions’ Axe). Profile is S +1, AP -2, 2 damage and if the bearer loses a wound, on a 5+ the wound is not lost. A solid upgrade for an Exalted Champion or Terminator Lord. Less sold that you’ll want to replace a MoE’s axe with it. C+
  • HELM OF FURORE! Infantry only (boooo). Add +2 to the Strength characteristic of the model with the relic. You must charge with this model if you are within 8” of an enemy at the start of the Charge phase. Cool way to get a S12 Thunder hammer jump lord and extremely lore-appropriate. As an option I’m not sure it’s worth giving up control of when you do and don’t charge, but you can play around this pretty easily. C+
    Coda’s Note: More like this please GW.
  • BLOODHUNGER! When an enemy model is destroyed by the relic holder in the fight phase, roll a d6. On a 4+ the bearer regains up to 1 lost wound. This is actually a really good way to keep your Daemon Prince or Lord Discordant at full wounds, just because of how easy it is for one of them to chew through 4-6 models per turn. B-

Stratagems

World Eaters get a very tasty set of Stratagems that go a long way toward making the army viable and putting Berzerkers on the table seriously. 

  • SCORN OF SORCERY! (1CP). Use in opponents psychic phase when a psyker manifests a power within 24” of a World Eaters unit, roll a D6. On a 4+ the power is negated. The Codex reprint, and a great stratagem. Negating something 50% of the time (or 75% with a re-roll) is good to have, especially when you have no psykers. A
  • Apoplectic Frenzy (1CP). Use this during deployment when you set up a World Eaters infantry unit from your army. At the start of the frist battle round but before the first turn begins, move that unit 9”. It cannot end within 9” of enemy models. If both players have units that can move before the game begins, take turns starting with the player who has the first turn. This is an ability that looks really good but requires you apply it to a World Eaters unit that’s out in the open (read: Not in a Vehicle), and really banks on you having the first turn to get that turn 1 charge (even then, with no way to Advance and Charge, you’re a long-shot to actually make the charge). I’d like this more if Berzerkers weren’t glass cannons that need to be protected on their way to the enemy, or if it worked on Helbrutes or Daemon Engines. B
    WINGS NOTE: One thing that’s nice about this (if not terribly Khorne like) is that if you activate it and go second you can use it to move the unit into cover or hide them. Can be nice with a smash lord – put him right on the line and use this, if you go first swing for the fences and if you go second skulk back into your own lines while the rest of the army laughs at you. Do watch out for Marine players shutting this down with scouts or Vanguard stuff though.
  • SKULLS FOR THE SKULL THRONE! (1CP). Use in the fight place after a World Eaters Character kills a character with a melee weapon. Gain D3 Command Points. This is a no-brainer, all-upside ability that you will use whenever you kill a character. A
  • RED BUTCHERS! (2CP). Use before the battle (and only once), select one unit of World Eaters Terminators. Add 1 to the Strength of that unit. They also gain the Fight Twice in the fight phase ability that ‘regular’ Berserkers have. Now this is what I’m talking about. Expensive, but a massive upgrade to Terminators, and finally gives me a use for those Forge World kits I’ve got sitting around. Really not sure why they limited this to once per game. I’m also not sure it’s good enough, but it’s worth a shot on lightning claw Terminators who can toss out 5 attacks each on their first fight and 4 in the second. But it’s extremely cool and I wish Emperor’s Children got something like this to make Noise Marine terminators. A+++++
    Wings Note: I want to take Rob’s “+”s away but he’s so happy. This actually is real good, chainaxe Terminators were within an inch of being great out of the book anyway, and this gets them there in style. It also means that any of the rest of this stuff that has synergy with Berserkers works on them as well. Such a cool ability, and hard agree on it being a shame they didn’t think to do something similar for Emperor’s Children.
  • KILL MAIM BURN! (2CP). Use in the Fight phase before you consolidate with a World Eaters unit. Move them 6” instead of 3”. This is a great tactical ability that most players are going to overlook. Consolidating 6” is a great way to shift your Berzerkers into the next target, helping mitigate the downside of wiping a unit out the turn you charge. People are going to sleep on this one. B+
  • WILD FURY! (1CP). Use when selecting a World Eaters unit to fight. Until the end of the fight phase, improve the unit’s AP by 1. The boost that Berzerkers desperately needed. As any Marine player can tell you, improving the AP of a crapload of attacks by 1 is incredibly powerful, especially when it’s applied to models that fight twice and only have AP-1 to begin with. This is going to get Berzerkers to the mountaintop. A+
  • BLOOD FOR THE BLOOD GOD! (2 CP). Use when you destroy an enemy unit in the fight phase. Until the start of your next turn, World Eaters units auto pass all morale checks without having to roll any dice. Boy this is just hot garbage. In order for this to be worth using, you need: To have killed a unit in the Fight phase and lost so many models with multiple units that you’re in danger of failing multiple tests catastrophically. Because Insane Bravery is always an easier-to-activate option. And worse, you can’t even decide to use it in the Morale phase, before taking the tests. F
  • STOKE THE NAILS! (1CP). Use when a non-cultist INFANTRY or BIKER unit fights. Death to the False Emperor triggers against everyone for the phase, and triggers on a 5+ against IMPERIUM units. Super good at letting your units punch that much harder and well priced at 1CP. Especially tasty if you decide to betray Khorne and bring a Sorceror to buff up your units. A
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