Aller au contenu
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

V9 - Nouveautés Custodes, Cultes Genestealers


Dromar

Messages recommandés

Rien de spécialement nouveau dans ces stratagèmes, la moitié existent déjà.
J'apprécie le strata qui permet de choisir quelle bulle offre le Dreadnough.
Le stratagème Soeurs du Silence pour déclencher un péril du warp est rigolo, mais semble très difficile à mettre en place.

6" de plus et D3+3 pour obliteratum est plaisant mais pas transcendant. Après, allez savoir pourquoi, j'ai toujours réussi à créer la surprise avec cette relique, je vais manifestement continuer de la prendre.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 3 minutes, Kikasstou a dit :

Ca existait déjà la Physiologie Transhumaine pour les Custo?

Affirmatif, ça vient du Psychic Awakening "La Guerre de l'Araignée" les concernant.
Ça et pratiquement tous les stratagèmes défensifs qui les maintiennent littéralement quelque part vers milieu de la tier list des armées 40k xD

edit : Je note par contre, qu'il coûtait 2CP jadis et qu'il coûte 1 ou 2CP (dépendamment de la taille de l'unité )désormais. Un petit up bien plaisant.

 

Modifié par Yllithian
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il y a 4 heures, Alzard a dit :

Par contre, je ne sais pas si ça un lien ou pas, mais juste après avoir parlait de la capacité à s'affranchir de la restriction Core, l'article donne l'exemple des genestealers et des aberrants. Autant on le savait déjà pour les premiers mais cela voudrait dire que les aberrants ne seraient pas Core les excluants donc peut être de pas mal de synergie ?

Ça ne m'étonnerait pas des masses ceci dit, après tout, c'est un peu comme pas mal d'unités "d'élite" dans les autres armée et c'est plus ou moins ce qu'ils sont (parce que bon, ils tpent aussi fort qu'ils sont bêtes normalement ^^)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pour compléter le post de mon VDD

 

Jvais pas faire d'analyse qualitave par rapport à ce qu'on perd, ca va virer dans le ouin ouin, je continue patiemment d'attendre le reste du codex, un peu la mort dans l'âme

 

>> topic source reddit ici <<

Révélation

Stratagems: (many toned down, couple good new ones, many that now scale in cost)

1/2CP: Transhuman; any custodes unit that’s not VEHICLE, 1CP if 3 or fewer models, 2CP otherwise. Lasts for phase, usable in any phase.

1CP: BIKER unit can consolidate extra 3” 

1CP: CUSTODIAN GUARD with shields, when targeted in combat, gain -1 to be hit. Only in melee combat.

1CP: At start of first round, choose an enemy unit, until end of battle VIGILATORS re-roll hits against them.

1CP: Use in fight phase when any custodes unit is selected to fight, if under starting strength, +1A to each model, if under half starting number of models, then each model gets +2A instead. (Note: this means fewer attacks than before but can now be used every phase to medium effect instead of just in the turn you lost a bunch of models)

1/2CP: when any custodes unit selected to fight in combat, +1 to wound vs enemy unit with higher toughness than the custodes unit. 2CP if more than 3 models in the custodes unit.

1CP: in any phase after shooting or fighting with any custodes unit, pick an ANATHEMA PSYKANA unit within 6” and that sisters unit gets +1 to hit for the phase. Note: does not say that the sisters unit needs to target the same unit as the custodes unit.

1CP: when witchseekers are selected to shoot or fire overwatch, for that phase, +1 Str to their flamers for that attack

2CP: Fight on death for a custodes CHARACTER that has not fought yet. Can be used on named characters. Note: WHC said it wrong, it is indeed 2CP, not 1CP.

1CP: ADEPTUS CUSTODES DREADNOUGHT (Note: can be the forgeworld ones) in command phase chooses to give 6” aura of either re-roll hits or wounds of 1. Only effects CORE SHIELD-HOST units.

1CP: In command phase, choose a custodes machine spirit unit to act on top profile.

1CP: In any phase when custodes vehicle or anathema psykana vehicle would take a mortal wound, gain 5+++ against mortals for that phase.

1CP: When a non-named custodes character kills an enemy character in melee combat, pick one of the two to happen: a) pick a shield host trait that the character doesnt have and they gain it for the rest of the battle, or b) pick one stance of a martial ka’tah, the character always benefits from that stance. Can only use this start once per custodes character per game, and cant use in crusade unless you pay some requisition. Note: this was slightly hard to translate so possible I missed something in parts a or b. But the selection criteria are clear.

1CP: Extra relics strat, one per character per CP, max 2 extra

1CP: Extra WL traits strat, one per character per CP, max 2 extra

1CP: Give a second WL trait to a character. Note: does not have to be your actual warlord from what I understand.

1CP: Eternal penitent! Use before the battle, pick a custodes DREADNOUGHT (yes can be FW dreads) they gain +1A and re-roll charges. If they already re-roll charges (like from a ka-tah, etc.) then instead add +1 to their charge distance. CAN ONLY USE ONCE PER GAME. Note: not once per game per dread, straight up once per game per army.

1CP: Heroic intervention with any unit, if they already could heroic, they intervene 6” instead.

1/2CP: use in command phase when you pick a stance for a ka’tah. Pick any custodes unit and give them a different stance. That custodes unit benefits only from that new stance you picked, not the same stance as the rest of your army. They don’t get both. Lasts until next command phase. If the custodes unit contains 4 or more models it costs 2CP.

1CP: Interrupt in combat if a custodes unit is in range of an objective. Same as before.

1/2CP: Unleash the lions, in command phase, same as before, but 2CP if 4 or more allarus in the unit at the time of using.

1CP: When your warlord dies, pick another custodes character to be your warlord, give them the WL trait that the dead warlord had if they don’t already have one. The new warlord is considered warlord for all rules purposes and it doesnt count as your warlord dying until this new one is slain. Note: there is no clause saying you can only use this once per game.

1CP any custodes unit that can FLY can shoot after falling back (but not charge)

1CP in psychic phase when enemy suffers perils within 18” of ANATHEMA PSYKANA INFANTRY. They take an extra d3 mortal wounds.

1/2CP: in any phase when any custodes unit is targeted, the enemy cannot re roll number of shots, hits, or wounds. 1CP if 4 or fewer models, 2CP if custodes unit has 5 or more models.

1CP: before the battle when declaring reserves, an INFANTRY, BIKER, or DREADNOUGHT can deepstrike.

1CP: 18” range 4+ to stop effects of an enemy psychic power, used by any ANATHEMA PSYKANA INFANTRY unit, used after any other deny the witch attempts.

1CP start of any phase use on one ANATHEMA PSYKANA INFANTRY unit, they gain a 6” aura of enemy units are -1 to hit when targeting this sisters unit.

1CP use in opponents movement phase when an enemy unit wants to fall back from combat with a custodes INFANTRY unit. The custodes infantry unit can shoot at the enemy unit as if it were the shooting phase.

1CP: smokescreen standard -1 to hit

1CP: TANGLEFOOT! Use at start of enemy’s movement or charge phase. Cant use on units that FLY. Must be visible within 12”. Otherwise same as before, subtract d6” from movement or charge distance. Can only use once per turn. Note: like many of our core strats from before, still strong, but toned down.

1CP: Use when TELEPORT HOMER ADEPTUS CUSTODES is chosen to move. Remove them from the battlefield, then during the reinforcements step of the SAME movement phase, replace the unit on the battlefield within 3” of a VEXILUS PRAETOR or ALEYA, but more than 9” from enemy units.

1CP: 6” grenade from ANATHEMA PSYKANA INFANTRY that causes perils if hits a psyker.

 

EDIT: to clarify, I have not seen if each shield host still gets a unique strat. From a different leak it seems each shieldhost gets a 2-part faction trait, a stratagem, and a WL trait, which is a big change. Also, superior fire patterns is gone, stooping dive is gone, termies ignoring ap -1 and -2 is gone. Deepstrike off the banner is basically gone. But there are still lots of rules we haven't seen.

 


Ka'tah

Martial Ka’tahs, note your whole army must be same shield host. This is an ability on datasheets for most units.

If your whole army is ADEPTUS CUSTODES (excluding ANATHEMA PSYKANA, AGENTS OF THE IMPERIUM, and UNALIGNED) and if all units that can be given a shield host keyword are given the same shield host, you can use these rules and abilities. After deploying both armies but before determining the first turn, you must choose a primary, secondary, and tertiary ka’tah. Write them down in secret on your army list. In each of your command phases, as long as a ka’tah stance is available, you can pick one to be active for your army. Each time this happens, units from your army with this ability benefit from it until the start of your next command phase.

When picking an active stance, the following rules apply: You can not pick any stance more than once, you must choose a stance from your primary ka‘tah first, and can not choose a stance from your tertiary ka’tah until you have chose at least one from your secondary ka’tah. When you choose a stance from a different martial ka’tah, you can not chose a stance from a preceding ka’tah.

Here is the example in the book: Elle has an army that qualifies, she choses Rendex as primary, Dacatarai as secondary, and Calistus as tertiary. First round she chooses stance 2 of Rendax. Round 2 she can choose stance 1 of Rendax or stance 1 or 2 of Dacatari. She can't choose Calistus yet since she hasn’t chosen any stances from her secondary ka’tah, Dacatarai. She choses stance 1 of Dcatari, her secondary ka’tah. In her third command phase she can choose stance 2 of dacatarai or either stance 1 or 2 of Calistus, since she has already chosen one from her secondary. She can’t chose any from Rendax anymore since you can never choose a preceding stance (no going back). She chooses stance 2 of Calistus, her tertiary ka’tah. In her turn 4, she must chose stance 1 of Calistsus since that’s all that's left. This means she won't have any ka’tahs active on turn 5.

Calistus 1: roll an extra d6 when advancing and choose the result

Calistus 2: when making a normal move or advance you can shoot in the following shooting phase as if you remained stationary

Conservai 1: this unit can perform an action in a turn in which they advanced or fell back (WOW!)

Conservai 2: each time this unit performs an action, they can shoot without the action failing

Dacatarai 1: every time an enemy unit piles in or consolidates, if they are within engagement range of this unit, subtract 2” from the distance they can move for that pile in or consolidate.

Dacatarai 2: each time this unit fights it can choose to add 1 to their attacks characteristic  but reduce the damage characteristic of all melee weapons by 1.

Salvus 1: add 4:to the range of all shooting weapons this unit has

Salvus 2: If they are INFANTRY and didn’t advance and don’t have enemy units in engagement range, they can shoot 2 times with auric weapons during this phase.

Rendax 1: hits of 6 in melee auto-wound VEHICLES and MONSTERS

Rendax 2: when attacking a VEHICLE or MONSTER, if this unit charged or heroic intervened this turn, add 1 to the Strength characteristic of the attack (so effectively melee only)

Kaptaris 1: enemies cannot re-roll hits in melee against this unit

Kaptaris 2: Every time an enemy unit (excluding VEHICLES and MONSTERS) in engagement range of one or more INFANTRY units with this ability attempts to fall back, roll a dice with your opponent. Add 1 to their roll if their unit can fly. If you roll higher than their roll, the enemy unit cannot fall back.


Traits

“shadow keepers => trait 1, while an enemy unit is within Engagement Range of a unit with this trait, subtract 1 from the attack characteristics of each model in the enemy unit

trait 2 => each time a model of a unit with trait makes an attack against a Character unit, you can re-roll the wound roll

Martial Ka'tah: Kaptaris

Srata => 1 CP)> use this stratagem at any phase, when a Shadowkeeper unit from your army (except vehicle units) is chosen as the target of an attack, until the end of the phase, with each attack against the chosen unit, subtract 1 from the attack's Strength characteristic

warlord trait => sealed watchman, with each attack of this warlord allocated to a character unit, you cannot make an invulnerable saving throw against the attack

 

 

Modifié par thunderjul
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le 04/01/2022 à 09:56, Master Avoghai a dit :

Tout dépend de son coût mais s'il reste au même cout c'est du no brain à ce niveau là... il fait quasi aussi bien (sinon mieux) que les 2 autres armes réunies


110 points le châssis et les armes sont gratuites. Verdict à chaud ? ?

 

J'ai déjà une migraine rien qu'à regarder la page des règles d'Armée Règlementaire... 

Modifié par Naädhü
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 20 minutes, Naädhü a dit :

J'ai déjà une migraine rien qu'à regarder la page des règles d'Armée Règlementaire

C'est fluff, en théorie les armées du cultes comportent tellement de dépendances et de sous organisations qu'il faut plusieurs générations au(x) primus pour les mettre en place.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Plusieurs coûts me semblent élevés ; aberrants, laser minier, escavate, beaucoup de personnages. 

 

J'ai eu un mauvais ascenseur émotionnel en parcourant cette page. 

 

Plusieurs strata emblématique du dex passent en options payante. "abordables_mais_à_la_fin_ca_chiffre" 

Sur le discord, il(s) préféraient le culte de la Ruche; sûrement pour les joueurs de pointes. A titre personnel, la griffe rouillé m'enthousiasme bien plus ; le trait et le sort me semblent bien plus facilement utilisables. 

 

 

Edit ; ça continue, 

cuzh.jpg

 

 

up6t.jpg

 

 

Révélation

 

-Twisted Helix trait is +1" movement, mini-transhuman (blocks 2s) and +1S
-Ridgerunner changes: Flare Launcher is now a 6+ invuln rather than a 6+ FNP, Missile Launcher is now Heavy 3 S6 Ap-2 Dflat3 (so, very good, competitive with the HML now, they apparently took notes from orks lol)
-clamavus
- turns off enemy obsec in our morale phase
- turns off enemy action performing
- grants fearless to our own guys
- grants perform action and shoot to our own guys
General Rule: If you bring 2 or more HQs you may bring 2 CHARACTER models that do not take up the slot. AkA the SLOTS BE CROWDIN RULE
Purestrains: Now get a 4++ invuln, claws are always flat ap-3.
Biophagus: D1 - extra +1 AP
D2 - exploding 6s to hit in melee
D3 - FNP 5+
Aberrants: The stop sign now no longer grants x2 attacks but works like DG flail, ie damage spills over. Retains the -1 damage rule, but loses the FNP as a base rule, now you only get it if you get it thru the Biophagus above. Melee weapon now no longer has -1 to hit, is only the hammer profile, still 2A base. T5 W3 now for 30ppm. 
Trucks and Grinders: now -1D, RIP in peace ROBUSTNESS SAVE
Metamorphs: Squad cap now 15, melee weapon is now S5 AP-3, have "Lash Whips" as an ability which works the same as it did before ie they get to fight even if killed before they get to. Also, they have access to the Acolyte advance and charge strat which is otherwise unchanged.

 

Nexos: Retains some form of the current +1CP ability, now also allows for "Linking" of crossfire tokens - e.g. if you set up a crossfire token on a unit you can use Nexos to drop another token on another unit some distance away
Abominant: Auta is now REROLL to-hit for aberrants near him, loses FNP, now an elite slot, damage on hammer now D3+3, no longer hits on 4s yaaaaaaaaaaaaay
-acolyte iconward now grants +1 to charge rolls and grants Summon the Cult to all CORE units within his aura - which doesnt prevent you also using Cult Icons to double-summon if you bought those. Can Summon Jackals even tho they dont have icons they can purchase (still D3 units like Acos/Metas). Total number of models resurrected is CAPPED however at the max number for the roll - 6 for Neophytes, 3 for everything else. So if you roll for the Iconward and the unit already has an Icon, you can not resurrect more than 6 neophytes total.
Pauper Princes: Part of the cult creed is +1 to hit on the charge in melee. Relic is a 5++ invuln aura for CORE units only (metas acos jackals and neos)
Atalan Jackals: Gain a special rule to shoot and/or charge if they fell back. Baseline profile is 2A with an Assault 2 S4 Ap- D1 12" range gun, no more 'micro options.' Can still buy demo charges, grenade launchers, Atalan Power Weapon (which are power axes for the sarge) and the quad rider upgrades
Locus: Has some form of ability where he selects a friendly HQ that he is "guarding" and prevents enemies from allocating hits either from melee attacks or shooting attacks (choose 1) while the locus is alive. Details on this ability are sketchy, take with salt.

 

Might from Beyond psychic power: Now only grants +1A, no longer +1S

 

Mass Hypnosis power: still Fights Last, now(?) -1 Attack to a minimum of 1

 

Modifié par Merexan
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il y a 3 heures, Merexan a dit :

Mais je riposte avec les gsc : ça me semble overprice... 30pts l'abberrant. Mais lol

 

Le coût de l'arme est intégré (+3 en force, PA-2 dmg 3 pour tout le monde) et ils ont prit 1 point d'endu et de pv. Franchement, ça me paraît pas mal. 

 

Avec ce que l'on a pour l'instant, je suis plutôt content : les véhicules sont plus chers, mais entre les règles de tir v9 et les boost des armes, je pense qu'on y gagne ; pas mal de point s'équilibre ( +5 par ci,-5 par là), et il semblerait que l'on ai plus d'options tactiques.

Apres, il nous manque encore pas mal de choses, mais déjà, ça a l'air meilleur qu'en v8, fluff, et pas OP. 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 19 minutes, capitainjacobs a dit :

 

Le coût de l'arme est intégré (+3 en force, PA-2 dmg 3 pour tout le monde) et ils ont prit 1 point d'endu et de pv. Franchement, ça me paraît pas mal. 

 

Avec ce que l'on a pour l'instant, je suis plutôt content : les véhicules sont plus chers, mais entre les règles de tir v9 et les boost des armes, je pense qu'on y gagne ; pas mal de point s'équilibre ( +5 par ci,-5 par là), et il semblerait que l'on ai plus d'options tactiques.

Apres, il nous manque encore pas mal de choses, mais déjà, ça a l'air meilleur qu'en v8, fluff, et pas OP. 

Cf mon dernier Edit (en spoil vu la tartine) ;

Effectivement l'abberrant peut être sympa

L'abominant donnerait une full relance des touches aux aberrants : ceci explique P-e son coûts astronomique. 

 

J'ai survolé, mais l'hélice altéré me plaît également : au moins deux cultes qui me donne envie d'être joué ça fait plaisir ! 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J aime ces leaks, cette armee va avoir pas mal de facilites pour faire ses sobjectifs secondaires, surtout en culte de la ruche. On sent vraiment le cote guerilla. Tres content que les vehicules deviennent plus resistants et impactant, ils beneficieront en plus du crossfire ce qui devrait booster leur impact.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Franchement il y'a pas mal de trucs dans ces codex qui m'ont l'air pas mal , c'est des armées qui sont vraiment belles sur tables .

 

Par contre il n'y a que moi que ça saoule d'avoir de l'équipement de BTP plus efficace que de l'équipement d'astartes ou de custo sans déconner , le goliath qui tank plus que le rhino , le laser minier qui a une meilleure ligne de stat que le canon laser mais WTF ??? 

 

Purée mais l'imperium a des armées qui s'équipe chez jouet club ou quoi , t'a l'impression dans 40k tu veux faire la guerre tu vas chez Leroy Merlin il y a tout ce qu'il faut . 

 

Je sais pas vous mais ce genre d'incohérences me brise toute l'immersion .

Non mais comparé un predator destructor sans les bolters lourds  avec un goliath rockgrinder , le goliath rockgrinder tank mieux ,  tire mieux , CAC mieux va pouvoir surement se mettre dans un blip et tout ça pour 30 points de moins. BORDEL

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 6 minutes, Falachaos a dit :

Par contre il n'y a que moi que ça saoule d'avoir de l'équipement de BTP plus efficace que de l'équipement d'astartes


Non non... Disons que si tu joues Astartes, tu peux toujours te rabattre sur la prochaine nouveauté Primaris le cas échéant.

Quand tu joues Heretic Astartes par contre, et bien... voilà. C'est au petit bonheur la chance, alors tu pries dans ton coin, en espérant ne pas te faire c**er dessus par GW, une fois de plus, depuis le Codex de 2002 (Allez, on va faire une exception pour le supplément Traitor Legions en V7 qui était bien)...

 

il y a 10 minutes, Falachaos a dit :

Je sais pas vous mais ce genre d'incohérences me brise toute l'immersion .


Idem. Malheureusement, ça ne semble pas trop inquiéter GW.

 

---------------------------

 

J'aime beaucoup la règle 'From Every Angle' pour appâter les poses adverses au besoin. Partir en Réserve Stratégique gratuitement au début du T1 et pouvoir venir de Réserve Stratégique T1 c'est franchement pas mal du tout. 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 22 minutes, Falachaos a dit :

Franchement il y'a pas mal de trucs dans ces codex qui m'ont l'air pas mal , c'est des armées qui sont vraiment belles sur tables .

 

Par contre il n'y a que moi que ça saoule d'avoir de l'équipement de BTP plus efficace que de l'équipement d'astartes ou de custo sans déconner , le goliath qui tank plus que le rhino , le laser minier qui a une meilleure ligne de stat que le canon laser mais WTF ??? 

 

Purée mais l'imperium a des armées qui s'équipe chez jouet club ou quoi , t'a l'impression dans 40k tu veux faire la guerre tu vas chez Leroy Merlin il y a tout ce qu'il faut . 

 

Je sais pas vous mais ce genre d'incohérences me brise toute l'immersion .

Non mais comparé un predator destructor sans les bolters lourds  avec un goliath rockgrinder , le goliath rockgrinder tank mieux ,  tire mieux , CAC mieux va pouvoir surement se mettre dans un blip et tout ça pour 30 points de moins. BORDEL

 

Pareil, les haches des custodes qui sont moins efficaces que n'importe quelle arme white scar, c'est bien connu que le custo est fait pour faire des chatouilles, et qui se retrouve à faire de la "masse" en fait aujourd'hui leurs armes elles sont faites pour de l'anti émeute, ne pas abimer les masses de pèlerins.... et effacer les tags sur les gros machins

Modifié par Forcystus
Oublie d'une phrase
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 24 minutes, Forcystus a dit :

Pareil, les haches des custodes qui sont moins efficaces que n'importe quelle arme white scar, c'est bien connu que le custo est fait pour faire des chatouilles, et qui se retrouve à faire de la "masse" en fait aujourd'hui leurs armes elles sont faites pour de l'anti émeute, ne pas abimer les masses de pèlerins.... et effacer les tags sur les gros machins

En même temps : "custodes" = gardes/gardiens en Latin

 

Ils sont juste passés de Gardes de l'empereur à Gardiens d'immeuble...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoindre la conversation

Vous pouvez publier maintenant et vous inscrire plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour publier avec votre compte.
Remarque : votre message nécessitera l’approbation d’un modérateur avant de pouvoir être visible.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

×
×
  • Créer...

Information importante

By using this site, you agree to our Conditions d’utilisation.