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[Discussion] Blades of Khorne


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Ca y est, nouvelle news sur les Blades of Khorne, avec des preview à venir la semaine prochaine, et sortie dans du battletome dans les semaines qui viennent :

https://www.warhammer-community.com/2019/03/10/coming-soon-new-khorne-models/

 

Modifié par Nekhro
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il y a 9 minutes, maîtremage a dit :

Ca y est, nouvelle news sur les Blades of Khorne, avec des preview à venir la semaine prochaine, et sortie dans du battletome dans les semaines qui viennent :

https://www.warhammer-community.com/2019/03/10/coming-soon-new-khorne-models/

 


Super, je crée un sujet dédié de ce pas ! :)

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On notera deux nouvelles figurines qui n'avaient pas été dévoilées jusque là : le Bloodmaster (un héraut en quelque sorte) et un Autel comme décor. Karanak et les Chiens de Rage & Extase seront disponibles aussi séparément de la boite dans laquelle ils sont apparus.

 

Belle sortie qui peut laisser espérer de belles choses pour les rééditions d'autres Battletome à venir. Je ne pensais pas voir autant de choses. Je lis aussi les préco pour la semaine prochaine («Next week»).

Modifié par Nekhro
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Voici le sujet de discussion dédiée à la sortie prochaine des Blades of Khorne (afin de ne pas polluer le sujet des Rumeurs).

Comme pour les Beasts of Chaos, Skavens et Flesh-Eaters, on a droit à

- Un nouveau Battletome avec màj des règles de la V2

- Un nouveau décor : l'Autel des crânes

- Et, non pas des Sorts persistants (Khorne hait la magie), mais des "Jugements de Khorne" qui ont l'air de fonctionner similaire si ce n'est qu'ils sont invoqués par des Prêtres et ne semblent pas pouvoir être dissipés par des sorciers. Peut-être que seuls les prêtres le pourront ?

On a également droit à une sortie de Karanak et des Chiens de Khorne en boite séparés (auparavant uniquement disponibles dans Wrath and Rapture) ainsi qu'une refonte plastique, non pas d'un, mais de deux héros démoniaques : le Preneur de crânes (comme on 'avait déjà vu), mais aussi le Bloodmaster !

Le décor permettra aux prêtres relancer leurs prières ratées et le lancement des Jugements ainsi que d'entraver les sorciers. Il aura ses propres règles pour40k.

Les Jugements permettront de faire oublier aux mages leurs sorts et évidemment de causer des blessures. On n'a pas plus de détails sur le moment.

Vu la preview, la sortie ne devrait pas trop trop tarder non ? Je verrai bien début ou mi avril personnellement (en fonction de la durée de la vague 40k avec Abaddon).

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Les nouvelles figs sont sympas, hormis le Preneur de Crânes dont je trouve la version précédente bien mieux: plus massive et agressive.

Par contre, pas fan du choix de peindre les cornes en rouge.

L'autel est classe.

 

Edit: au final, après l'avoir regardé de nouveau, le skulltaker n'est pas si mal.

Modifié par Son of Ulric
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Préco samedi apparemment.

il y a 37 minutes, Jackdead smith a dit :

Mine de rien c'est une "grosse sortie" pour une armée qui a déjà pas mal d'entrée. Si d'autres pouvaient avoir ce traitement ce serait top!

Ça va encore, ça n'équivaut pas non plus les dernières vagues Stormcast (même s'ils n'ont pas eu de décor eux au passage) ;) 

Après c'est clair que les Khorneux ne sont pas les moins bien lotis niveau fig. 

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Yep c'est pas une ''grosse sortie'', 

Juste une sortie avec 2 nouvelles figs ;D 

 

Néanmoins très appréciables, nouveau preneur de crânes, puis les chiens de wraith and rapture enfin a l'unité / 

 

Fin une mini sortie aos/40k, du coup pas dit que la semaine pro on est pas encore du Aos

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il y a 11 minutes, guldûr a dit :

Juste une sortie avec 2 nouvelles figs ;D 

Plus les Jugements et le décor, donc plutôt 4 nouveautés. C'est pas mal (surtout que Khorne est loin d'être mal loti).

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Il y a 1 heure, Nekhro a dit :

Plus les Jugements et le décor, donc plutôt 4 nouveautés. C'est pas mal (surtout que Khorne est loin d'être mal loti).

Y'a pas mal d'armée (Fyreslayers, Ironjawz, Kharadrons) qui aurait bien besoin d'une telle sortie. Un décor (ça devient une vraie entée désormais dans AoS), les Endless Spells, 2 persos, les chiens hors Wrath and Glory, je trouve ça top. Par exemple les sorties saluées de Beast of Chaos ou Skavens ont eu moins de nouveautés. 

Modifié par Jackdead smith
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Encore un battletome à acheter pour des figs existantes + un décor certe attendu (j'aurais bien vue une pile de crâne) et des jugements.

Et dans 6 mois, il le ressortiront avec un nouveau khorgorath seul....

Il y a juste des factions qui n'ont rien depuis le lancement...

A voir si certains changements seront fait, car actuellement d'autres armées qui ne sont pas dédié au CàC nous explose facilement au CàC (idoneth est leur watmille attaque au tour 3 en plus d'attaquer en premier, les ironjaws avec leur waaagh à +2 attaques, .... pitié remplacer ces relances de charge qui ne servent à rien par de la létalité au CàC, même les bloodcrushers sont nullissime par rapport à d'autres cavaleries où ont les D3A ou BM ?

Bon j'adore les figs et Khorne est mon Dieu depuis le début, pour la vitrine.

 

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Il y a 14 heures, Sir Nounours a dit :

Pour les jugements, invocation par le biais des prêtres uniquement ? ou aussi par la dime de sang si elle est maintenue car si uniquement prêtre comment fait on si on joue full démon ?


Pour le moment, on nous dit que les jugements ne seront invoquables que via les Prêtres, à la manière des Sorts persistants qui ne sont invoquables que par les sorciers. Rien de neuf pour la dîme de sang. Au vu des avantages à jouer des Slaughterpriest et un Bloodsecrator dans une armée, et ce, depuis leur sortie et celle du deuxième battletome (avec les bannière et bénédictions supplémentaires), il est très rare de voir des listes ne comptant QUE des démons chez Khorne.

Personnellement, j'aimerais bien une mécanique de jeu où l'Autel de crânes permettrait de générer des points de Dîme de sang, à l'instar de la Pierre de harde qui permet de générer des points d'appel bestial.

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De Warhammer Community :

 

 

Battletome Preview – Blades of Khorne: Big Changes

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This weekend, the servants of the Blood God can pre-order a shiny new battletome! Today, we’ll be covering some of the major changes found within, including updated warscrolls, new mechanics and more. If you want to see what your Khorne army has to look forward to, or you’ve never played Khorne but you’re curious to start harvesting skulls in his name, read on…

Blood Tithe

Blood Tithe remains as excellent as it has always been – every time a unit dies (friend or foe!), you gain a Blood Tithe point that can be spent on powerful, one-off abilities or summoned Daemons. This time around, some Blood Tithe costs have been tweaked and new abilities added. Bloody Exemplar, for instance, is a great way to grab another command point in a pinch.

Manage to get 8 Blood Tithe points, and you’ll be richly rewarded with Slaughter Triumphant, a horrifically powerful bonus that applies for the whole battle once it has been chosen! This is a particularly good one to pick after your enemy has doubled-turned you, allowing you to shift the momentum of the game back in your favour.

Locus of Fury

Khorne Daemons are excellent  but, as everyone who’s lined up a devastating attack with Skarbrand only to see every blow from his fearsome axe Slaughter fail to connect can attest to, they can sometimes struggle with to hit rolls. Locus of Fury, a new allegiance ability for Khorne armies, should help with this considerably.

Slaughterhosts

Slaughterhosts are Khornate sub-factions representing the most legendary armies sworn to the Blood God’s name. When building your army, you’ll have the option of adding a Slaughterhost keyword to every model in your force, rewarding you with an ability, command ability, command trait and artefact of power.

These are great for narrative players looking to recreate their favourite armies, such as Korghos Khul’s Goretide, as well as those looking to make the most out of more niche strategies and units. The Skullfiend Tribe, for example, rewards you for taking a mighty campaigning force supported by lots of Khorgoraths.

Another Slaughterhost we love is the Reapers of Vengeance. These guys hate wizards so much, they make the rest of Khorne’s followers look positively tolerant of magic users, dragging those who would cower behind dishonourable sorcery to perpetual torments in the realm of the Blood God. On the tabletop, the Reapers of Vengeance get a deadly command trait that allows you to unbind spells to potentially devastating effect.

Warscroll Updates

Battletome: Blades of Khorne sees a number of Khornate warscroll updates, ensuring that every unit works as effectively as possible. Some, like Skullreapers, have been simplified, making for faster, cleaner play. A number of others have been enhanced with powerful new abilities and profile tweaks  here are a few of our favourites.

Skarbrand

Skarbrand  could he be any more awesome? Well, yes  this exceptionally angry Greater Daemon can now deal 16 mortal wounds with his legendary axe, Carnage. You won’t even need to roll to hit anymore, making for a simpler (and deadlier) attack sequence that has the potential to destroy even a Lord-Celestant on Stardrake in a single blow!

Mighty Skullcrushers

Mighty Skullcrushers make for some of the scariest heavy cavalry in the game. As well as having been granted more attacks, these guys deal a terrifying deluge of mortal wounds on the charge, with a unit of 6 dealing as many as 6D3! Roll well, and you could well remove an Abhorrant Ghoul King on Royal Terrorgheist before you’ve swung any weapons…

Skulltaker

As you’d expect, Skulltaker is really, really good at taking skulls. On the tabletop, this guy remains an excellent slayer of Heroes, coupling devastating damage with the excellent Decapitating Strike ability.

What’s more, he’s also been given a nifty command ability that makes nearby Bloodletters hit even harder  combine him with a Bloodmaster, Herald of Khorne, and you’ll be able to transform them into a veritable Khornate blender…

What A Blades of Khorne Army Looks Like

In the new battletome, more Blades of Khorne army builds are valid than ever before. Perhaps you’ll field a frothing horde of barbarian Bloodreavers, driven into battle by a cadre of Slaughterpriests. Perhaps you’ll dedicate your favourite Slaves to Darkness army with the Mark of Khorne and combine the updated allegiance abilities with favourite units like Chaos Knights. Or maybe you’ll try something more unusual – like a hunting pack of Flesh Hounds, infernal gathering of Bloodthirsters, or a crushing tide of Mighty Skullcrushers – it’s up to you!

We’ll be back later in the week with a look at how you can start your Khorne army, plus a closer look at the Judgements of Khorne and the Skull Altar – so stay tuned! In the meantime, kick off your army with the Goreblade Warband Start Collecting! set.

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Il y a 4 heures, AzarFreymann a dit :

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Je ne sais pas si c'est fiable, mais ça ne me paraitrait pas déconnant et ça se calque bien sur les sorties précédentes.

 

 

Ce sont les prix en £.

Les flesh hounds seront à 40€, l'autel de khorne à 30. Pour tout le reste rajoutez 5€ au prix et c'est à peu près bon.

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Blades of Khorne Preview: Judgements of Khorne and the Skull Altar

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We’ve seen the new models, we’ve checked out the battletome, and now we’ve got yet another in-depth preview for Khorne fans! Today, we’re revealing the full warscrolls for the new Judgements of Khorne and the Skull Altar, and looking at why they’re a must-have in your lists…

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How Judgements of Khorne Work

Broadly speaking, Judgements of Khorne are very similar to endless spells – you’ll summon them into battle, at which point they’ll have a range of ongoing effects.

Judgements of Khorne are brought into battle by Slaughterpriests using a judgement roll. This means that they can be a little more difficult to summon than endless spells, but your opponents won’t be able to unbind them. Similarly, one of the handy things about not being a spell is it’s impossible to dispel a Judgement of Khorne. Instead, they have a fixed chance to disappear at the end of each turn, modified by the presence of a nearby Slaughterpriest.

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This makes Judgements of Khorne difficult for your enemy to work around or counter, and they are particularly nightmarish for Wizards

The Hexgorger Skulls

We’ve all been there  you rock up to your gaming night with your Khorne army and end up facing the sorcerous wrath of the Legions of Nagash, Sacrosanct Stormcast Eternals or Disciples of Tzeentch, and Khorne is demanding that these cowardly, duplicitous magic users be shown the error of their ways. That’s where the Hexgorger Skulls come in. These make casting much harder for nearby Wizards, and can even cause them to forget spells entirely!

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The Bleeding Icon

Khorne is known for many things, but subtlety is not one of them. Sure, there are more cunning ways to smash your foes  but dropping a massive, blood-soaked block of brass on them from the Realm of Chaos beats all of them on style alone. The Bleeding Icon allows you to crush enemies and makes failed battleshock tests even worse, pairing excellently with the bravery-reducing Khorgorath or a Khorne-marked Chaos Knights.

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The Wrath-Axe

Who needs magic when you can fling an interdimensional axe at someone? The Wrath-Axe is a straightforward Judgement of Khorne that deals mortal wounds to your enemies, then deals some more, then reduces your foes’ hit rolls, then spits at them to add insult to injury. (We may have made that last one up.)

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The Skull Altar

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Skull Altars are dread monuments raised by the servants of Khorne in veneration of their gory master. In-game, the Skull Altar is available to your Khorne army for no matched play points and lets your Slaughterpriests re-roll prayer and judgement rolls when they’re nearby! This allows you to ensure a key Blood Blessing goes off and that you can deliver the Wrath-Axe to your enemy’s face with greater reliability. It’ll also further disrupt enemy Wizards, so if you pair it with the Hexgorger Skulls, it’ll be incredibly hard for sorcerers of all stripes to even use the most meagre of spells against you. We can already hear the Blood God laughing…

AoSKhorneJudgements-Mar13-SkullAltarWars

The Judgements of Khorne and the Skull Altar will be available to pre-order this weekend, alongside Battletome: Blades of Khorne and plenty of daemonic reinforcements. In the meantime, if you’re looking to make use of your Judgements of Khorne, we’d recommend grabbing a Slaughterpriest or two!

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Bon ben j'ai plus qu'à revendre mes Kharadrons je suis complètement fan des nouvelles règles et surtout du système de prière trop stylées. J'ai l'impression que cette armée va tellement se défendre fasse à un double tour, et dans le cas contraire, peut tellement over kill grâce à un  double tour. J'aime beaucoup trop. Hâte de voir les règles de mes wrathmongers. Faites les se suicider s'il vous plaiiiiit.comme avant 

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