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V9 - Nouveautés Empire T'au


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il y a 22 minutes, Octopus a dit :

Si j'ai bien compris ce sera dans ces eaux là oui. Après même à moins de 400 ça reste très décent on va pas jouer les fines bouches. 

 

Oui ça tire comme un Ik voir mieux, ça ne close pas par contre mais le moindre IK de full tir donc comparable et a 475 pts ... si les ik passe à 350 pts on va en revoir sur les table de jeu ???

Modifié par le toy
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il y a 4 minutes, le toy a dit :

 

Oui ça tire comme un Ik voir mieux, ça ne close pas par contre mais le moindre IK de full tir donc comparable et a 475 pts ... si les ik passe à 350 pts on va en revoir sur les table de jeu ???

Avec une stormsurge en face si messieurs les Tau tirent les premiers, ça m'étonnerait qu'on les voit longtemps.

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il y a 8 minutes, Octopus a dit :

Avec une stormsurge en face si messieurs les Tau tirent les premiers, ça m'étonnerait qu'on les voit longtemps.

 

Ça dépend si tu parles des ik avant ou après leur codex v9 ?

Car bon ce sera pas vraiment la même chose ?

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il y a 3 minutes, Heimmenrich a dit :

 

Ça dépend si tu parles des ik avant ou après leur codex v9 ?

Car bon ce sera pas vraiment la même chose ?

Pas sûr. Ils seront sûrement plus forts mais en l'état même ainsi la surge a de sacrés arguments... *tousse en ignore invu*

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il y a 22 minutes, le toy a dit :

Oui ça tire comme un Ik voir mieux, ça ne close pas par contre mais le moindre IK de full tir donc comparable et a 475 pts ... si les ik passe à 350 pts on va en revoir sur les table de jeu ???

On peut toujours rêver. J'ai jamais vu GW faire d'aussi grosse ristourne sur ses chapter Approved. Ca voudrait dire aussi que le Land Raider devrait passer a moins de 200pts comparativement vu que pour a peine plus cher t'as une Stormsurge chez les T'au. Mais je n'y crois pas du tout :P

 

Pour le coup a 330pts avec le profil 20PV invu 4+, le gros canon + le reste de l'armement qu'on a pas encore vu, c'est clairement très intéressant. Si ça pouvait être le signe du retour des char dans le jeu ce serait une bonne nouvelle. Mais pour l'instant j'ai bien peur qu'il n'y ait que les T'au qui ressortent leur char.

Modifié par Kikasstou
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Bah le truc c'est que même à 400 ou 450pts avec les armes (s'il se confirme qu'il faut bien les payer en plus), ça reste un profil très sexy. Elle devient un vrai LoW, pas de cac évidemment mais grosse puissance quand même. Honnêtement moi j'achète, pas sur toute les parties mais quand même bien content de son up, elle était vraiment un piètre super lourd avant.

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La gestion des ciblages ressemble un peu à ce qui se faisait en V6/V7. 

 

Tu positionnes tes token et tu les consommés (en v6/V7 tu consommer x token en fonction du bonus que tu voulais de mémoire) 

 

Concernant le stratagème savior protocole si les drones sont intégrés a l'unité, et qu'en plus ils ont pris 1 pv pour les shield, je pense qu'il va concerner seulement les unités prises en attaque rapide. 

 

Les autres seront des pv tampons classiques.

 

 

 

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Quelque part au milieu des commentaires du post reddit :

 

Citation

Saviour Protocols is a Stratagem. It works on ANY unit (that has the same Sept as the Drone), but the drone model must be within 3" and dies as part of the strat.

Drone controllers boost the range to within 6"... but SS and Riptides can't have them.

Shield drones do not have FNP.

 

Edit : j'en rajoute au fur et à mesure que j'en trouve

Citation

Riptides are Heavy Support now.

They have a 4++. The Reactor gives choice of 5+++, 2d6 move in the charge phase (but no charging afterward), or extra shots with main gun. (4 for Heavy Burst, 2 for IA)

RR1 support for non-Core is gone from the codex, so the Ion feels REAL dicey, as they still give 1 MW per 1 rolled, rather than a single MW IF a 1 is rolled at all.

Same goes for Ghostkeels (I got a tingling down my spine and didn't overcharge. 4 1's on that hit roll. Felt pretty smug) Ion Hammerheads, CIBs, Razorsharks... Sunsharks have Ion Rifles, which cap at 1 MW per weapon.

Their damage degradation is subtly worse than models with the same stats. A Hammerhead hits bottom profile at 3 wounds remaining, while a Riptide hits at 4. Both have T7 and W14.

Everything but the Ghostkeel degrades ALL the way to BS 6+ now. I don't know why the Keel does, but I'm wagering on GW forgetting to update it.

 

Citation

Kroot all get a pre-game 7" move and an additional +1 if they're getting Light Cover. They're S4, A2 WS3+, AP-1. There's a relic for Shapers to give them +1 S & A (It's a once-per game aura, like an SM banner)

vespid are WS 4, BS 4, S4, T4, W1, A1, Ld8, 4+ sv

Neutron Blasters are 18" Assault 2, S5, AP-3, D2

 

Citation

No vehicle systems. Closest you get is buying seeker missiles, I guess.

Crisis systems are as follows:

Counterfire Defense System - Get the keyword to use the strat. Mercifully, does not cost points

EWO - 5+ Overwatch for this model. The Overwatch Stratagem costs 1 less CP when used for this unit. Also free. Probably need to have at least one of these per Crisis team.

Iridium - 2+ save, 1 per 3 models, 10 points, does not take up a support slot!

Multi-tracker - 6s to hit score an additional hit for ranged attacks targeting units containing 6 or more models. Free as a bird.

Shield Generator - 4++, 5pts for Crisis, 10 pts for Commanders, built in to Stormsurges and Riptides! Ghostkeel cannot have.

Target Lock - This model Ignores Light Cover

Velocity Tracker - Ranged attacks gain +1 to hit when targeting units with the Fly keyword

 

Citation

There are 6 septs.

Tau - reroll 1 hit or 1 wound when a unit attacks, +3" to Auras, Litanies, Targeted buffs

Vior'la - +2" mv when wholly in your deployment zone on your first turn. Reroll Advance and Charge rolls.

Sa'cea - Ranged Attacks targeting VEHICLES get Dense Cover if attacker is more than 18" away. Ranged Attacks targeting INFANTRY (and everything smaller than a Ghostkeel is INFANTRY) get Dense Cover if attacker is more than 12" away. VEHICLES and BATTLESUITS do not suffer the penalty to firing Heavy weapons at targets within Engagement Range of them.

Dal'yth - Ranged Attacks against Infantry have Light Cover unless they are within Engagement Range of the Attacker (so... fear the Dark Angels, I guess?). Aux units get your selected Montka or Kauyon.

Bork'an - +4" range to all guns. Ranged Attacks against Battlesuits and Vehicles of S7 or lower get -1S. It's like Ramshackle but worse in almost every way.

Farsight Enclaves - Always have Markerlight if making attacks within 12" Seems to be the only time to get marker benefits in the charge phase. Reroll 1 Wound when a unit is chosen to shoot or fight.

 

 

Citation

 

Ethereals have Invocations, which are just Litanies. Command Phase, goes off on a 3+, know 2, cast one. Same deal.

Relic staff gives additional cast and +1 to cast roll (like Master of Sanctity)

Aun'shi and Aun'va have this relic baked in and know a 3rd litany to boot. Aun'va doesn't break sept traits if he doesn't match and has 6 W3+ S5, Ap-1, D2 attacks from his bodyguards, which might be JUST enough to bully those last two intercessors off the point.

Aun'shi has a 4++, an aura that lets Core Vior'la units Set to Defend or Hold Steady when charged. Also, does not break Sept traits. AP -2, scores a bonus hit on hit rolls of 6s, A5

I guess you probably want to know what the litanies are...

Storm of Fire - Choose a Core unit within 6", they can shoot without failing actions

Sense of Stone - Core unit within 6", 5+++

Zephyr's grace - Core unit within 6", If they didn't Remain Stationary, ranged attacks are -1 to hit against them.

Power of the Tides - Aux unit within 6", +1 to Wound rolls for all their attacks

Unifying Mantra (aura) - Core units within 6" get reroll Morale tests and +1 to combat attrition tests

Wisdom of the Guides - Gain 1 CP. The big money, right here.

 

 

Citation

Stealth suits are mostly the same.

Okay, so maybe that's reductive. Points may have changed and the burst cannons get 2 more shots, and the FB gets the melta rule.

Stealth rule is -1 to hit ALWAYS and +1 to saves when in cover vs Ranged Attacks.

Homing Beacon lets you pull Crisis Core units out of Manta Strike on turn one and deploy them within 3". I suppose that's pretty cool

Free overwatch is DEAD for most units. Group overwatch is DEAD for all units.

 

Citation

Sunshark is all damage output. 12 Ion Rifle shots that can overcharge.

I think it's the only model in that game that can murder itself stacking Overheat MWs now.

Pulse bomb seems alright. 6d6 dice, 4+ is a MW. Can go to 10 dice against large squads.

Commanders becoming Monads... well, he's a monad anyway because he's the only one in his squad. Does that mean something different than I remember? Am I getting this wrong?

 

Citation

Stealth drones: Unit cannot be targeted if greater than 18" away.

Recon: Has a burst cannon. Gives Ignores Light Cover to its unit.

Grav-Inhibitor: - 2 to Charge rolls against this unit

Pulse Accelerator: All pulse weapons improve AP by 1 in this unit

 

 

Modifié par GoldArrow
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Ouais j'ai passé toute ma nuit blanche à lire le thread en entier, ça occupe ! Franchement y'a du bon et du très bon mais aussi du nerf. 

 

Le strat pour desembarquer après mouvement du devilfish j'ai déjà envie de le tester avec des breachers full reroll blessures !

 

J'ai aussi cru voir les blasters à neutrons des vespids passer pa-3 d2. Le dégât 2 qui pop de nulle part !

Modifié par Octopus
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Il y a 9 heures, Soldiereyes a dit :

Encore une fois c'est des réactions de gens qui se savent pas faire de stat. La stormsurge deux tirs dégât 12? 1 qui touche, Avec une invu 4+ qui est quasi de série ça fait 5 dégât en moyenne. Même en etant ancré, ce n'est que 24 pas de portée avec une figurine titanesque qui ne bouge pas vite. Et la on passe à 7.5 dégât de moyenne sur invu 4. 5 eradicators : 7 touches, sur endu 8 : 3,5 bless, sur invu 4+ ça fait 7 dégât aussi à la louche. Et franchement la stormsurge est beaucoup moins versatile. Je ne parle pas des reroll et autres traits car on ne connaît pas ceux des taus pour l'instant. 

Pour moi encore une figurine qui aura au mieux sa place en amicale ; pas la peine d'avoir des réactions épidermiques.

 

Allez après les arguments "personne aime les tau vous êtes trop méchants" , on a droit à "de toute façon vous savez pas faire de stat".

 

D'une part c'est totalement dédaigneux vis à vis des gens qui participent à cette conv, et je te laisse réfléchir sur la politesse de ton propos, et pour info dans les gens qui trouvent que les profils sont abusés, on est beaucoup à jouer tau nous-même.

Mais d'autre part relisez un peu la conv avant d'avoir ce genre de réaction puérile et détestable : PERSONNE n'a dis "OMG la storm c'est cheaté".

Les seules réactions qu'il y'a eu c'est "games est en roue libre au niveau des profils d'armes y'a plus de limites". Ce qu'on craint c'est pas tant affronter de la stormsurge sur la table, c'est surtout que ça annonce que beaucoup de verrous classiques sur les profils d'armes sont en passe de sauter, et qu'on pourrait avoir des trucs de plus en plus délirant dans le futur, et que donc les codex anétérieurs seront de plus en plus à la ramasse.

 

Ensuite ton analyse m'a fait doucement marrer, car tu accuse les autres de ne pas savoir faire de stat, mais toi tu met en avant des stats qui ont une probabilité de réalisation de zéro. Ben ouais, une storm qui arrive à tirer avec son canon flat 12 ne fera JAMAIS 5 dégats. Elle fera soit 0, soit 12, soit 24 (modulo les limitations de dégâts adverses). Donc faire des stats pures sans tenir compte de la réalité du jeu c'est rigolo, mais c'est pas plus pertinent que ce que tu décris. Oui peut être qu'à l'échelle d'une partie elle fera 5 dégats en moyenne, mais en terme tactique sur la table il y'a une différence énorme entre une unité qui fait REELLEMENT 5 dégâts par tour, et une qui peut soit sécher cash à peu près n'importe quel véhicule classique, soit ne rien faire.

 

Pour les nouveaux leaks présentés ici : Cela confirme totalement les bruits de couloirs que j'ai entendu de personnes qui ont eu le codex dans les mains. Il semblerait bien qu'il sera TRES puissant.

 

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il y a 49 minutes, Octopus a dit :

Avec une stormsurge en face si messieurs les Tau tirent les premiers, ça m'étonnerait qu'on les voit longtemps.

Et inversement d'ailleurs, il y a de grandes chances que les IK se voient eux aussi buffés dans leur prochain codex pour répondre à la meta actuelle.

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à l’instant, HuffyGML a dit :

Et inversement d'ailleurs, il y a de grandes chances que les IK se voient eux aussi buffés dans leur prochain codex pour répondre à la meta actuelle.

C'est pour ça que j'ai précisé si les Tau tirent les premiers !

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Citation

Bork'an stratagem allows a single weapon to ignore invuls when attacking for 2 CP

Le voila

 

Citation

Coldstar M14, which you can boost with the Tau sept relic (+2" mv, can reactively moved when charged, opponent can choose new targets) or the Vior'la sept trait on the first turn. Otherwise, you just advance d6"

 

Citation

Farsight's dawn blade is double profile:

S 2x, AP -3, Dmg 3 or S+1, AP -2, D1, 2x Attacks

He has base A5

 

Citation

HH 145. +10 for Ion Cannon (Heavy 3d3, S7(8), Ap -2, D1(2), Blast)

 

Citation

Prototype systems

Wide-Spectrum Scanners: +20pts

Model equipped with Early Warning Override only. At the end of the Reinforcements Step of your opponent's Movement Phase, if the bearer is not within Engagement Range of any enemy units, it can shoot as if it were your Shooting Phase, but it can only target a single eligible enemy unit that was set up as Reinforcements this turn and is within 12" of the bearer.

Internal Grenade Racks: +15pts

Once per turn, after this model has moved in your Movement phase, select a unit it moved over and roll a d6: on a 2+, SMITE THEM (d3 MW)

Resonator Warheads: +30pts

Commander or Crisis only. Replace a Missile Pod with the following:

30" Assault 3, S8, AP-2, D2. Any Infantry, Beast, or Cavalry unit hit by this weapon halves their Move characteristic until your next Shooting phase. (Cannot reduce Move to less than half, if combined with other similar effects. I don't know where those effects are in this codex, I'll have to dig for them)

 

Citation

Breachers have the Sweep and Clear Strat (Ignore cover, reroll wounds), Strikes have the Relentless Fusillade Strat (Ignore Rapid Fire rules, double shots, additional point of AP),

BOTH can use Pulse Onslaught (unmodified 6 to Hit auto wounds the target)

They can use Point Blank Volley (Pulse weapons are Pistol 2) if... like, somebody charged you as a joke or you want to waste a CP

A strat gives a RR1 to hit aura to a devilfish that only works on Fire warriors.

Fireblade Volley Fire is an aura of 6s to hit give an additional hit for Core units with pulse weapons.

 

Citation

CIBs are AP -2 now. I think all Ion weapons are.

Airbursters are 24" Assault d6, S4, AP -1, D1, Blast, Line of Sight not required

Veteran Cadre is a FSE thing and there's almost nothing FSE in the book. Maybe we'll get it back in a Warzone book

 

Modifié par GoldArrow
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il y a 5 minutes, fire_angel a dit :

 

 

Pour les nouveaux leaks présentés ici : Cela confirme totalement les bruits de couloirs que j'ai entendu de personnes qui ont eu le codex dans les mains. Il semblerait bien qu'il sera TRES puissant.

 

Très puissant certes mais justement je sens surtout de la puissance brute, ça va tout oblitérer mais j'ai le sentiment que c'est à peu près tout. Alors que l'eldar qui arrive va être puissant ET avec des règles WTF j'ai l'impression. 

Modifié par Octopus
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Merci pour le boulot @GoldArrow

 

Perso je ne sais quoi penser de tout ça, beaucoup de chose ressemble à du gros nerf des unités emblématiques sans contrepartie. 

 

J'attends d'avoir le codex en main mais je suis plutôt perplexe sur certaines choses. J'ai déjà du mal à voir l'utilité de certains sept. 

 

Wait and see

 

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il y a 12 minutes, Octopus a dit :

Très puissant certes mais justement je sens surtout de la puissance brute, ça va tout oblitérer mais j'ai le sentiment que c'est à peu près tout. Alors que l'eldar qui arrive va être puissant ET avec des règles WTF j'ai l'impression. 

Vous n'avez pas l'impression que GW voulait s'éloigner de la V8 et son T1 dépendant, mais que finalement on y retourne de plus en plus ? 

 

J'ai peur que ces armées soient de plus en plus agréables à jouer mais détestables et frustrantes à affronter.. Attendons le codex !

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Je suis assez d’accord. On a pleins de choses intéressantes. Mais d’un autre côté actuellement les taus sont au fond du trou de la meta et le codex semble apporter son lot de nerfs intrinsèques à l’armée… pour n’en citer que quelqu’un : Les unités de cibleurs et de gdf par 10 uniquement, la perte (plus ou moins partiellement) du savior protocol et la perte totale de la contre charge via l’appuie feu. 

 

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On continue dans les extraits du thread

 

Plus de règle For the Greater Good : l'overwatch Tau est désormais la même que pour toutes les autres armées (sauf si on prend le système de soutien)

 

Les drones redeviennent intégrés dans les unités, en tant que réserves de PV

 

Les secondaires

  

Citation

Tau Secondaries:

Shadow Operations - Aerospace targeting relays

Place a marker halfway along each battlefield edge.

Units in your army can perform the following action

Install Targeting Relay (Action): Infantry, start at end of movement phase, be within 6" of a different Aerospace Designation Marker.

Complete at beginning of your next command phase or end of battle, whichever comes first. If successful, relay is Installed. Points awarded for number of relays installed

1 - 2 VP, 2 - 6 VP, 3 - 9 VP, 4 - 15 VP

Battlefield Supremacy - Decisive Action

If Montka, +4 VP for Hold Half or More objectives at the end of your turn in Battle Round 1, 2, or 3. Nothing for 4 or 5.

If Kauyon, +4 VP for Hold Half or More objectives at the end of your turn in Battle Round 3, 4, or 5. Nothing for 1 or 2.

No Mercy, No Respite - A Clean Victory

If Montka, At the end of Battle Rounds 1, 2, & 3, you can score each of the following:

+1 VP if an enemy unit was destroyed this round. +3 VP if 3 or more enemy units were destroyed this round

If Kauyon, same as above, but for Battle Round 3, 4, & 5

 

Farsight et Shadowsun

Citation

Farsight gives the same buff as a standard XV8 Crisis Commander: Tactical Acumen

Choose a Crisis team in the Command Phase within 6", they can Shoot and Charge after falling back. They Ignore and or all ranged Hit modifiers

He also can choose a Farsight Enclaves Core unit at the beginning of the Fight phase and give them +1 to Hit in Melee for the phase.

Shadowsun has Full Reroll Chapter Master Buff, does not break Sept Traits if she doesn't match the army, and is a Supreme Commander.

BOTH have RR1s to Hit for Core aura.

Shadowsun

Citation

M 10, WS 3+, BS 2+. S5. T5. W7, A4, LD 10, Sv 3+

Dispersed Fusion Blaster is 18" Assault 2, S 7, Ap-4, D2 (3 in half range)

high energy Fusion blaster is a Melta Rifle

Light missile pod is an autocannon

Flechette launcher remains a joke

has -1 to hit like a Ghostkeel (only against ranged), and a 5+ invul

Her guardian drone has a 4++ and prevents her unit from being targeted by ranged attacks unless it is the closest enemy

command link is +3" to command phase abilities and auras. I think this makes her the only 12" aura in the codex

 

Les traits de warlord

Citation

Precision of the Hunter - Character gets full Hit and Wound rerolls. This is excellent.

Through Unity, Devastation (Aura) - Friendly <Sept> Core units within 6" get +1 AP on unmodified Wound Rolls of 6

A Ghost Walks Among Us - -1 to Hit the Warlord, Don't roll Advance increase Mv 6"

Through Boldness, Victory - Command Phase, select <sept> Core unit within 9" Until you next command phase, Core models in that unit making ranged attacks automatically wound on unmodified hit rolls of 6

Exemplar of Kauyon - If you chose Kauyon, redeploy 3 <sept> units after determining who has the first turn. Otherwise, choose 1 <sept> unit

Exemplar of Montka - Command Phase, choose a <sept> Core unit within 9" of this Warlord. Until the start of your next Command phase, Core models in this unit making ranged attacks that target enemy units within 9" (12" if you chose Montka) can reroll the wound roll.

Kroot Traits:

Master of the Hunt (Aura) - Kroot units within 6" ignore cover with ranged attacks against enemies within 12"

Pack Leader (Aura) - Kroot units within 6" roll an extra d6 and discard one when charging

Nomadic Hunter (Aura) - Kroot units within 6" of the warlord count as Remaining Stationary for ranged attacks, unless they Fell Back

Sept Traits:

Tau - 5+++

Vior'la - Academy Luminary - While on the battlefield, each time you spend a CP to use a Tau Empire Strategic Ploy or Wargear Stratagem, roll a d6. On a 3+, your CP is refunded.

Sa'cea - Strategic Conquerer - In your command phase, select a sa'cea unit within 9". Until the start of your next command phase, that unit has Objective Secured. If it already has that ability, COUNTS AS DOUBLE MODELS

Dal'yth - Unifying Influence - two auras, Diplomatic Excellence is +1 Ld to Dal'yth and Aux units. Integrated Command Structure is Aux units within 6" can use Markerlights

Bork'an - Seeker of Perfection - Each time the warlord makes a ranged attack, +1 AP, unmodified wound roll of 6 is addition MW (max 3 per phase)

FSE - Master of the Killing Blow - On ALL attacks, unmodified wound of 6 is +3 AP, wounds cause by this model's attacks cannot be ignored by FnP type rules

 

 

La ghostkeel :

Citation

Ghostkeel is M12, WS5", BS 4+, S6, T7, W12, A 3, LD9, Sv 3+

CIR is 36" Heavy 6, S7, AP -2, D2. The overcharge version is +1 S and Dmg as normal. Every 1 to Hit causes a MW. Bless you if you can find a Reroll ability that works on them. (Yes, Shadowsun, her chapter master one does.)

Fusion Collider is 24" Heavy 3, S9, AP -4, D6, +2 dmg in half range

 

 

Et des nouvelles de petits tricks pour blesser (un peu) en dehors de la phase de tir

Citation

You can take prototypes that allow you to do MW in the move phase.

The coldstar has one that lets it do MW to any unit around when it does The BIG Leap ability (remove from table at beginning of movement phase, redeploy anywhere outside 9" or put into Strategic reserves). No restrictions about engagement range and it only hits enemy units within 3", so you have to live through Ghaz hitting you.

There's another that you can put on any prototype eligible guy. If he jumps over an enemy in the movement phase, you can do d3 MW to them on a 2+ (one enemy unit per phase) So, like the biggest bird poop ever.

Otherwise... no? Maybe I'm missing something

 

Modifié par Elshalan
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il y a 11 minutes, Skyrun a dit :

la perte (plus ou moins partiellement) du savior protocol

C'était nécessaire, tant cette mécanique cassée était frustrante.

En revanche, j'ai compris en lisant des réponses à une question que les drones pris en amélioration d'une unité faisaient maintenant partie de l'unité, et donc prenaient les dégâts de manière normale via l'allocation.

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il y a 12 minutes, Skyrun a dit :

pour n’en citer que quelqu’un : Les unités de cibleurs et de gdf par 10 uniquement, la perte (plus ou moins partiellement) du savior protocol et la perte totale de la contre charge via l’appuie feu. 

 

Euh... Les cibleurs ne pouvaient déjà être pris que par 10. Les GDF par 10 au lieu de 12 bon, c'est pas le nerf du siècle non plus. Le savior protocol on s'attendait au nerf et c'est plutôt normal, même s'il demeure quand même si j'ai bien compris et l'appui feu, baaaah... bof quoi. C'était pas la règle ultime ultra forte du codex hein on va pas se mentir, perso ça me manquera pas, d'autant que de toute façon plein d'armées aujourd'hui peuvent empêcher l'overwatch d'une façon ou d'une autre.

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Je peux avoir louper quelques chose mais cibleurs et gdf étaient possible de prendre en escouade de 5. Le fait d’être forcer de les prendre par 10 c’est pas un point positif. 
la contre charge étant liée au stratagème elle ne sera utilisable que sur une unité par tour. Donc encore plus facile à bloquée que quand toutes les unités en support faisait aussi des contre charges. 

Modifié par Skyrun
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Je continue au fur et à mesure avec ce que je trouve:

 

Le HammerHead a CT4+ (3+ avec Longstrike) (pour ceux que ça inquiétait)

 

Les Crisis peuvent encore prendre 3 armes, mais le prix augmente si on empile les armes identiques

Citation

They increase for each successive duplicate weapon.

For instance, Fusion blaster: +10/+15/+25

A 3x FB Crisis Suit costs 80 Points.

Further, 3x3 FB suits cost 240, 3x3 CIB costs 255, 3x3 PR costs 180: Total 675 for 3 squads.

Or 9x FB/CIB/PR suits @ 55 ppm: 495 points.

 

Les entrées Core

Citation

Core units are all types of Fire warriors, Pathfinders, Crisis suits, Broadsides and Stealths

 

Prendre une escouade de Kroots permet de prendre d'autres éléments Kroot sans utliser de slot (exemple : un kroot shaper est un QG ais ne consomme pas de slot QG s'il est pris conjointement à une escouade de Kroots)

 

Des traits custom pour qui est ObSec

Citation

There's a build-a-sept trait. Infantry suits are 3 models, Ghostkeel and larger count as 5.

I thiiiink there's something else that lets you count as double on Core units, which is Crisis, Stealth and Broadsides.

Right, another build-a-sept trait. Blocking tactics. Infantry with this sept trait count as Obsec when they charge until your next charge phase. If they're already Obsec, they count as 2 models. So you can combine that with the standard Crisis Commander's Tactical Acumen and give a Crisis unit counts-as-two models Obsec

 

Le fireblade :

Citation

Volley fire gives a free hit on unmodified hit rolls of 6 for Core models in units with Pulse weapons within 6" Does not work for Gun drones now

Target Sighted buffs a single Fire Warrior team (strikes or breachers) in the command phase within 9". until you next command phase, they get RR1s to hit. Only works for Core models in the unit. No drones

Donc il donnerait bien du buff aux Breachers (enfin !)

 

 

EDIT pour @GoldArrow : yes my bad, j'ai pourtant vérifié au fur et à mesure que je postais que ça faisait pas doublon.
C'est corrigé

Modifié par Elshalan
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il y a 12 minutes, Skyrun a dit :

Je peux avoir louper quelques chose mais cibleurs et gdf étaient possible de prendre en escouade de 5. Le fait d’être forcer de les prendre par 10 c’est pas un point positif. 

Ah oui pardon dans ce sens là tu veux dire, hé croyais que tu disais qu'ils avaient réduit l'effectif maximum.

 

 

il y a 12 minutes, Skyrun a dit :


la contre charge étant liée au stratagème elle ne sera utilisable que sur une unité par tour. Donc encore plus facile à bloquée que quand toutes les unités en support faisait aussi des contre charges. 

Oui certes mais bon je veux dire sur la contre charge Tau c'était pas le truc ultime hein. Franchement c'était plus une perte de temps qu'autre chose, tu faisais très peu de dommages avec sauf si tu tombais sur un gros noob qui savait pas charger un Tau.

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il y a 11 minutes, Elshalan a dit :

Les Crisis peuvent encore prendre 3 armes, mais le prix augmente si on empile les armes identiques

  Citation

They increase for each successive duplicate weapon.

For instance, Fusion blaster: +10/+15/+25

A 3x FB Crisis Suit costs 80 Points.

Further, 3x3 FB suits cost 240, 3x3 CIB costs 255, 3x3 PR costs 180: Total 675 for 3 squads.

Or 9x FB/CIB/PR suits @ 55 ppm: 495 points.

 

C'est très malin comme mécanique : le build optimisé plus efficace mais plus cher, le build plus flexible, moins opti est, lui, moins cher. A voir en pratique si les listes se comporteront  différemment sur table suivant les montages mais j'aime bien le principe.

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