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The Sound of Warhammer


TheBoss™

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Citation

What does Warhammer sound like? We're sure you have some thoughts – so discuss them below, and check in later this week for an answer…

À quoi ressemble Warhammer ?
 
Nous sommes sûrs que vous avez des pensées - alors discutez-les ci-dessous, et vérifiez plus tard cette semaine pour une réponse...

 

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Je me suis pris a espérer que c'est le début d'une annonce pour un codex Emperor Children..

 

Bon je vais apporter un son un peu plus "récent", en parlant de Noise Marine, et en particulier du Même Noise Marine de DoW II. Cette unité a quand même évolutionner le Hobby de manière général avec un déchainement de passion sur les internets, faisant des phrases "THINGS SHOULD GET LOUD NOW" ou "THIS QUIET OFFEND SLAANESH" des icones de warhammer désormais aussi connu que le For the Emperor ou le Blood for the Blood God. 

 

Et tout ceci s'accompagnant de remis Dubsteb géniaux car on ne sait plus si on est au premier ou au Xième degré. 

 

Un vrai pan de la culture warhammerienne. 

 

Bon sinon je citerais Era, mais c'est beaucoup plus personnel : c'est un groupe qui s'est fait connaitre au moment où j'ai découvert warhammer, et que j'écoutais pendant mes premières sessions peintures (d'autant que le côté médieval était dans la thématique, que ce soit Battle ou 40k). 

 

En vrai j'ai découvert tellement de groupe en peignant, étant rentré dans le hobby à l'âge où on arrête d'écouter la radio des parents (cheriFM et Europe 2) pour se forger sa propre culture musicale. C'est la cause première de mon amour pour les EC ?

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Hmmm c'est dangereux de taper Warhammer sur discogs... On tombe sur des groupes de musique néonazis. ?

Sinon a pas mal d'artistes qui semblent rendre hommage à l'univers quand on fait des recherches plus poussées.

 

Pour les sorties officielles, j'imagine qu'il faut tourner vers ce label vu que les disques semblent être produits en Angleterre:

https://www.discogs.com/label/512496-Warhammer-Records-Ltd

 

Sinon j'ai trouvé un double LP, qui semble être canon, sorti en 2019:

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https://www.discogs.com/Cris-Velasco-And-Sascha-Dikiciyan-Warhammer-40000-Space-Marine-The-Soundtrack/release/13254841

 

 

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Je confirme également avoir deux vynils "techno" en ma possession, l'un typé "EN" et l'autre typé "tyty"...

 

Mais ça volait pas super haut en terme de techno je trouve...

 

Barbarus : et on voyait clairement le logo 40k sur la pochette... pas de doute possible...

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Merci @Commissar Holt, j'ai les oreilles en sang et le coeur léger désormais. 

 

Est-ce qu'il en a d'autre qui expère que ce soit le début d'une hype sur une sortie Emperor's Children ?

Bon après vu la volonté (légitime) de trans média de GW ça pourrait aussi être l'annonce de musique warhammer. 

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https://www.warhammer-community.com/2020/01/20/warhammer-a-new-beginninggw-homepage-post-1/

 

Bon bah du coup, on avait tout faux : c'était l'annonce d'un "indent" Warhammer, une vidéo de 16 secondes qui sera maintenant devant tout les programmes "cinématographiques" qu'il sont en train de produire. Pensez le logo Marvel avant les films de cet univers. Vous pouvez le voir à la fin de la vidéo dans l'article.

 

L'article est un peu trop grandiloquent à mon gout, mais bon.

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Espérons que les planètes s'alignent comme ils disent...

 

- Très bons résultats financiers

- Plus de visibilité grâce aux jeux video

- Plus de visibilité grâce aux jeux annexes, qui tapent dans la gamelles des jeux plus traditionnels, et touchent ceux qui ne connaissaient pas l'univers

- Les lots de figurines en pseudo édition Atlas pour racler large chez les buralistes (si ce métier existe encore...)

- Un background solide avec la licence LOTR, connu de tous

- Des projets ambitieux de media TV- Cinema

- Une licence Starwars, inféodée à Disney, qui déplaît de plus en plus, et un souvenir encore frais d'une trilogie manquée.

 

Peut être est ce le meilleur moment de tenter de devenir un acteur majeur de la SF à l'échelle globale ?

 

 

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Je prétends pas tirer de conclusion. 

 

Tout ce mouvement avec l'orchestre, le studio air, etc... Ça paraît gros comme implication. 

 

Un peu énorme même, pour un simple jingle d'intro à des navets type ultramarine the movie. 

 

Alors pétard mouillé ou pas on verra... ?

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Je ne vois pas en quoi les hypothèses de @Baramyne sont faux.. On sait que GW a de très bon résultats depuis la V8, les jeux comme HH ou le jeu de carte 40k sur mobiles marchent, les figurines chez les buralistes sont dévalisées (même si il est plus compliqué de savoir si c'est pour de potentiels nouveaux hobbyiste ou des anciens qui braquent tout pour récupérer des figurines à prix réduits). 

Et on a bien des ambitions trans-média TV/internet (on ne sait pas encore comment ça va être distribué).

Je rappelle qu'on a aussi le partenariat GW/Marvel pour des comics 40k.

 

Après le point de la saga Starwars est plus discutable. Oui la dernière trilogie s'est faite bachée, mais c'est oublié que starwars s'est pour les gosses. Ceux qui bachent, c'est les adultes mais pendant ce temps les gamins font les entrées aux box-offices. Le meilleur exemple c'est la prélogie : tout le monde chiait dessus à la sortie. Pourtant avec le temps, le temps pour que les gamins qui avaient adorés grandissent, elle "gagne" en popularité. 

Et puis Rogue One et The Mandolorian font plus l'unanimité. Et comme on est noyé de SW les fours type Solo sont vite oublié. 

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Ce que je voulais dire c'est que pour un concurrent, même bien plus modeste, à star wars s'il veut profiter d'une baisse de hype, c'est maintenant. 

 

Quand la licence se sera redressé, si ça arrive, l'occasion aura été manquée. 

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  • 5 semaines après...

Dans la même veine, GW souhaite mettre du Warhammer dans nos oreilles :

https://www.warhammer-community.com/2020/02/20/warhammer-for-your-earsgw-homepage-post-4fw-homepage-post-4/

 

Citation

Warhammer – For Your Ears!

 
 

 

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If you’ve ever played a Warhammer video game,* you’ve probably taken a moment to enjoy the music. Whether you’re sweeping across a battlefield, surviving Genestealers in a space hulk or slaughtering Skaven in the forests of the Empire, the epic, orchestral music of the soundtrack plays a large part in immersing you in the action. Now, you can recapture that feeling while you’re away from the games, as 13 soundtracks from Warhammer** video games are now available to stream and download, courtesy of Laced Records!

These soundtracks are a great background to your tabletop games, creating the perfect atmosphere for your conflicts. They’re also an excellent way to get yourself into the mood for a marathon painting session, inspiring you to get your forces ready for battle. Here’s what you can listen to now.

Created by renowned video game composer Cris Velasco alongside Sascha Dikiciyan, the high-octane soundtrack for Warhammer 40,000: Space Marine includes four new bonus tracks and is available digitally for the first time ever. 

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Doyle W Donehoo is responsible for no fewer than four soundtracks from the grim darkness of the far future – Warhammer 40,000: Dawn of War II , Space Hulk: Deathwing (along with Jonathan Cacherat), and both Battlefleet Gothic: Armada and its sequel. From frenetic action music to pieces which evoke stately starships traversing the void, there’s loads to enjoy here – and the Dawn of War II soundtrack includes the music from all of the game’s expansions!

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The Warhammer 40,000: Dawn of War III soundtrack is also available, composed by the BAFTA-winning Paul Leonard-Morgan. This is an extended edition, making it the definitive audio experience for all Dawn of War fans.

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The music from another pair of Warhammer 40,000 games, Mechanicus by Guillaume David and Inquisitor – Martyr, by Gergely Buttinger both shed a light on different corners of the Dark Millennium, giving devotees of the Omnissiah and agents of the Inquisition plenty to enjoy.

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A very different Dark Future awaits in the soundtrack for Blood Red States, a gritty game of vehicle combat with a thumping soundtrack to suit, composed by Matthew Walker.

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Fans of the world-that-was are also well-served by a quartet of albums. BAFTA Award winner Jesper Kyd creates an atmosphere of dread in the forests and towns of the Empire in the music for Warhammer: Vermintide and its sequel, while Warhammer: Chaosbane benefits from the experience of the Emmy- and Oscar-winning Chance Thomas. Finally, Stéphane Primeau ventures into the decimated streets for the claustrophobically atmospheric Mordheim: City of the Damned soundtrack.

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All of these amazing albums are available to buy from Laced Records, and are also ready to stream from Apple Music and Spotify. Head to your music service of choice and start listening.


* If you haven’t, there are plenty available on Steam, Xbox, PlayStation, Switch and various mobile app stores. We may be biased, but we’d recommend trying a few.
** Well, mostly Warhammer – there’s a Dark Future soundtrack too.

Modifié par TheBoss™
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  • 3 mois après...

Issu du futur anime (pour ceux qui sortent d'hibernation : ici) :

https://www.warhammer-community.com/2020/06/22/the-music-of-angels-of-deathgw-homepage-post-3fw-homepage-post-3/

Citation

The Music of Angels (of Death)

 
 

An animated series is the sum of several parts, and Angels of Death is no exception. The forthcoming Warhammer 40,000 series is a joint effort between the talented scriptwriters of the Warhammer Storyforge, animators, actors and more – the music, for example, is a vital part of setting the tone for the series. For this, we turned to Emmy-nominated composer and long-time Warhammer fan Jonathan Hartman to create a score. You may have already heard some of John’s work in the incredible Warhammer ident – if not, you should have a listen.

We loved the music Jonathan composed. It’s redolent of the grim, dark, powerful atmosphere of Warhammer 40,000 and stunningly evokes this slice of the 41st Millennium envisaged by the Storyforge team in audible form. So, we’re naturally delighted that it’s being released as an album, which you can download right now in the Black Library Audio app or on iTunes. Have a listen to a sample.

Warhammer 40,000: Angels of Death – The Original Score is a 39-minute feast of orchestral music that captures the gothic feel of the 41st Millennium. Want the full track listing? Oh, alright then. Just for you. Beware of spoilers in the track titles…

Not only is this the perfect soundtrack to the series, but also to your games of Warhammer 40,000 – just imagine the thrill as the music kicks into high gear right as you make that game-winning roll! It’s also ideal for putting on in the background while you paint – especially if you’re painting Blood Angels or Tyranids – or just having on while you work from home. Remember to turn it down before those video conferences though. Or up, if you want to treat your colleagues to some epic 40K music!

We asked Jonathan how he went about bringing music to a series about grim, post-human warriors, while giving it that quintessential Warhammer 40,000 flavour, and he gave us some insights.

Jonathan: Composing the original score for Angels of Death was the first time my personal hobby and professional career overlapped. This has been creatively inspiring, fulfilling, and surprising. 

Did this score need to represent all Space Marines, all of Warhammer 40,000? Early on I realised that was too large a task, and the focus had to be on this story and these characters, so carefully crafted by the Warhammer Storyforge team. Part of it still has an epic quality, a sense of massive scale, created by an orchestra and full choir, with all the expected Gothic elements. There’s also a sense that the Imperium would have a lot of electronic sounds built into it as a culture, like vox-casters piping out music from cherubs and massive public broadcast speakers throughout a hive. This half of the sound was crafted by a deep dive into analogue synthesisers. We started with these sensibilities, and it seemed to work really well against the visuals. 

Another part of my approach has been to treat the Warhammer setting as if it’s real – more like I’m scoring a historical event, something with real stakes and gravitas. How would you score the fall of Rome? Or the Moon landing? Or when Horus betrays the Emperor? Somehow when I ask myself these types of creative questions, I’m able to get to the sound faster, to get to the way this music should feel. 

That’s the most important thing about music and storytelling – that it makes you feel something. As a lifelong fan of Warhammer, I hope that all of the fans in our hobby feel as excited about the new media as we do making it.

You can hear more from Jonathan in this week’s Warhammer Community podcast, which you can watch now, or download on your usual podcast app. To get an idea of what he’s talking about, check out this preview.

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To experience the majesty of Jonathan’s score for yourself, download the soundtrack and get listening! You can get it on the Black Library Audio app and through iTunes.

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Download, enjoy, and let us know your favourite track on the Warhammer 40,000 Facebook page

 

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  • 2 semaines après...

C'est chouette qu'il fasse ça ! 

Perso, j'associe inévitablement warhammer 40k à la music de Dawn of war, en particulier les space marines. 

 

Cela dit, il y a de véritable pépite qui sont sorties depuis. Je pense notamment à quelques thèmes de Dawn of war 3. Le jeu était naze, mais des fois j'ai envie de relancer la campagne juste pour la bande audio ! 

 

Le must pour moi est la bande son de mechanicus. Que ce soit pour les necrons, les prêtre de Mars, ou même l'imperium en général c'est top ! 

C'est pas pour rien que quasiment toutes les vidéos fluff sur 40k reprennent ces musiques en fond ! 

 

Comme ça a déjà été évoqué, midwinter minis fait des trucs vraiment sympa ! 

 

J'aime également l'accompagnement sonore des vidéos fluff sur le chaos de planet Wargame. 

 

Si on retrouve souvent des chœurs, de l'orgue etc, l'univers est tellement vaste qu'au final on pourra toujours trouver quelque chose qui sera pertinent comme ici avec un remix de la marche funèbre pour des night lords

 

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  • 6 mois après...

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