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[R&N] Aeronautica Imperialis de retour - Look to the Skies | Skies of Fire | Wrath of Angels


TheBoss™

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On peut mieux comparer les tailles dans la vidéo. Sinon en se basant sur la taille des socles, ça donnerait ça :

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Ou en les superposant :

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Je ne sais pas si ça respecte les mêmes proportions que les modèles pour 40K, mais j'ai bien l'impression que les proportions sont les mêmes que l'ancien Aeronautica Imperialis.

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Le 04/08/2019 à 15:31, Zagzdreg a dit :

Je ne sais pas si ça respecte les mêmes proportions que les modèles pour 40K, mais j'ai bien l'impression que les proportions sont les mêmes que l'ancien Aeronautica Imperialis.

 

je viens de mesurer mes marauder destroyer et bomber version 40k ( en cours de montage depuis 8 ans !) : 40 cm d'envergure et 40+ cm de long et mon thunderbolt, 40k également (mais monté), 25 cm d'envergure pour 28 cm de long !
je pense que le marauder bomber aeronautica est proportionnellement un plus petit par rapport au thunderbolt AI ! il doit lui manqué 1 cm ou 2, suivant l' echelle !

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Oui le Bomber est clairement trop petit là....
J'espère que c'est du à une "réduction de photo" mais j'ai peur que non...
L'échelle à l'ancien AI étaient respectée niveau proportionnalité par rapport aux modèles 40k,
faudrait que je vérifie avec mes anciens modèles AI mais pas sous la main là

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  • 2 semaines après...
Le ‎02‎/‎08‎/‎2019 à 00:24, Banana a dit :


Au risque de te décevoir je pense que ça va être différent, ne serait-ce parce-que dans l'ancien jeu, niveau mouvement on jouait avec des cartes de manœuvre sur une table "libre", hors là sur la vidéo et photo on voit clairement qu'on joue sur un tapis avec des hexagones (dans la vidéo tu vois un feuille qui récap les manœuvres possible, surement selon le taux de "manœuvrabilité" par avion comme avant).

 

Il était très facile d'adapter AI aux hexagones…

Je l'ai fait  c'est pour dire!?

Le plus compliqué était de convertir les cartes de manœuvres aux hexagones. 

Pour les déplacements et les tirs, au lieu de 1 = 2'', 2 = 4'' etc...  des règles, j'ai fait (tout simplement): 1 = 1 hex, 2 =2 hex etc...

A croire que c'était l'idée de départ et que cela avait été abandonné pour le déplacement libre...

Pour le plateau, j'avais bricolé un truc pour voir ce que cela donnait:

test_a10.jpg

 

 

 

 

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Encore un remake SG, décidément ils ne s'arrêtent plus mais tant mieux (ou pas pour le porte-feuille).

Il était pas sortit à la même époque que Dreadfleet par hasard? Je les ait totalement zapper ces deux là à l'époque (et les retours n'étaient pas top, pas de suivi etc)...

 

En tout cas plaisir de voir un "X-wing" pour 40k et curieux d'en voir plus et le suivi derrière...Un peu dubitatif sur les hexagones (décidément c'est leur truc en ce moment) ça nuit à l’immersion mais à voir. Les 2 factions de base me font pas rêver à part peux être l'AM (j'assimile pas trop les Orks dans les airs contrairement aux course de buggy/Monster Truck!).

 Si les autres races suivent et que la mécanique est bonne/fun/tactique ça sent le craquage (juste aprés l’extension BF et autre Warcry j'arrive plus à suivre).

Modifié par RogueTrader
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Le 19/08/2019 à 00:41, RogueTrader a dit :

Il était pas sortit à la même époque que Dreadfleet par hasard?

Non Dreadfleet est sorti bien plus tard que AI.
(et c'était un jeu de plateau /stand-alone GW, alors qu'Aeronautica Imperialis chez FW avait un suivi +ou- régulier avec une gamme assez étendue, Navy, orks, Eldars, bâtiments décors etc..)

Pour les Orks volants il faut lire la BD Deff-Skwadron c'est vraiment bon! ?

Modifié par BlooDrunk
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il y a 24 minutes, BlooDrunk a dit :

Non Dreadfleet est sorti bien plus tard que AI.
(et c'était un jeu de plateau /stand-alone GW, alors qu'Aeronautica Imperialis chez FW avait un suivi +ou- régulier avec une gamme assez étendue, Navy, orks, Eldars, bâtiments décors etc..)

Pour les Orks volants il faut lire la BD Deff-Skwadron c'est vraiment bon! ?


Pour ce qui est du suivi plus ou moins régulier d'AI... oui mais non je dirais: le livre de base sorti milieu d'année 2007 suivi de Tactica Aeronautica en fin de la même année puis après absolument plus rien hormis peut-être une FAQ jusqu'à sa disparition total en 2013 (en fait c'était en gros stand-alone sur 5/6 mois).
Toutes les figurines étaient sorties entre les 2 parutions avec les nouvelles fig qu'étaient les blasta-bommer et ork bommer ainsi que le Tiger-Shark AX-2-2 (celui avec ses drones remora) pour la sorti du Tactica Aeronautica.
Niveau décors ils ont juste sortie pour AI de quoi faire un aérodrome impérial, le reste venant d'Epic, tout comme les défenses AA pour chaque faction qui venaient à 90% de leur gamme Epic.

Gros +1 en ce qui concerne la BD Deff-Swadron qui est excellente (même si parfois un peu "wtf?!" car faut traduire du lexique/parler orks en anglais). Et côté Imperium il y a toujours le très bon roman "Double Eagle" de Dan Abnett.

ps: Dreadfleet est sorti en 2011.

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@Banana: merci pour les précisions /rafraichissement de mémoire, oui c'est pourquoi je disais bien "un suivi +ou- régulier" c'était pas follichon^^

Oui Deff Skwadron c'est perché mais tordant, dommage c'est devenu quasi introuvable, bien content de l'avoir choppé à l'époque.
Et je plussoie Double Eagle ce roman est vraiment excellent! Et le seul sur ce thème en fait!
(d'ailleurs il va être ré-édité il me semble, et il était censé y avoir une suite, qu'Abnett ne finalisera probablement jamais, ça devient une arlésienne ce bouquin.. tristesse..)

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Quoi déja ?!

Je le voyais pas venir avant octobre, ça sort dans 15jours et quasiment pas d'info sur le jeu...Et ça sort dans la foulée de Warcry et simultanément d'une grosse extension BF, une nouvelle boîte KT, sans  parler des news SM...Mais comment font-ils pour garder une telle cadence ?! S'ils pouvaient aller un peu moins vite mais garder les boîtes/jeux dispo un peu plus longtemps que 3semaines ça serait bien...Au moins le tarif semble correct. 

Modifié par RogueTrader
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Bonjour à tous !

Après avoir arpenté la moitié de l'internet je viens de tomber sur une perle.

Je vais citer un collègue de chez Bolter and Chainsword ! (Master Valrak pour les connaisseurs)

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Voila voila ! 

En espérant faire avancer les débats !

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Il y a 18 heures, VladimirVonBourrin a dit :

Jeu uniquement en anglais comme Titanicus (et même échelle de figurines apparemment)


Donc commande de la totale chez nos amis d' outre-Manche avant brexit ! 

Je crois avoir vu quelque part sur le net, des paquets de cartes "aces" d'orks et impérial navy, en espérant une dispo, le jour de la sortie 

 

Modifié par bjorn29
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Tavernier, la totale !

https://www.warhammer-community.com/2019/08/25/coming-soon-a-new-age-of-aerial-combat/

Coming Soon: A New Age of Aerial Combat
In the 41st Millennium, there is only war. In space? War. On the land? WAR. Underground? SO MUCH WAR. The skies? You better believe there is a heck of a lot of war going on up there. Now, we’re giving you the chance to experience aerial warfare in the far future with Aeronautica Imperialis – a totally new game system designed to bring the thrills of combat in the sky to your tabletop.
A better way indeed! You’ll be able to pre-order Aeronautica Imperialis next weekend, with loads of kits, accessories and books to launch into. Neat, eh? 
Wings of Vengeance
First up, if you’re interested in getting Aeronautica Imperialis, you’ll want to kick off your career as a pilot with the Wings of Vengeance boxed set. This starter set makes getting stuck in with Aeronautica Imperialis super easy, containing the full rules, an Area of Engagement battlemat, two squadrons of aircraft to game with, and more! 
 
In the set, you’ll find:
2x Thunderbolt Fighters (these can also be built as Thunderbolt Furies)
2x Marauder Bomber
3x Dakkajets
2x Fighter Bommers
1x Rulebook
1x Double-sided Area of Engagement battlemat
Lots of handy gubbins like dice, transfer sheets, tokens, quick reference guides and more.
We’ll be delving further into the Wings of Vengeance set with an unboxing tomorrow, so stay tuned. 
Aeronautica Imperialis is more than a (very, very good) boxed game, it’s a fully-fledged new system with its own range of models. In addition to Wings of Vengeance, you’ll also be able to pick up all the kits in their own separate boxes. Let’s take a closer look at those…
Aircraft
Our miniatures team have worked tirelessly to transform some of the 41st Millennium’s most famous aircraft into all-new plastic models made especially for the game. Take the new Thunderbolt Fighter kit…
 
This multipart plastic kit allows you to build four Thunderbolt Fighters packed with incredible detail and options to customise your aircraft with all manner of weapons. This includes a variant of the Thunderbolt never-before-seen on the tabletop – the avenger bolt cannon-armed Thunderbolt Fury. Looking for something heavier? You’ll be able to reinforce your air wing with a box of two Marauder Destroyers (nigh-indomitable flying fortresses) and another box of Marauder Bombers (for when you need to turn your chosen ground target into a smoking crater).
 
 
What if you’re looking for something with a bit more… dakka? Well, good news, Mekboys – the Air Waaagh! is getting some nifty plastic kits of its own. First up, teeny Dakkajets! This box lets you build six of these deadly, close-quarters aircraft, with interchangeable nose cones, wings, tails and cockpits, meaning even the largest aerial swarms will look distinct. 
 
For those of you looking for something even shootier, grab some Fighta Bommerz. Available in a kit that builds four of these deadly craft, Fighta Bommerz give you a bit of everything – they’re capable of tackling ground and air targets alike with a truly terrifying array of guns, guns and more guns. 
 
Rynn’s World
This is just the beginning for Aeronautica Imperialis, and much like Adeptus Titanicus and Necromunda, we’ll be expanding the game regularly with supplements packed with lore, new rules, and more! At launch, you’ll be able to explore the war-torn skies of Rynn’s World with a new campaign book.
 
As well as offering new insights into aerial warfare in the 41st Millennium, the Rynn’s World campaign book is a great add-on to the Wings of Vengeance set, letting you link your games in thrilling campaigns, fight through six new scenarios and add ace pilots to your squadrons. The book also adds ground targets to the game, allowing you to bolster your forces with static defence turrets, bringing a new tactical layer to gaming and list building. 
 
What’s more, the Rynn’s World book contains the full rules for Aeronautica Imperialis, so you’ll be able to play the game, even if you’re not getting the Wings of Vengeance set! It’s particularly useful if you’re splitting the box with a friend and need an extra set of rules. 
Accessories
Next weekend, you’ll be able to supplement Aeronautica Imperialis with loads of nifty accessories. An additional Area of Engagement mat, made of card and larger than the one found in the Wings of Vengeance set, makes a great backdrop for your larger aerial battles. 
 
The Ground Assets set is also great for populating your battlefields with all manner of weapons batteries, bunkers and target markers that are perfect for representing ground-based targets. You could also combine a few sets to make sprawling battlefield boards…
 
Handy card packs, meanwhile, are perfect for tracking your key weapons and aircraft in the heat of battle – weapon cards for hellstrike missiles and the like let you monitor single-shot options with ease. Just put them aside once you’ve fired them!
 
Additional Order Tokens ensure you’ll never run short mid-battle, and again, are perfect if you don’t plan on picking up Wings of Vengeance. 
 
Last, but very far from least – can you really ever have enough dice? Absolutely not! You’ll be able to bolster your collection with a couple of sets designed especially for Aeronautica Imperialis – one for the Orks, and one for the Imperial Navy. 
 
 
All this goodness will be available to pre-order next Saturday, on the 31st of August! Don’t worry if you can’t wait until then – we’ll be posting up loads of previews throughout next week to help you prepare. Check back tomorrow for the complete unboxing of Wings of Vengeance, and subscribe to our newsletter for all the latest Aeronautica Imperialis news delivered right to your inbox.

 

 

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Coming Soon: A New Age of Aerial Combat

Aeronautica-Aug25-Header20ys.jpg

In the 41st Millennium, there is only war. In space? War. On the land? WAR. Underground? SO MUCH WAR. The skies? You better believe there is a heck of a lot of war going on up there. Now, we’re giving you the chance to experience aerial warfare in the far future with Aeronautica Imperialis – a totally new game system designed to bring the thrills of combat in the sky to your tabletop.

 

 

A better way indeed! You’ll be able to pre-order Aeronautica Imperialis next weekend, with loads of kits, accessories and books to launch into. Neat, eh? 

Wings of Vengeance

First up, if you’re interested in getting Aeronautica Imperialis, you’ll want to kick off your career as a pilot with the Wings of Vengeance boxed set. This starter set makes getting stuck in with Aeronautica Imperialis super easy, containing the full rules, an Area of Engagement battlemat, two squadrons of aircraft to game with, and more! 

Aeronautica-Aug25-CoreBox1sh.jpg

In the set, you’ll find:

  • 2x Thunderbolt Fighters (these can also be built as Thunderbolt Furies)
  • 2x Marauder Bomber
  • 3x Dakkajets
  • 2x Fighter Bommers
  • 1x Rulebook
  • 1x Double-sided Area of Engagement battlemat
  • Lots of handy gubbins like dice, transfer sheets, tokens, quick reference guides and more.

We’ll be delving further into the Wings of Vengeance set with an unboxing tomorrow, so stay tuned. 

Aeronautica Imperialis is more than a (very, very good) boxed game, it’s a fully-fledged new system with its own range of models. In addition to Wings of Vengeance, you’ll also be able to pick up all the kits in their own separate boxes. Let’s take a closer look at those…

Aircraft

Our miniatures team have worked tirelessly to transform some of the 41st Millennium’s most famous aircraft into all-new plastic models made especially for the game. Take the new Thunderbolt Fighter kit…

Aeronautica-Aug25-Thunderbolts2wg.jpg

This multipart plastic kit allows you to build four Thunderbolt Fighters packed with incredible detail and options to customise your aircraft with all manner of weapons. This includes a variant of the Thunderbolt never-before-seen on the tabletop – the avenger bolt cannon-armed Thunderbolt Fury. Looking for something heavier? You’ll be able to reinforce your air wing with a box of two Marauder Destroyers (nigh-indomitable flying fortresses) and another box of Marauder Bombers (for when you need to turn your chosen ground target into a smoking crater).

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Aeronautica-Aug25-MarauderDestroyers3ys.

What if you’re looking for something with a bit more… dakka? Well, good news, Mekboys – the Air Waaagh! is getting some nifty plastic kits of its own. First up, teeny Dakkajets! This box lets you build six of these deadly, close-quarters aircraft, with interchangeable nose cones, wings, tails and cockpits, meaning even the largest aerial swarms will look distinct. 

Aeronautica-Aug25-Dakkajets5oc.jpg

For those of you looking for something even shootier, grab some Fighta Bommerz. Available in a kit that builds four of these deadly craft, Fighta Bommerz give you a bit of everything – they’re capable of tackling ground and air targets alike with a truly terrifying array of guns, guns and more guns. 

Aeronautica-Aug25-FightaBommerz6ue.jpg

Rynn’s World

This is just the beginning for Aeronautica Imperialis, and much like Adeptus Titanicus and Necromunda, we’ll be expanding the game regularly with supplements packed with lore, new rules, and more! At launch, you’ll be able to explore the war-torn skies of Rynn’s World with a new campaign book.

Aeronautica-Aug25-RynnsWorldBook7xm.jpg

As well as offering new insights into aerial warfare in the 41st Millennium, the Rynn’s World campaign book is a great add-on to the Wings of Vengeance set, letting you link your games in thrilling campaigns, fight through six new scenarios and add ace pilots to your squadrons. The book also adds ground targets to the game, allowing you to bolster your forces with static defence turrets, bringing a new tactical layer to gaming and list building. 

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What’s more, the Rynn’s World book contains the full rules for Aeronautica Imperialis, so you’ll be able to play the game, even if you’re not getting the Wings of Vengeance set! It’s particularly useful if you’re splitting the box with a friend and need an extra set of rules. 

Accessories

Next weekend, you’ll be able to supplement Aeronautica Imperialis with loads of nifty accessories. An additional Area of Engagement mat, made of card and larger than the one found in the Wings of Vengeance set, makes a great backdrop for your larger aerial battles. 

Aeronautica-Aug25-RynnsWorldAOE8ii.jpg

The Ground Assets set is also great for populating your battlefields with all manner of weapons batteries, bunkers and target markers that are perfect for representing ground-based targets. You could also combine a few sets to make sprawling battlefield boards…

Aeronautica-Aug25-GroundAssets9pe.jpg

Handy card packs, meanwhile, are perfect for tracking your key weapons and aircraft in the heat of battle – weapon cards for hellstrike missiles and the like let you monitor single-shot options with ease. Just put them aside once you’ve fired them!

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Additional Order Tokens ensure you’ll never run short mid-battle, and again, are perfect if you don’t plan on picking up Wings of Vengeance. 

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Last, but very far from least – can you really ever have enough dice? Absolutely not! You’ll be able to bolster your collection with a couple of sets designed especially for Aeronautica Imperialis – one for the Orks, and one for the Imperial Navy. 

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All this goodness will be available to pre-order next Saturday, on the 31st of August! Don’t worry if you can’t wait until then – we’ll be posting up loads of previews throughout next week to help you prepare. Check back tomorrow for the complete unboxing of Wings of Vengeance, and subscribe to our newsletter for all the latest Aeronautica Imperialis news delivered right to your inbox. 

Modifié par Anàrion
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Le jeu est même pas sorti que déjà ils mettent en pré-commande un bouquin de campagne, des cartes et jetons en plus, des dés, de la DCA, etc... ABSOLUMENT RIEN bien sur qui aurait pu être dans la boite de base dès le début (qui est tout de même à 70€). Vous allez pas me faire croire qu'ils pouvaient pas inclure les règles d'attaque au sol et de la DCA dans la boite de base?

Enfin bon, business is business... Et au moins les règles de base sont dans le bouquin de campagne.

 

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