Aller au contenu
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

[Discussion] Ogor Mawtribes


Nekhro

Messages recommandés

Le sujet est consacré à la partie Ogre de la boite.

Hop préco de la semaine prochaine :

 

AoSPreOrderPreview-Oct20-Share2ujc-1.jpg

Next week’s pre-orders are a veritable buffet of new models, rules and more! Let’s take a look at the menu…

Feast of Bones

Whether you’re looking to start an army of Ossiarch Bonereapers, Ogor Mawtribes, or both, you’ll want to get yourself Feast of Bones! Don’t take our word for it – here are Peachy and Nick with an unboxing video…

Feast of Bones is a truly epic boxed set, packed with miniatures that let you fight fierce battles between the Ogor Mawtribes and Ossiarch Bonereapers. On the ogors’ side, you’ll find six Ogor Gluttons, two Leadbelchers, an Ironblaster, and a brand new Tyrant, while the Ossiarchs march to war with ten Mortek Guard, three Necropolis Stalkers, two Morghast Archai and Vokmortian, Master of the Bone-tithe.


Ogor Mawtribes

The servants of Death aren’t getting things all their own way, though. It’s been a cracking year for Destruction fans so far, with Gloomspite Gitz, Orruk Warclans, and now, Battletome: Ogor Mawtribes – a new army book that forges the Gutbusters and Beastclaw raiders into one glorious (and gluttonous!) army.

Available in standard, Limited and eBook editions, Battletome: Ogor Mawtribes transforms the ogors into a deadly fighting force, with updated allegiance abilities, spell lores, sub-faction rules and much more besides. New lore, meanwhile, explores the distinct culture of the ogors, from explaining just what happened to the Everwinter to why they tolerate Gnoblars in their presence. We’ll be getting our teeth into the new book with some tantalising tasters next week, so stay tuned.

Don’t forget the accessories! Aspiring Tyrants of the Mawtribes will be able to grab some (extra large!) custom dice as well as lay their hands on some invaluable quick-reference warscroll cards.

  •  
Modifié par Nekhro
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 12 minutes, Jackdead smith a dit :

En 1 mois, 4 Battletome. La folie.

Une nouvelle avec pleins de nouveautés (forcément), une avec deux nouveautés (les Ogres) et deux avec aucun nouvelle figurine. C'est très bien, je ne dis pas, mais ça explique pourquoi il y en a autant en si peu de temps.

 

En revanche, pas de nouveaux sorts persistants visiblement.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

y a déjà le décor

 

visiblement les beugleurs font -1 non cumulable a la bravery

la bannière permet d'ignorer les sorts sur du 6 et provoque 1d3 perte a la bravery sur un 6

les ventre durs peuvent une fois par partie relancer les jets pour toucher blesser et les saves pour de 1 pour un tour si 1 ogor a fui.

pas de remake de la charge buffle mais maintenant les ogres mordent !

 

Donc en buff on a :
touche sur du 3+ au lieu de 4+
l'attaque de morsure (qu'on peut sans doute généraliser à tous les Ogres)

la bannière est boostée sur un 6 c'est 1d3 perte sup plutôt qu'une (gadget mais sympa).

Si le coût en point n'a pas monté, c'est sympa
 

Modifié par Arkadhim
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 34 minutes, Nekhro a dit :

Une nouvelle avec pleins de nouveautés (forcément), une avec deux nouveautés (les Ogres) et deux avec aucun nouvelle figurine. C'est très bien, je ne dis pas, mais ça explique pourquoi il y en a autant en si peu de temps.

 

En revanche, pas de nouveaux sorts persistants visiblement.

Oui c'est sûr! Après 4 nouvelles armées ce serait l'overdose.

Sinon c'est curieux pour les sorts persistants. Ça ne marche peut être pas trop.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 11 minutes, Jackdead smith a dit :

Sinon c'est curieux pour les sorts persistants. Ça ne marche peut être pas trop.

Ils ont bien trouvé des trucs pour les Fyreslayers et Khorne. Déjà que les Orques n'en ont pas eu. C'est dommage.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Encore trop tôt pour dire qu'ils n'ont pas de sorts persistants, ils viennent tout juste d'annoncer leur sortie. On n'a d'ailleurs pas encore entendu parler de Sorts pour les Ossiarch, mais ça n'infirme ni ne confirme rien pour le moment. En tout cas je suis ravi de cette sortie ! Je me demandais quand  et comment est-ce qu'ils allaient pouvoir caser la sortie des ogres pour cette fin d'année. :)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il y a 11 heures, AzarFreymann a dit :

Encore trop tôt pour dire qu'ils n'ont pas de sorts persistants, ils viennent tout juste d'annoncer leur sortie.

Je pensais qu'ils seraient dévoilés en même temps (ou avant) car c'est le genre de truc qui sort avec son Battletome. Dans le sujet sur les Ossiarch, les sorts persistants de ces derniers viennent d'être dévoilés. Donc il y en aura peut-être pour les Ogres. Ça pourrait être dévoilé vite.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il y a 4 heures, Nekhro a dit :

Je pensais qu'ils seraient dévoilés en même temps (ou avant) car c'est le genre de truc qui sort avec son Battletome.

 

D'après le facebook AoS, ce n'est pas aussi sûr :

 

Citation

We've not heard of any Endless Spells for the Mawtribes, everything that is coming this Saturday is revealed here

 

 

A propos des sorts ossiarch, j'aime bien leur "we missed these awesome endless spells...", manière diplomatique de dire "y a encore eu une fuite sur internet qui nous oblige à vous montrer un truc qui n'était pas prévu pour maintenant" :lol:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Intéressante idée ces traits de commandement spécifiques à chaque perso. Ça va obliger à faire un choix quant à son général ...

 

J'adore celui de boucher, le perso anti sorts persistants par excellence. 

 

On remarque tout de suite que l’aptitude du chasseur est bien en dessous des 3 autres.

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ha oui !! Il y a des choses cool, à voir avec Artefacts, trait d'allégeance et autres bataillons les combos possibles.

Le boucher et le frostlord pour moi au dessus, le Tyrant est bon mais trop situationnel. Après le hunter dans une optique de détruire une unité de tir ou d'un perso isolé sa peut être sympas.

Plusieurs options de jeux possibles. Et sa sa fait plaisir!

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 49 minutes, ludmar10 a dit :

justement quand on regarde le boucher à gauche ça serait pas un des sorts? avec les morceaux de viandes et les côtes?

Peut être juste un bout du nouveau décor à sa gauche, à sa droite par contre

 

on peut deviner qu'un chasseur en perso permet de mettre en embuscade une meute de crocs de sabre et ça sans bataillon ou autre, c'est sympa et utile.

Après on présume que chaque perso aura le choix entre plusieurs traits de SdG et qu'on en aura des plus sympa pour le Tyrant et le Frostlord

Modifié par Arkadhim
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hop voici l'article de présentation :

 

Faction Focus: Ogor Mawtribes

OMT-Oct23-Header4sfg.jpg

We hope you’re hungry, because there’s a veritable smörgåsbord of juicy new content for your ogor armies between Feast of Bones and Battletome: Ogor Mawtribes. 

Who are the Ogor Mawtribes?

There are two distinct cultures of ogors – the brutal Gutbusters and the savage Beastclaw Raiders. Both are nomadic, driven by a supernatural hunger that can never be truly sated, and worship Gorkamorka.

The Gutbusters roam and pillage, dominating and consuming all in their path, whilst the Beastclaw Raiders hail from the frozen wastes and raise hardy beasts for food, bearing burdens and making war. When the two cultures bring their formidable skills together, they harness incredible destructive potential.

Whilst ogors are nomadic and barbarous, they possess greater cunning and wit than greenskins. They’re superb hunters and they make capable mercenaries if you can afford to feed them. Ogors are survivors above all, handling everything the Mortal Realms have thrown at them and then some… and they’re not afraid of throwing their weight around to get what they want.

Why Collect Ogors?

If you want to build an army with a low model count that still kicks, ogors are your jam. Though few in number, each model is bursting with character.* They’re fast to paint, so you can lavish them with detail as there are plenty of opportunities for fun techniques like tattoos and weathered metals.

Plus, they’re easy to convert and build around a theme – ever thought about a Gnoblar horde, a gunline of cannon-toting brutes or a force almost entirely comprised of Monsters? They’re all possible with Ogor Mawtribes.

How do Ogors Play?

Battletome: Ogor Mawtribes brings Gutbusters and Beastclaw Raiders together into one force, so you’re spoiled for unit choice. Let’s start with the basics:

Even your standard Battleline troops, Ogor Gluttons, are massive mounds of blubber and muscle with a furious hunger, and this is represented by Might Makes Right and Ravenous Brutes.

Now, your most numerous ogor unit is an objective-capturing BEAST, shifting just about anything off of them and then stubbornly refusing to move.

On top of being fantastic units in their own right, Butchers, Slaughtermasters, Huskards on Thundertusks – and especially Great Mawpots – are also able to restore Wounds to depleted units. With a few of these on the table, your enemies have to choose between trying to displace some very sticky objective holders or finding a softer target.

Speaking of which, we’d be remiss if we didn’t also mention Gnoblars. Use these cheap and cheerful units to slow down your enemy’s faster-moving elements. Don’t underestimate their Scraplaunchers, either – they’re ideal for softening up large units of weaker models. Plus, they’re loads of fun.**

More Than Just Ogors

The Beastclaw Raiders offer further variety for your army build. Their mounted Heroes and Monsters are shockingly fast, hit hard and kick out mortal wounds left and right.

If you want to overwhelm your enemies with a wave of muscle, tusks and stinking furs, look no further than the massive cavalry of the Beastclaw Raiders. A single Stonehorn Beastriders unit can potentially inflict a staggering 42 wounds in melee, if you’re very lucky, and an Earth-shattering Charge can boost that up to 54!

There’s very little that can stand up to a well-placed charge from an ogor army full of massive, angry beasts. Just be careful to avoid getting bogged down fighting disposable screening troops.

Dig in With Feast of Bones

Whether you’re ready to dust off your ogors for another go, or start up a new army, make sure you pre-order Feast of Bones this weekend to get your hands on the new Ogor Tyrant, six Gluttons, two Leadbelchers and an Ironblaster! In the meantime, pick up the Start Collecting! Beastclaw Raiders box to form a solid core, and prepare for battle!  


* Or perhaps that’s just their belts straining under their considerable bulk.
** Which is probably why the ogors keep them around, since they’re no good for eating.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoindre la conversation

Vous pouvez publier maintenant et vous inscrire plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour publier avec votre compte.
Remarque : votre message nécessitera l’approbation d’un modérateur avant de pouvoir être visible.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

×
×
  • Créer...

Information importante

By using this site, you agree to our Conditions d’utilisation.