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[Trench Crusade] escarmourche uchronie "WW1-Croisades-Grimdark"


BlooDrunk

Messages recommandés

Bonjour,

 

Un petit jeu d'escarmouche dans un univers bien grimdark arrivera bientôt, annoncé par Tuomas Pirinen <-lien FB (le papa de Mordheim!) :

Révélation
I hereby announce that I am working on a new Miniature Skirmish wargame, called the Trench Crusade! For the last 6 months I have been collaborating with Mike Franchina (the artist) and James Sheriff (the sculptor) to bring this game to you. The world of Trench Crusade and the accompanying miniature range were already a successful Kickstarter, so when I was asked to write the rules for a skirmish game set in this world in the grand tradition of Mordheim, I simply had to say yes!
 
The game is set in an alternate timeline where the Crusades never ended, as the armed forces of Hell manifested themselves on Earth and begun a war against humanity as a whole. The mankind has rallied in a global holy war and halted the advance of the seemingly inexhaustible legions of the Damned, and now trench warfare rages across vast swathes of pockmarked Europe. It is the year of our Lord 1914, where the armies of World War I, bolstered by the divine powers wage endless battle to stop the Legions of the Archdevils from overwhelming the Earth. Heroes arise on both sides: Heroes of Heaven, and Heroes of Hell. Welcome to Trench Crusade!
 
So if you are looking for some old-skool, grimdark skirmish action with full campaign rules that is set in a fascinating sci-fi setting, this game will be right up your alley!


La page FB dédiée au futur jeu (au moins un livre sera développé par KS) :
https://www.facebook.com/profile.php?id=100091795489133

trench10.png

Cela fait suite à la création de figs (via ce KS https://www.kickstarter.com/projects/brassmonkeygames/trench-crusade-communicant-anti-tank-hunter/description ) basées sur les superbes artwork de l'excellent Mike Franchina (n'hésitez pas à lire les miettes de background de chaque illustration liée au jeu) : https://www.artstation.com/sirfrancisdrake

Les figs déjà développées sont déjà en préco ici (il y à 2 poses alternatives pour le grand gaillard:) : https://trench-crusade.backerkit.com/hosted_preorders

trench10.jpg

Quelques magnifiques dessins de >Mike Franchina< :

trench13.jpg
 

trench14.jpg

 

trench12.jpg

 

trench16.jpg


trench15.jpg

 

trench17.jpg


trench18.jpg


+ Un petit morceau de fluff ici, je sais pas vous mais moi ça me parle énormément 😍 :

" 𝘋𝘶𝘳𝘪𝘯𝘨 𝘵𝘩𝘦 𝘍𝘪𝘳𝘴𝘵 𝘊𝘳𝘶𝘴𝘢𝘥𝘦 𝘵𝘩𝘦 𝘢𝘳𝘮𝘪𝘦𝘴 𝘰𝘧 𝘵𝘩𝘦 𝘊𝘩𝘶𝘳𝘤𝘩 𝘤𝘢𝘱𝘵𝘶𝘳𝘦𝘥 𝘵𝘩𝘦 𝘏𝘰𝘭𝘺 𝘊𝘪𝘵𝘺. 𝘜𝘯𝘥𝘦𝘳 𝘵𝘩𝘦 𝘮𝘰𝘴𝘵 𝘩𝘰𝘭𝘺 𝘰𝘧 𝘵𝘦𝘮𝘱𝘭𝘦𝘴, 𝘵𝘩𝘦 𝘒𝘯𝘪𝘨𝘩𝘵𝘴 𝘛𝘦𝘮𝘱𝘭𝘢𝘳 𝘥𝘪𝘴𝘤𝘰𝘷𝘦𝘳𝘦𝘥 𝘴𝘦𝘤𝘳𝘦𝘵 𝘷𝘢𝘶𝘭𝘵𝘴 𝘢𝘯𝘥, 𝘸𝘪𝘵𝘩𝘪𝘯 𝘵𝘩𝘦𝘮, 𝘢𝘯 𝘢𝘯𝘤𝘪𝘦𝘯𝘵 𝘥𝘦𝘮𝘰𝘯𝘪𝘤 𝘢𝘳𝘵𝘦𝘧𝘢𝘤𝘵. 𝘛𝘩𝘦 𝘛𝘦𝘮𝘱𝘭𝘢𝘳𝘴, 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘨𝘳𝘦𝘦𝘥 𝘢𝘯𝘥 𝘸𝘦𝘢𝘬𝘯𝘦𝘴𝘴 𝘪𝘯 𝘵𝘩𝘦𝘪𝘳 𝘩𝘦𝘢𝘳𝘵𝘴, 𝘧𝘦𝘭𝘭 𝘵𝘰 𝘵𝘩𝘦𝘪𝘳 𝘬𝘯𝘦𝘦𝘴. 𝘛𝘩𝘦𝘺 𝘩𝘢𝘥 𝘧𝘰𝘶𝘯𝘥 𝘢 𝘯𝘦𝘸 𝘭𝘰𝘳𝘥.

𝘚𝘦𝘦𝘪𝘯𝘨 𝘵𝘩𝘦 𝘶𝘯𝘩𝘰𝘭𝘺 𝘸𝘪𝘴𝘥𝘰𝘮 𝘰𝘧 𝘸𝘩𝘪𝘤𝘩 𝘵𝘩𝘦 𝘥𝘦𝘮𝘰𝘯𝘪𝘤 𝘢𝘳𝘵𝘦𝘧𝘢𝘤𝘵 𝘴𝘱𝘰𝘬𝘦, 𝘵𝘩𝘦𝘺 𝘣𝘦𝘨𝘢𝘯 𝘵𝘳𝘢𝘧𝘧𝘪𝘤𝘬𝘪𝘯𝘨 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘥𝘦𝘷𝘪𝘭𝘴 𝘢𝘯𝘥 𝘤𝘰𝘮𝘮𝘪𝘵𝘵𝘪𝘯𝘨 𝘢𝘭𝘭 𝘮𝘢𝘯𝘯𝘦𝘳 𝘰𝘧 𝘶𝘯𝘴𝘱𝘦𝘢𝘬𝘢𝘣𝘭𝘦 𝘳𝘪𝘵𝘦𝘴. 𝘛𝘩𝘪𝘴 𝘸𝘢𝘴 𝘵𝘩𝘦 𝘍𝘪𝘳𝘴𝘵 𝘏𝘦𝘳𝘦𝘴𝘺. 𝘛𝘩𝘦 𝘢𝘳𝘮𝘪𝘦𝘴 𝘰𝘧 𝘵𝘩𝘦 𝘊𝘩𝘶𝘳𝘤𝘩 𝘳𝘦𝘵𝘳𝘦𝘢𝘵𝘦𝘥 𝘢𝘯𝘥 𝘑𝘦𝘳𝘶𝘴𝘢𝘭𝘦𝘮 𝘣𝘦𝘤𝘢𝘮𝘦 𝘢 𝘥𝘦𝘱𝘳𝘢𝘷𝘦𝘥 𝘱𝘪𝘵 𝘸𝘩𝘦𝘳𝘦 𝘏𝘦𝘭𝘭 𝘢𝘯𝘥 𝘰𝘶𝘳 𝘮𝘰𝘳𝘵𝘢𝘭 𝘱𝘭𝘢𝘯𝘦 𝘯𝘰𝘸 𝘣𝘭𝘦𝘥 𝘪𝘯𝘵𝘰 𝘰𝘯𝘦.

𝘍𝘰𝘳 𝘵𝘦𝘯 𝘤𝘦𝘯𝘵𝘶𝘳𝘪𝘦𝘴 𝘵𝘩𝘦 𝘊𝘩𝘶𝘳𝘤𝘩 𝘩𝘢𝘴 𝘸𝘢𝘨𝘦𝘥 𝘪𝘵𝘴 𝘤𝘳𝘶𝘴𝘢𝘥𝘦 𝘵𝘰 𝘵𝘢𝘬𝘦 𝘣𝘢𝘤𝘬 𝘵𝘩𝘦 𝘏𝘰𝘭𝘺 𝘊𝘪𝘵𝘺. 𝘛𝘩𝘦 𝘭𝘢𝘯𝘥𝘴𝘤𝘢𝘱𝘦 𝘩𝘢𝘴 𝘣𝘦𝘦𝘯 𝘶𝘵𝘵𝘦𝘳𝘭𝘺 𝘥𝘦𝘷𝘢𝘴𝘵𝘢𝘵𝘦𝘥, 𝘤𝘳𝘪𝘴𝘴-𝘤𝘳𝘰𝘴𝘴𝘦𝘥 𝘣𝘺 𝘵𝘩𝘰𝘶𝘴𝘢𝘯𝘥𝘴 𝘰𝘧 𝘮𝘪𝘭𝘦𝘴 𝘰𝘧 𝘵𝘳𝘦𝘯𝘤𝘩𝘦𝘴, 𝘮𝘶𝘥 𝘢𝘯𝘥 𝘤𝘳𝘢𝘵𝘦𝘳𝘴. 𝘛𝘩𝘦 𝘤𝘳𝘶𝘴𝘢𝘥𝘦 𝘪𝘴 𝘯𝘰𝘸 𝘸𝘢𝘨𝘦𝘥 𝘣𝘺 𝘢𝘳𝘮𝘪𝘦𝘴 𝘸𝘪𝘦𝘭𝘥𝘪𝘯𝘨 𝘵𝘦𝘳𝘳𝘪𝘧𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘸𝘦𝘢𝘱𝘰𝘯𝘳𝘺, 𝘢𝘯𝘥 𝘣𝘰𝘵𝘩 𝘴𝘪𝘥𝘦𝘴 𝘤𝘰𝘯𝘫𝘶𝘳𝘦 𝘶𝘱 𝘴𝘶𝘱𝘦𝘳𝘯𝘢𝘵𝘶𝘳𝘢𝘭 𝘣𝘦𝘪𝘯𝘨𝘴 𝘰𝘧 𝘴𝘶𝘤𝘩 𝘪𝘮𝘮𝘦𝘯𝘴𝘦 𝘱𝘰𝘸𝘦𝘳 𝘵𝘩𝘦𝘺 𝘢𝘳𝘦 𝘯𝘪𝘨𝘩 𝘶𝘯𝘴𝘵𝘰𝘱𝘱𝘢𝘣𝘭𝘦. 𝘌𝘷𝘦𝘯 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘴𝘶𝘤𝘩 𝘪𝘯𝘤𝘢𝘭𝘤𝘶𝘭𝘢𝘣𝘭𝘦 𝘮𝘪𝘨𝘩𝘵 𝘵𝘩𝘦 𝘢𝘳𝘮𝘪𝘦𝘴 𝘢𝘳𝘦 𝘢𝘵 𝘢 𝘴𝘵𝘢𝘭𝘦𝘮𝘢𝘵𝘦.

𝘛𝘩𝘪𝘴 𝘪𝘴 𝘵𝘩𝘦 𝘛𝘳𝘦𝘯𝘤𝘩 𝘊𝘳𝘶𝘴𝘢𝘥𝘦. "


trench19.jpg

 

Modifié par BlooDrunk
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  • BlooDrunk a modifié le titre en [Trench Crusade] escarmourche dystopie "WW1-Croisades-Grimdark"
Le 11/05/2023 à 18:11, toubotouneuk a dit :

L'ambiance m'évoque un "Darksouls en 1914".

On peut y voir un peu de ça c'est vrai, en tout c'est original comme concept, pour ma part j'adore l'ambiance et le thème.
(et les 1ères figs déjà produites sont superbes, elles seront d'ailleurs expédiées courant mai pour qui les commande : https://trench-crusade.backerkit.com/hosted_preorders)

Des news sur le système de jeu, via leur page Facebook :
(la flemme de traduire, mais vous pouvez utiliser un traducteur automatique si besoin..)


+++𝗧𝗿𝗲𝗻𝗰𝗵 𝗖𝗿𝘂𝘀𝗮𝗱𝗲 𝗼𝘃𝗲𝗿𝘃𝗶𝗲𝘄 𝗯𝘆 𝗧𝘂𝗼𝗺𝗮𝘀 𝗣𝗶𝗿𝗶𝗻𝗲𝗻+++
Trench Crusade is a skirmish-scale tabletop miniature game that will plunge players deep into a horrifying alternate timeline. During the Crusades a heretical band of Templars dared defy the Almighty and, casting aside their sacred vows, unleashed the forces of Hell upon the Earth. Over 800 years later, in the Year of Our Lord 1914, this brutal, merciless war between the forces of Heaven and Hell rages on. This is not just a fight for survival, but a cataclysmic struggle that will decide the very fate of humanity's soul.

𝗚𝗮𝗺𝗲 𝗠𝗲𝗰𝗵𝗮𝗻𝗶𝗰𝘀 𝗢𝘃𝗲𝗿𝘃𝗶𝗲𝘄
The game uses an alternating activation system where players take turns to control one of the warriors in their warband. Each time you attempt any action except movement, you roll to see how well you succeed. This mechanic governs most actions of the game.
At its heart, this core mechanic is simple: Decide which action you attempt to take, pick two 6-sided dice and roll to see if an action succeeds. Typically, you need 7 or more to succeed. Your warrior may also be extremely competent (for example a sharpshooter trying to hit an enemy with a Sniper Rifle could have a bonus of up to +3 to the roll!).
Each model may take as many Actions as they are allowed based on their profile and the weapons and equipment they carry. These could be attacks in melee or ranged shots, sprinting, climbing and many others.

However, there are many modifiers that can make the chance of success easier or harder! In the example above, if the enemy is behind cover, the target number becomes 9. Other circumstances may make the target number even higher, as high as 12! For example, should your opponent be heavily armoured, the difficulty level of attacking them in melee or in missile combat will be increased.

Choose which actions you attempt carefully, though! The Activation of the model ends immediately if you fail an Action, at which point your opponent can activate one of their models. So your sniper may have an Aim Action which will make the shot they take much easier, but if you fail, your Activation ends before you can even pull the trigger!
Various modifiers, special skills, weapons and equipment may also grant Bonus and Penalty Dice. Each Bonus Dice will allow you to roll one additional D6 and then pick the two highest results amongst them, while each penalty dice does the opposite. These bonus and penalty dice can come through special skills, equipment or abilities the warriors may have.
In combat, should your attack prove successful, you roll on an Injury chart with a D6. A result of 5 or more means a typical opponent is taken out of action, while a result of 1-4 means the warrior is merely knocked down. However, should your foe be especially tough or well-armoured, you might need a 6 to take them out, or in the case of some mighty monstrosities a first hit will never take them out - you have to first knock them down before you can try to take them out for good! Some other opponents, such as the zombie-like Metastatic Vessels, are immune to being knocked down and keep coming unless they suffer a debilitating damage.

These examples only scratch the surface, of course. The aim of the rules is to be easy to pick up, but offer unrivalled depth. We want the game to have the depth of the old-school games without saddling the player with undue book-keeping or having to remember a plethora of rules at all times.

The Rules will include the following:
- 12 different scenarios to challenge your force
- Rules for six different warbands including the Trench Pilgrims, the demonic Black Grail, stalwart forces of New Antioch and more!
- Selection of Mercenaries you can hire to bolster your own force
- Campaign system where the scenarios and the Loot you find change and evolve the further the campaign continues
- Glory system that allows your heroes to gain favours, equipment and weapons which no amount of money can buy
- Permanent Injuries that can maim your unlucky warriors in mind, body and soul
- Experience and Character progression system with more than 40 skills for your warriors to acquire through hard-fought battles
- Start your warrior at humble level 1 and see them climb up to a mighty level 24!
- Alternative rules for vehicles, critical hits and much more!

And there you have it - a brief overview of the forthcoming Trench Crusade game. Are you ready to join the faithful on the front lines?

 

 

👉 Pour résumer vraiment rapidement ça sera du Mordheim réactualisé avec des mécaniques modernes !

trench11.jpg

Modifié par BlooDrunk
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il y a une heure, Miles a dit :

Une uchronie qui part en steack à la 1ere croisade? Je suis curieux de savoir qui est le prêtre Orthodoxe représenté et que sont devenu les Musulmans et les Byzantins dans cette histoire...

Oui plus uchronie que dystopie c'est vrai^^
Curieux aussi pour ça, et pour les Byzantins & Muslims on devrait être servis, car dans l'aperçu ci-dessus il est dit :
Rules for six different warbands including the Trench Pilgrims, the demonic Black Grail, stalwart forces of New Antioch and more!
Donc ça présage probablement deux autres factions orientales ! (sans compter les mercenaires...)

Modifié par BlooDrunk
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  • BlooDrunk a modifié le titre en [Trench Crusade] escarmourche uchronie "WW1-Croisades-Grimdark"

6 Pauvres figurines proposée, pour un jeu "à la mordheim" c'est un peu pauvre quand même. Même si elles sont jolies.

Si ça se veut vraiment escarmouche à la mordheim, ce qu'il faut pour un lancement, c'est plutôt un set modulable de grudus de bases, utilisable par au moins une paire de faction.

 

Je suis très curieux du BG celà dit. La croisade médiévale en guerre des tranchées c'est sympa comme concept, mais vu le char en image et les bestiaux zarbi, la technologie est plus avancée que ça. Je me demande comment ils ont fait tenir ça géopolitiquement.

Pareil pour la référence à la gloire et l'argent. Vas on sur une guerre moderne menée par des féodaux? Ou des états modernes, avec un look médiévalisé?

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Précisions :
ces quelques figs sont sorties avant le jeu, c'est juste un "avant-gout"...
M'est avis que lors de la future campagne pour le jeu, avec le bouquin quoi, sera proposé au moins deux factions complètes, voir probablement plus !

Après n'oublions pas qu'on à ici une petite équipe de passionnés sur un petit jeu assez confidentiel, on est loin des capacités d'un gros bulldozer de la fig (ce qui n'est pas pour me déplaire, au contraire).

Curieux aussi pour le background, j'espère une VF même si j'y crois pas trop, je lis l'anglais mais je préfèrerais dans notre langue.

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Des news seront données lors de cet évènement en Italie :
https://www.play-modena.it/2023/programma/i-have-no-words-yet-i-must-design/

Deux nouvelles illustrations : 🥰 OMG ce chevalier 🥰

trench20.jpg
 


This ultraheavy artillery battery was rendered immobile a century prior when their engines rusted solid. Now a new defensive line has been constructed around it :

trench21.jpg

Modifié par BlooDrunk
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Bon, ben à priori, ils ont pas inventé le Dégrippant...

 

Du coup, j'ai suivit ton conseil et jeté un oeil sur les illust' et les bouts de BG. Bon, y'as quand même surenchère de gore. Dès fois c'est un peu redondant... Toujours curieux du lore. Y'as peu de truc qui laissent entrevoir le fonctionnement de l'univers et de sa société à part le "Yeoman" de New Antioch et le Pélerin de tranchée...

 

 

Par contre, au milieu de toute cette horreur gore surnaturelle et gothique...

 

https://www.artstation.com/artwork/v2JawO

 

La démarche me fait terriblement penser à du Gotlieb. On dirais qu'ils s'apprête à jaïllir d'un dingodossier au cotés de Newton et du proffesseur Blurp :D

 

Modifié par Miles
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Le 19/05/2023 à 02:25, Miles a dit :

Bon, ben à priori, ils ont pas inventé le Dégrippant...

Inventé le dégrippant ? Je la connaissait pas celle-ci 😂 quelle différence avec ne pas avoir inventé le couteau à beurre ?
Bon, si je comprends bien tu trouves pas tout ça pas très original ? trop gore ? trop "grimdark" /crados / rouillé /stéréotypé ?
Moi par contre j'adore, et je trouve ça assez original comme contexte ! Question de gout et ressenti quoi^^

@NonoChapo : yep, je suis autant emballé que toi, d'ailleurs j'ai déjà commandé les figs sorties, qui devraient être envoyées très bientôt.
Et j'ai vraiment hâte de voir la suite : autres factions & figs, et surtout le background via le livre, qui sera bien développé j'ai l'impression, vu l'auteur !
Un bon système de campagne est prévu dans le livre de base, très bonne chose que ça ne soit pas un supplément comme ça se fait trop souvent...

Bon vivement les prochaines "croquettes" de fluff histoire de patienter 🥰

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il y a une heure, BlooDrunk a dit :

Inventé le dégrippant ? Je la connaissait pas celle-ci 😂 quelle différence avec ne pas avoir inventé le couteau à beurre ?

 

Haha, non, je faisait référence à la légende de la photo qui dit que les méga pièces d'artilleries ne peuvent plus être déplacé parce que leurs moteurs ont rouillé jusqu'à en devenir solide et qu'ils ont construit des lignes de défense autours ^^

 

Mais du coup, ça m'interpelle parce que ça fait très 40k le coté "technologie utilisé pendant des siècles et dont on perd des fonctionnalité", mais que le point de divergence uchronique c'est la 1ere croisade. Ca me rend très curieux de la timeline de l'univers. Il as bien fallut développer puis les laisser se dégrader... donc on as pas une course à l'armement linéaire coté tech...

 

Après je trouve ça un chouillà gore pour moi, mais ma curiosité pour les univers de fictions l'emporte ^^ Juste, coté "Enfers" sans plus de fluff, beaucoup de trucs sont juste des "choses innommable avec un graphisme malsain" sans plus, la ou le coup des Pélerins de tranchés avec son casque qui lui bouffe la moitié du champs de vision pour son "confort moral" (opérationnellement très con, mais narrativement très évocateur) raconte un truc plus précis. Ou le martyr réssuscité cotelettes apparantes (bordel, qu'est ce que c'est trash...)

 

Du coup, même si je pense pas investir la dedans, je vais rester un peu ici avec vous regarder et commenter :)

(Ca me donne en plus envie de peindre du Warzone et mes tranchées en impression 3D :D )

Modifié par Miles
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Il y a 7 heures, BlooDrunk a dit :

yep, je suis autant emballé que toi, d'ailleurs j'ai déjà commandé les figs sorties, qui devraient être envoyées très bientôt.


Ha cool, si tu peux partager des photos dès que tu les reçois ^^ Je suis intrigué de la qualité de sculpture et d'injection !

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Un peu plus de fluff :

Révélation
++TRENCH PILGRIMS++
Directed by a War Prophet - a charismatic leader touched by Heaven whose words lead the pilgrims from battle to battle - the Trench Pilgrims are an independent rabble of holy warriors, sanctioned yet outside the chains of Church command. Marching in tattered vestments and crusted bits of armour, they bear the weight of their self-proclaimed sacred duty, embarking on their pilgrimage to the sacred Front. With relentless zeal, seemingly unaware of their own mortality, they hurl themselves against the heretic legions, guided solely by their own manic sense of devotion. Amidst the cacophony of battle, their fanatical chants intertwine with the clash of steel as they carve a path of blood, gore and redemption, a testament to their unrestrained fervour and unwavering resolve.
+++
Here follows a brief description of two troop types available to the Trench Pilgrim warband:
++Ecclesiastic prisoners++
Manacled and laden with the weight of imminent destruction, these prisoners are nothing but pawns in a macabre spectacle of redemption. With hearts gripped by a desperate desire for absolution - or minds utterly destroyed by their sins - they are propelled towards the heretic lines, their every step haunted by the imminent detonation of the bombs strapped mercilessly to their backs. Bound in chains, their minds consumed by a desperate resolve, they surge forward, driven by the slim hope that their sacrificial charge will somehow cleanse their tarnished souls. In this harrowing display of twisted faith, their existence becomes a tragic paradox — an embodiment of both damned and destroyer, forever bound to a fate where redemption lies at the bottom of a crater.
++Shrine Sentinel++
A colossal suit of machine armour fuelled by diesel and faith, the Shrine Sentinel stands as a grim symbol of humanity’s despair. Within its spiked, blood-stained interior, the pilot-monk endures a terrible form of penance, his anguished prayers and chants echoing across the battlefield. This grotesque amalgamation of suffering and devotion instils fear in the heart of the heretic, as the Sentinel, a malevolent weapon draped in holy iconography and weeping gore, emerges to unleash a symphony of slaughter, where the wretched union of man and machine heralds the demise of all who oppose the Almighty.
+++
Penitent Procession artwork by Valin Mattheis
@strangegodsart



trench22.jpg

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Il y a 7 heures, Miles a dit :

Ha ben c'est joyeux ^^ Je me demande ce que représente en terme militaire ces pélerins: Vagues connards ponctuels ou appoint indispensable au front? On as une idée de à quoi ressemble le Shrine sentinel?

😂
Des genre de "flagellants-WW1" .. (?) Je me demande si le Shrine Sentinel ne serait pas celui tout à droite, vu qu'il porte un reliquaire, mais ça colle pas avec la description qui fait presque penser à une Machine de Pénitence (SdB 40k)...

^^ Wait & See ^^

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Un peu d'ambiance et de fluff :
 

“Go forth and make war upon the Heretics that plague the Creation of the Lord.”
- Battle Psalms 35:6 New Orthodox Syncretic Bible
 
As the war rages against the legions of Hell, strange visions torment the faithful across the globe. Men and women touched by Heaven are granted Revelations, delivered to them by messengers of God. Sisters of the Holy Orders, bearing the marks of stigmata, embrace their sacred calling, and take up the sword and the cross as instructed by angels. Those burdened by the weight of their transgressions seek to atone for their sins by taking as many followers of the Devil as they can with them to the afterlife.


trench23.jpg

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à l’instant, Miles a dit :

Plein de matos WW2 sur cette image. Fusil antichar notament... Et des soldats très allemand WW1/2 Ca veut dire qu'on pourrais retaper dans les games histo? Pour la conversion du moins?

J'imagine que rien n'empêchera de se bricoler des proxy oui !


Outre les nombreuses gammes histo, du tac au tac je pense à ces ref "sci-fi retro" de chez Wargames Atlantic (qui font aussi de l'histo, notamment des français, allemands etc) qui sont bien exploitables :
- Raumjäger
Grognards & Grognards Support +Cdt
- Bulldogs

(en passant ils ont produit récemment les superbes SpaceNam de Reptilian Overlord, et ont ré-édité les Eisenkern de feu Dreamforge)


Il y à aussi cette gamme au thème très proche que j'ai découverte par hasard hier (impression 3d) :
- Gloom Trench

 

Et je pense également à ces magnifiques figs de l'excellent Reptilian Overlord, même si le thème fait plus moyen-age y'a moyen de moyenner :
- Mercenaries and Militia
- Coven Squad

Bref il est possible de piocher un peu partout pour se faire de beaux soldats-pèlerins/pénitents etc à base de kitbash !

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On connaissait les Saintes Grenades, voici les Saints Obus ! 🥰

trench24.jpg

Quelques détails sur le futur jeu par l'auteur :

Révélation

++Trench Crusade Overview by Tuomas Pirinen++

Many eager new brothers and sisters have inquired what content the Trench Crusade rulebook will have. The Princes of the Church of New Antioch have released the following edict to illuminate the faithful in this time of darkness so they may avoid the snares of the Evil One. Know then that the Trench Crusade rulebook will contain the following:

Core Rules:
Master the warfare of the Great Crusade! The ruleset has been written with one principle: Easy to learn, difficult to master. Covers the rules of shooting, melee combat, movement, terrain, injury charts, gameplay effects of keywords and much more. Trench Crusade uses an Alternating Activation system which ensures dynamic action where both players get to react immediately to their opponent’s moves.

The game uses a core mechanic of 2D6 Skill tests to achieve tasks. The harder the difficulty, the higher the number required to succeed. Various modifiers may grant you bonus and penalties or additional dice to add to the pool to see if you are successful. You may use any and all abilities, skills and attacks your activated model has. However, be careful! Some high-risk Actions could lead to an abrupt end of your activation, allowing your opponent to gain the initiative!

The Lore of the War-torn World:
Study the maps, timelines and annals of the world at war. Discover the tale of the First Heresy and learn about the Principality of New Antioch, the dark secrets of the Black Grail and the creation of the Meta-Christs. If you dare, study the forbidden secrets of the Lords of Hell and their war against Mankind.

Weapons of the Great War:
Wield more than 50 weapons of all types and dozens of pieces of special equipment and armour. Wield trench clubs, fix your bayonets to your bolt-action rifles, unleash overwhelming firepower upon your enemies with the Maxim machine guns, and devastate their ranks with grenades and deadly mustard gas.

6 Factions:
Lead a fanatical band of Trench Pilgrims, control the demonic Heretic Legion troops or take command of the disciplined forces of New Antioch, the shield of Christendom! In addition, sub-rules for troops coming from across the world are provided so you can make a custom force hailing from Eire, Gallia, Britannia, Hellas, Nubia, Teutonic Fiefdoms, Hispania and more!

12 Scenarios:
Battle your foes in scenarios such as Trench Warfare, Contested River Crossing, Fallen Idols and more! The more dangerous the scenario, the greater the rewards you may receive!

Campaign Rules:
Play through a campaign and see your warband grow in power and prestige, unlocking ever-more challenging scenarios as you battle your way to the very heart of No Man’s Land!

Gold and Glory:
To the victor, the spoils! Amass gold ducats, gems, buried relics, weapon caches and more by looting the battlefield, before bartering and trading on the black market for better armaments and luxuries. Alternatively, you can focus on winning glory and receiving unique experimental wargear, decorations and honours to bolster the capabilities of your soldiery.

Powers of Heaven and Hell:
Call upon your patrons, whether Divine or Damned. Wield Goetic Magic, pray for Miracles from the seraphim or risk it all to summon aid from the Dukes of Hell. But beware! The powers beyond human understanding were not made to be wielded by mortals and their use extracts a terrible price…

Experience and Skills:
Master 48 unique skills, grow your rookies into grizzled veterans and improve their abilities. But the higher you climb, the steeper the price for enhancing your Heroes.

Injuries:
In the burning inferno of war, your warriors will suffer scars, both mental and physical. These rules govern how the horrors of war leave permanent mark on your fighters.

Mercenaries:
Hire mercenaries to bolster your ranks and fill in specialist roles.

Roster Sheet:
Organise your troops with a handy roster sheet: track the names, skills, experience, equipment, weapons and armour as well any accumulated injuries and psychological scars.

+++

Image: Trench Shrine by Mike Franchina

 

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Le 19/05/2023 à 09:27, NonoChapo a dit :

Wouhaaaa je suis passé à côté de ce projet...😥

Les figs sont toujours en précommande donc il n'est pas trop tard !

Je m'en suis pris quelques unes.

 

Toutes ces illus sont magnifiques, je n'ai pas lu encore tout ce qui est sorti mais je suis le projet aussi.

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trench25.jpg


++ Heresiarch ++

Once this being was a human, but over time it has grown vast with its accumulated blasphemies. It is surrounded by the edifices of its beliefs, which drone their sermons unceasing.

"Look upon the birds of the air, and how the heavenly father doth feed them.
Now look upon yourselves. Imprisoned, oppressed, squabbling for meager scraps to quiet the rumbling of your bellies. Your heavenly father cares naught for you, except that you be punished for disobeying him. That is no loving god, that is a tyrant, and we demand equality with god. "
- The First Heresy

(art by Mike Franchina)

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trench26.jpg

++ Trench Pilgrim Communicant ++

Upon eating the flesh and blood of a meta-christ, Communicants undergo rapid and alarming changes in their bodies. Strengthened by the divine essence they grow to an immense size, and wounds they suffer close themselves miraculously. Fanatically devout, communicants demonstrate their piety by nailing blessed crosses directly into their eye sockets. They act as linebreakers and bodyguards, heedlessly walking through enemy fire and mauling their enemies to a pulp with enormous weapons that a normal man can barely lift.

The meta-christ did cut its flesh, and gave it to the disciples. It’s ruined mouth could not form the words, but it grunted noises that the mendelist monk translated as “Take, eat; this is my body.” And the meta-christ did leak blood from its eyes and mouth, which the mendelist monk caught in a chalice, once again translating the meta-christ’s painful noises, “Drink ye all of it…”

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