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GW, le rapport financier


cracou2

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Mon petit grain de sel à la discussion.

Les problèmes de GW? N'allez pas accuser la sortie d'un troisième jeu phare comme le SdA ou la hausse des prix mais les concurrents. Le marché de la figurine n'a jamais été aussi ouvert qu'aujourd'hui. GW doit faire face à de nombreux concurrents de plus en plus sérieux : Rackham, Privateer Press, Wizard of the Coast, etc. Sans compter la multitude de petites boites qui se montent tous les jours ou presque. Mon budget n'est pas extensible : si j'achète un peu de Retour des Dieux ou un peu de Warmachine, c'est au dépend de mon budget GW, obligatoirement.

Pour le SdA, le public du jeu est en train de muter : on passe du client jeune adepte des films au client beaucoup plus agé adepte des livres. Je ne serai pas étonné d'apprendre que la moyenne d'age du SdA monte et se prépare à dépasser celles des jeux comme WFB ou W40k.

Le système est une vraie réussite et a même été adapté à l'"historique" avec Legend of the Old West, le SdA à la sauce Western qui rencontre un vrai succès auprès d'un public beaucoup plus vieux et beaucoup plus mature que le public moyen GW.

Je suis assez étonné de voir l'attitude vraiment hautaine et détestable de certains. On se croirait dans un sujet de comparaison Warhammer/Confrontation. Reprenez-vous un peu que diable! :lol:

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Invité gimli67

bonjour

Je me mele au debat je suis assez d accord les "deboires" supposés ne sont pas le fait des fans du SDA, la moyenne d age pârlons en je pense que dans les magasins GW elle n'est pas tres haute quelque soit le jeu, evidement l'effet de masse due aux films a plus d impact sur le SDA que sur les autres jeux

Je rappelle quand meme que la plus part des hobbistes ( n'en deplaisent aux vieux dont je fais parti 38 ans quand meme ) sont jeunes voir tres jeunes.

J'ai lu pour la premiere fois le SDA quand pas mal de ceux qui crient a bas les "snots" faisaient encore dans leur couche, alors respect pour tout le monde y'a pas de bons ou de mauvais hobbistes, on commence tous un jour

La politique commerciale de GW c'est simple quasi monopole donc ils pensent pouvoir faire ce qu ils veulent dommage car les derniers produits battle sont plutot bien ( ogres et elfes sylvains ), autre probleme chez eux faire des campagnes qui sont censés influencer le background general et au final rien enfin si de la m.... ( campagne tempete du chaos )

Voila mais GW a encore de longues années a vivre, les autres manufacturiers ne sont pas encore au niveau ( certainement au niveau de la qualité des figs mais pas pour le reste ) , GW a 2 univers tres riches battle et 40K pour SDA la limite sont les livres de tolkien et heureusement qu elle est la ca eviterai de gacher cette OEUVRE

Voila et au final tout cela n'est qu un jeu , alors je vous souhaite a tous jeunes moins jeunes de bonnes parties en 2006

Modifié par gimli67
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...

La politique commerciale de GW c'est simple quasi monopole donc ils pensent pouvoir faire ce qu ils veulent dommage car les derniers produits battle sont plutot bien ( ogres et elfes sylvains ), autre probleme chez eux faire des campagnes qui sont censés influencer le background general et au final rien enfin si de la m.... ( campagne tempete du chaos )

Voila mais GW a encore de longues années a vivre, les autres manufacturiers ne sont pas encore au niveau ( certainement au niveau de la qualité des figs mais pas pour le reste ) , GW a 2 univers tres riches battle et 40K pour SDA la limite sont les livres de tolkien et heureusement qu elle est la ca eviterai de gacher cette OEUVRE

...

Je nuancerai tes propos, Gimli. GW occupe une grosse part de marché en France et probablement dans certains pays européens. Je suis d'accord pour dire qu'ils sont leaders mais ils ne sont pas en monopole. Ce n'est pas le cas en Europe et ce n'est certainement pas le cas aux USA ou en Asie.

On pense généralement que GW est en monopole car les autres marques/fabricants n'ont pas (rarement?) de magasins de la marque, comme GW justement. Question de visibilité, tout simplement.

Aktaïr.

Modifié par Aktair
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Invité Chrono_Hal

Euh oui, non, mais, euh, dites les gars, je voudrais pas vous niquer le suspense, mais il va falloir vous faire à l'idée que si le SdA ne se rentabilise même pas autant qu'il aurait dû en profitant de la mode lancée par les films, faut pas s'imaginer qu'il va survivre encore bien longtemps maintenant que cette mode est passée.

Bon, je peux me tromper mais à mon avis, croire que le SdA va définitivement devenir le troisième pilier de GW me parait tenir du wishful thinking (TM Zbigniew Brzenzki).

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Lu ailleurs

Subject: Dark future for Games Workshop

Hot off the business news...

Further sales woe at Games Workshop

Fantasy war games retailer Games Workshop has warned its full year

profits would fall short of market expectations after interest in

Lord of the Rings - one of its mainstay lines - continued to wane.

The Nottingham-based group, which makes model versions of the

trilogy, said revenues for the six months to November 27 had fallen

from £71 million to £57.1 million and profits before tax tumbled from

£7.6 million to £119,000 as the "bubble" created by the Lord of the

Rings films continued to deflate.

It released interim figures earlier than scheduled because the group

said sales for the five weeks to January 1 indicated a further

decline of 17% year-on-year.

Games Workshop warned in July that a "bubble-effect" surrounded the

trilogy as fans rushed out to buy associated goods soon after the

movies' releases but in 2005, with no new films out, interest in the

products declined.

The company said sales in the second half of 2005 were 20% down on

the first half, which was "slightly more severe" than expected.

Sales to independent toy and hobby retailers also reduced, notably in

the US, it said, where smaller operators were closing and its

turnover fell from 27.1 million US dollars (£15.4m) to 21.6 million

million US dollars (£12.3m).

To combat the slump Games Workshop said it was developing its Hobby

stores, where staff offer instore model painting and gaming lessons.

It is also investing in recruitment and training, improving

operational efficiency and sourcing products "cost effectively" from

Europe and Asia.

Despite the profits slide, the group intends to "re-establish" sales

growth by opening more new stores in 2006 although the locations have

not been revealed.

The Games Workshop was established more than 30 years ago by three

gaming enthusiasts from London. It now operates through more than 300

Hobby centres and 4,000 independent toy shops internationally,

including in the UK, US, Canada, France and Germany and the majority

of its models and games are made at plants in Nottingham and Memphis,

Tennessee.

Copyright © Press Association Ltd 2006, All Rights Reserved.

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Invité Chrono_Hal
It is also investing in recruitment and training, improving

operational efficiency and sourcing products "cost effectively" from

Europe and Asia.

Traduction : on délocalise en Roumanie et en Chine.

Despite the profits slide, the group intends to "re-establish" sales

growth by opening more new stores in 2006 although the locations have

not been revealed.

Les fabriques sont à l'Est, les boutiques sont à l'Ouest !

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pour info, les résultats.

- GW fait un briefing pour les analystes lundi prochain

- l'action s'est re cassée la gueule

----------------------

Trading Statement & Interims

RNS Number:5445W

Games Workshop Group PLC

06 January 2006

TRADING STATEMENT AND INTERIM RESULTS

Games Workshop Group PLC ("Games Workshop" or the "Group") announces its interim

results for the six months to 27 November 2005.

Key points:

* Revenue #57.1m (2004: #71.0m); Lord of the Rings 'bubble' still deflating

* Gross margin holding up at 69.1% (2004: 70.5%)

* Overheads reduced to #39.0m (2004: #42.2m)

* Operating profit #0.5m (2004: #7.9m)

* Major supply chain investment completed and nine new Hobby stores opened

* Maintained interim dividend of 4.95p

Tom Kirby, Chairman and Chief Executive of Games Workshop, said: "Our sales for

the five weeks to 1 January 2006 show a year on year decline of 17%. We can now

see that our full year sales, and therefore profits, are likely to fall short of

current market expectations. This is why we have brought forward the timing of

our interim results announcement this year.

"Whilst recognising that at present our levels of trading are below last year,

the directors firmly believe that the prospects for the business remain very

good."

For further information, please contact:

Games Workshop Group PLC Today only: 01756 770 376

Tom Kirby, Chairman and Chief Executive Thereafter: 0115 900 4000

Michael Sherwin, Finance Director

Julia Woodall, PR Manager 0115 900 4006

Investor relations website http://investor.games-workshop.com

General website http://www.games-workshop.com

Rawlings Financial PR Limited Tel: 01756 770 376

John Rawlings

Catriona Valentine

FIRST HALF HIGHLIGHTS

Six months to Six months to

27 November 28 November

2005 2004

Revenue #57.1m #71.0m

Operating profit #0.5m #7.9m

Profit before tax #0.1m #7.7m

Basic earnings per share 0.2p 16.6p

Interim dividend per share 4.95p 4.95p

CHAIRMAN'S STATEMENT

Results

As first reported last year, our business continues to experience the downside

of a trading cycle as the Lord of the Rings 'bubble' deflates. This has

continued throughout 2005 to date, resulting in a 20% decline in sales in the

first half against the previous year. The decline has been largely consistent

across all of our markets and has been slightly more severe than originally

expected.

The position has been exacerbated by the continued reduction in our sales to

independent toy and hobby retailers, notably in the US, where many smaller

independent operators are ceasing to trade. We have sought to mitigate the

impact of these difficult conditions by working closely with stronger outlets to

nurse them through their current problems and by generating healthier

performances from our own Hobby stores.

Our emphasis has been to focus on the development of our own Hobby stores and on

investing in recruitment and also in structured training at all levels of

management and staff. We are strengthening all direct channels to market.

Despite lower production volumes and the consequent reductions in the benefits

of scale, gross margins at 69.1% are higher than our original expectations and

only slightly short of the comparative first half in 2005 (70.5%). Greater

operational efficiency from the capital investments at Memphis and Nottingham

(all completed on time and on budget), and sourcing bought in components and

print more cost effectively from both Europe and Asia, have further helped to

mitigate the effects of lower volume.

Additionally, overheads have been reduced from #42.2m last year to #39.0m this

first half after absorbing the cost of making the reductions, whilst increasing

our expenditure on customer facing activities including 17 new store openings

since November 2004.

Dividend

A maintained interim dividend of 4.95 pence per share (2005: 4.95p) will be paid

on 21 April 2006 to shareholders on the register at 17 March 2006.

Prospects

Our sales for the five weeks to 1 January 2006 show a year on year decline of

17%. We can now see that our full year sales, and therefore profits, are likely

to fall short of current market expectations. This is why we have brought

forward the timing of our interim results announcement this year.

We now have a total of 336 Hobby stores. Although 2005/6 is proving to be a

difficult trading year for the Group, we remain confident that we will

re-establish our sales growth by continuing to open new stores and by ensuring

that our in-store activity of introductory gaming, painting lessons and other

structured Hobby events is well delivered.

Games Workshop is a tightly run, well invested business. Our overheads continue

to be reduced and, having come to the end of our factory investment programme,

our investment efforts going forwards will be in new Hobby stores and in

ensuring that our sales staff receive good training. We are moving from a period

of investment in our supply infrastructure assets to a period of investment in

the training of our people.

Whilst recognising that at present our levels of trading are below last year,

the directors firmly believe that the prospects for the business remain very

good.

International Financial Reporting Standards (IFRS)

These financial statements have been prepared in accordance with IFRS, and the

impact of the conversion of the accounts for previous periods (which were

prepared under UK GAAP) is set out in summary in note 9 and in detail on our

investor relations web site at http://investor.games-workshop.com in accordance

with IFRS 1 (First-time Adoption of IFRS).

T H F Kirby

Chairman and Chief Executive

6 January 2006

TURNOVER BY GEOGRAPHICAL AREA OF SALES OPERATION IN

LOCAL CURRENCY

Six months to Six months to

27 November 28 November

2005 2004

Continental Europe Euro35.8m Euro45.4m

United Kingdom #16.6m #21.0m

The Americas US$21.6m US$27.1m

Asia Pacific Aus$8.7m Aus$10.5m

CONSOLIDATED INCOME STATEMENT

Six months to Six months to Year to

27 November 28 November 29 May

2005 2004 2005

Notes #000 #000 #000

Revenue 2 57,090 70,972 136,647

Cost of sales (17,650) (20,918) (42,126)

---------- ---------- ----------

Gross profit 39,440 50,054 94,521

Net operating expenses (38,977) (42,180) (80,253)

---------- ---------- ----------

Operating profit 2 463 7,874 14,268

Finance income 69 71 153

Finance costs (413) (266) (538)

---------- ---------- ----------

Profit before taxation 119 7,679 13,883

Income tax expense 3 (54) (2,610) (4,889)

---------- ---------- ----------

Profit for the period 65 5,069 8,994

========== ========== ==========

Basic earnings per ordinary share 5 0.2p 16.6p 29.3p

Diluted earnings per ordinary share 5 0.2p 16.3p 28.9p

Proposed interim dividend per ordinary share 4 4.95p 4.95p

CONSOLIDATED STATEMENT OF RECOGNISED INCOME AND EXPENSE

Six months to Six months to Year to

27 November 28 November 29 May

2005 2004 2005

#000 #000 #000

Profit for the period 65 5,069 8,994

Net exchange adjustments offset in reserves 717 463 486

Cash flow hedges

- fair value gains in the period 178 (306) 331

- transferred to net profit (315) (581) (615)

Tax on items recognised directly in equity 40 275 85

---------- ---------- ----------

Total recognised income for the period 685 4,920 9,281

========== ========== ==========

CONSOLIDATED BALANCE SHEET

As at As at As at

27 November 28 November 29 May

2005 2004 2005

Notes #000 #000 #000

Non-current assets

Goodwill 2,531 2,437 2,468

Other intangible assets 4,401 3,570 3,995

Property, plant and equipment 29,777 26,232 28,973

Other receivables 420 274 398

Deferred income tax assets 2,224 2,276 2,178

---------- ---------- ----------

39,353 34,789 38,012

---------- ---------- ----------

Current assets

Inventories 13,382 14,965 12,838

Trade and other receivables 13,614 16,762 10,350

Current tax assets 374 - -

Derivative financial instruments 338 174 476

Cash and cash equivalents 6,253 8,811 8,622

---------- ---------- ----------

33,961 40,712 32,286

---------- ---------- ----------

Total assets 73,314 75,501 70,298

---------- ---------- ----------

Current liabilities

Financial liabilities (4,108) (559) (252)

Trade and other payables (16,687) (20,845) (18,021)

Current income tax liabilities - (2,744) (1,698)

Provisions (222) (133) (322)

---------- ---------- ----------

(21,017) (24,281) (20,293)

---------- --------- ----------

Net current assets 12,944 16,431 11,993

---------- ---------- ----------

Non-current liabilities

Financial liabilities (10,007) (9,172) (5,038)

Other non-current liabilities (907) (360) (345)

Provisions (903) (877) (881)

---------- ---------- ----------

(11,817) (10,409) (6,264)

---------- ---------- ----------

Net assets 40,480 40,811 43,741

========== ========== ==========

Capital and reserves

Called up share capital 6 1,555 1,550 1,553

Share premium 6 6,728 6,272 6,542

Other reserves 6 1,437 374 819

Retained earnings 6 30,760 32,615 34,827

---------- ---------- ----------

Total equity 40,480 40,811 43,741

========== ========== ==========

CONSOLIDATED CASH FLOW STATEMENT

Six months to Six months to Year to

27 November 28 November 29 May

2005 2004 2005

Notes #000 #000 #000

Net cash from operating activities

Cash generated from operations 7 1,961 5,161 21,149

UK corporation tax paid (1,137) (1,764) (4,141)

Overseas tax paid (1,275) (1,120) (2,186)

---------- ---------- ----------

Net cash from operating activities (451) 2,277 14,822

---------- ---------- ----------

Cash flows used in investing activities

Purchases of property, plant and equipment (4,931) (5,254) (11,015)

Proceeds on disposal of property, plant

and equipment 19 3 49

Expenditure on product development (1,236) (1,100) (2,106)

Purchases of other intangible assets (336) (590) (895)

Interest received 72 70 151

---------- ---------- ----------

Net cash used in investing activities (6,412) (6,871) (13,816)

---------- ---------- ----------

Cash flows from financing

Proceeds from issue of ordinary share capital 164 587 727

Proceeds from borrowings 5,000 9,000 5,000

Repayment of principal under finance leases (72) (81) (165)

Equity dividends paid (4,340) (4,295) (5,818)

Interest paid (371) (212) (516)

---------- ---------- ----------

Net cash from financing activities 381 4,999 (772)

---------- ---------- ----------

Effects of foreign exchange rates 173 241 223

---------- ---------- ----------

Net (decrease)/increase in cash and

cash equivalents (6,309) 646 457

========== ========== ==========

Opening cash and cash equivalents 8,622 8,165 8,165

---------- ---------- ----------

Closing cash and cash equivalents 2,313 8,811 8,622

========== ========== ==========

Analysis of net funds/(debt)

As at As at

29 May Exchange 27 November

2005 Cash flow movement 2005

#000 #000 #000 #000

Cash at bank and in hand 8,622 (2,542) 173 6,253

Current borrowings - bank overdraft - (3,940) - (3,940)

---------- ---------- ---------- ----------

Cash and cash equivalents 8,622 (6,482) 173 2,313

Non-current borrowings (5,000) (5,000) - (10,000)

Finance leases (181) 72 (1) (110)

--------- --------- ---------- ----------

Net funds/(debt) 3,441 (11,410) 172 (7,797)

========= ========= ========== ==========

NOTES TO THE INTERIM RESULTS

1. Interim results

The interim results for the six months to 27 November 2005 and for the

comparative six months to 28 November 2004 are unaudited and do not constitute

statutory accounts within the meaning of section 240 of the Companies Act 1985.

With effect from 30 May 2005, the Company has moved to reporting its financial

results in accordance with International Financial Reporting Standards ('IFRS')

endorsed by the European Union. Reconciliations and descriptions of the effect

of the transition from UK GAAP to IFRS on the Group's equity and its income

statement are detailed in note 8.

The financial information set out in the interim report has been prepared in

accordance with the accounting policies under IFRS detailed on our investor

relations website at http://investor.games-workshop.com. These policies are

expected to be followed in the full financial statements for the year to 28 May

2006.

Standards currently in issue and adopted by the EU are subject to interpretation

issued from time to time by the International Financial Reporting

Interpretations Committee ('IFRIC'). Further standards may be issued by the

International Accounting Standards Board that may be adopted for financial years

beginning 30 May 2005. Additionally, IFRS is currently being applied in the

United Kingdom and in a large number of countries simultaneously for the first

time. Furthermore, due to a number of new and revised standards included within

the body of the standards that comprise IFRS there is not yet a significant body

of established practice on which to draw in forming opinions regarding

interpretation and application. Accordingly, practice is continuing to evolve.

At this preliminary stage, therefore, the full financial effect of reporting

under IFRS as it will be applied and reported on in the Company's first IFRS

financial statements for the year to 28 May 2006, may be subject to change.

Copies of the interim results will be sent to shareholders and are available to

members of the public at the Company's registered office.

2. Geographical analysis

Revenue by geographical area of sales operation

Six months to Six months to Year to

27 November 28 November 29 May

2005 2004 2005

#000 #000 #000

Continental Europe 24,339 30,918 59,539

United Kingdom 16,634 21,006 40,166

The Americas 12,428 14,853 28,670

Asia Pacific 3,689 4,195 8,272

---------- ---------- ----------

Revenue 57,090 70,972 136,647

========== ========== ==========

Operating profit by geographical area of sales operation

Six months to Six months to Year to

27 November 28 November 29 May

2005 2004 2005

#000 #000 #000

Continental Europe 3,760 8,717 15,350

United Kingdom 1,812 4,257 7,252

The Americas (706) 53 317

Asia Pacific (260) 414 1,014

---------- ---------- ----------

4,606 13,441 23,933

Design and development costs -

amortisation (974) (983) (1,809)

Design and development costs -

not capitalised (1,032) (1,656) (2,872)

Central costs (2,641) (3,084) (5,358)

---------- ---------- ----------

Operating (loss)/profit before

royalties (41) 7,718 13,894

Royalty income 504 156 374

---------- ---------- ----------

Operating profit 463 7,874 14,268

========== ========== ==========

3. Income tax expense

Six months to Six months to Year to

27 November 28 November 29 May

2005 2004 2005

#000 #000 #000

UK corporation tax 27 1,967 3,633

Overseas tax 32 1,104 1,823

Origination and reversal of timing

differences (5) (461) (567)

---------- ---------- ----------

54 2,610 4,889

========== ========== ==========

4. Dividends

Six months to Six months to Year to

27 November 28 November 29 May

2005 2004 2005

#000 #000 #000

Paid in the period

Interim ordinary dividend - - 1,523

Final ordinary dividend 4,340 4,295 4,295

---------- ---------- ----------

4,340 4,295 5,818

========== ========== ==========

An interim dividend was proposed in the period for the year ended 28 May 2006 of

4.95p (November 2004: 4.95p) resulting in a proposed dividend of #1,541,000

(November 2004: #1,523,000). The interim dividend was declared by the board on

5 January 2006 and as such has not been included as a liability as at

27 November 2005.

5. Earnings per ordinary share

The calculation of basic earnings per ordinary share is based on the profit for

the period and the weighted average number of ordinary shares in issue

throughout the relevant period, excluding treasury shares.

The calculation of diluted earnings per ordinary share has been based on the

profit for the period and the weighted average number of shares in issue during

the relevant period, excluding treasury shares, adjusted for the dilution effect

of share options outstanding at the end of the period.

Six months to Six months to Year to

27 November 28 November 29 May

2005 2004 2005

Weighted average number of shares:

For basic earnings per ordinary share 30,789,543 30,620,058 30,691,357

Dilution effect of share options 207,844 467,107 384,946

---------- ---------- ----------

For diluted earnings per ordinary share 30,997,387 31,087,165 31,076,303

========== ========== ==========

6. Consolidated statement of changes in shareholders' equity

Other reserves Retained earnings

-------------------------------- --------------------

Called up Capital

share Share redemption Translation Hedging Treasury Profit and

Total

capital premium reserve reserve reserve shares loss

equity

#000 #000 #000 #000 #000 #000 #000

#000

As at 30 May 2005 1,553 6,542 101 486 232 (1,132) 35,959

43,741

Exchange adjustments - - - 717 - - -

717

Profit for the period - - - - - - 65

65

Shares vested - - - - - 672 (672)

-

Dividends paid - - - - - - (4,340)

(4,340)

Share-based payment - - - - - - 230

230

Deferred tax - - - - - - 2

2

Current tax - - - - 38 - -

38

Cash flow hedges

- fair value gains in the period - - - - 178 - -

178

- transferred to net profit - - - - (315) - -

(315)

Issue of ordinary share capital 2 186 - - - - (24)

164

------- ------- ------- ------- ------- ------- -------

-------

As at 27 November 2005 1,555 6,728 101 1,203 133 (460) 31,220

40,480

======= ======= ======= ======= ======= ======= =======

=======

Other reserves Retained earnings

-------------------------------- --------------------

Called up Capital

share Share redemption Translation Hedging Treasury Profit and

Total

capital premium reserve reserve reserve shares loss

equity

#000 #000 #000 #000 #000 #000 #000

#000

As at 31 May 2004 1,542 5,251 101 - 431 (1,011) 33,067

39,381

Exchange adjustments - - - 463 - - -

463

Profit for the period - - - - - - 5,069

5,069

Shares vested - - - - - - 215

215

Dividends paid - - - - - - (4,295)

(4,295)

Share-based payment - - - - - - 3

3

Deferred tax - - - - 266 - 9

275

Cash flow hedges

- fair value gains in the period - - - - (306) - -

(306)

- transferred to net profit - - - - (581) - -

(581)

Issue of ordinary share capital 8 1,021 - - - - (442)

587

------- ------- ------- ------- ------- ------- -------

-------

As at 28 November 2004 1,550 6,272 101 463 (190) (1,011) 33,626

40,811

======= ======= ======= ======= ======= ======= =======

=======

Other reserves Retained earnings

-------------------------------- --------------------

Called up Capital

share Share redemption Translation Hedging Treasury Profit and

Total

capital premium reserve reserve reserve shares loss

equity

#000 #000 #000 #000 #000 #000 #000

#000

As at 31 May 2004 1,542 5,251 101 - 431 (1,011) 33,067

39,381

Exchange adjustments - - - 486 - - -

486

Profit for the period - - - - - - 8,994

8,994

Purchase of treasury shares - - - - - (150) -

(150)

Shares vested - - - - - 29 121

150

Dividends paid - - - - - - (5,818)

(5,818)

Share-based payment - - - - - - 170

170

Deferred tax - - - - 85 - -

85

Cash flow hedges

- fair value gains in the period - - - - 331 - -

331

- transferred to net profit - - - - (615) - -

(615)

Issue of ordinary share capital 11 1,291 - - - - (575)

727

------- ------- ------- ------- ------- ------- -------

-------

As at 29 May 2005 1,553 6,542 101 486 232 (1,132) 35,959

43,741

======= ======= ======= ======= ======= ======= =======

=======

7. Reconciliation of profit to net cash from operations

Six months to Six months to Year to

27 November 28 November 29 May

2005 2004 2005

#000 #000 #000

Profit for the period 65 5,069 8,994

Income tax expense 54 2,610 4,889

Depreciation of property, plant and

equipment 3,697 3,142 6,214

Loss on disposal of property, plant

and equipment 11 33 59

Amortisation of capitalised

development costs 974 983 1,809

Amortisation of other intangibles 272 332 695

Interest income (69) (71) (153)

Interest expense 413 266 538

Other non-cash changes 189 327 465

Changes in working capital:

Increase in inventories (143) (2,879) (644)

(Increase)/decrease in trade and

other receivables (3,137) (4,744) 1,498

(Decrease)/increase in payables (279) 248 (3,034)

Decrease in provisions (86) (155) (181)

---------- ---------- ----------

Net cash from operating activities 1,961 5,161 21,149

========== ========== ==========

8. IFRS reconciliations

The following reconciliations provide a quantification of the effect of the

transition to IFRS:

Six months to Year to

28 November 29 May

2004 2005

#000 #000

Operating profit reported under UK GAAP 7,864 13,893

Capitalisation of development expenditure 116 294

Recognition of employee benefit liabilities (180) (95)

Write back of goodwill amortisation 192 379

Share-based payment (3) (170)

Derivatives not qualifying for hedge

accounting/hedge ineffectiveness (97) (68)

Other adjustments (18) 35

-------- ---------

Operating profit reported under IFRS 7,874 14,268

======== =========

As at As at As at

30 May 28 November 29 May

2004 2004 2005

#000 #000 #000

Net assets reported under UK GAAP 34,104 38,675 38,073

Capitalisation of development expenditure 1,721 1,838 2,014

Recognition of employee benefit liabilities (647) (833) (732)

Write back of goodwill amortisation - 192 383

Derivatives not qualifying for hedge

accounting/hedge ineffectiveness 112 15 44

Derivatives recognised and measured at

fair value relating to future transactions 616 (272) 330

Deferred recognition of lease

incentives/payments (236) (247) (218)

Dividend recognition 4,290 1,523 4,357

Other adjustments (205) (217) (201)

Tax effect of the above adjustments (374) 137 (309)

-------- -------- --------

Net assets reported under IFRS 39,381 40,811 43,741

======== ======== ========

Modifié par cracou2
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en lisant entre les lignes, onvoit bien que

le chiffre d'affaire a prix une grosse claque (-20%).

l'asie pacifique et surtout les USA sont en déficit assez monstrueux

c'est leurope continentale qui reprpése 75% des profits

l'investissement en Design and development costs a diminué de 50%

les coûts "centraux" ont diminué de 20% (des charettes?)

globalement l'entrepsie a fait des PERTES, pour la première fois

seule la vente de licences (royalties) permet d'afficher un profit positif.

... mais que les dividendes payés aux actionnaires resent les mêmes

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Je débarque, mais...

seule la vente de licences (royalties) permet d'afficher un profit positif.

De quelles licences parles-tu? À part DoW, je ne vois pas :good:

la prochaine fois je vous relance sur "Gavin, pendu ou noyé?".

Pendu bien sûr :lol:

Modifié par Force Bleue
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Mouais, le plus inquiétant est la chute du résultat opérationnel qui montre que l'activité est tout juste en équilibre. De fait, je me demande si l'ouverture de mag supplémentaires est une bonne idée ? sauf s'il s'agit de nouveaux marchés (europe de l'est ?)

Le BPA sur le semestre est quasi symbolique (0,2) et va plaire aux actionnaires. Néanmoins le div est maintenu pour cette fois.

PS : s'ils délocalisent en Chine ou au Viet Nam, il y a une chance d'avoir une armée Cathay rapidement :wub:

Modifié par evildead
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Même si les jeux sont pas encore sortis, les développeurs de Mark of Chaos (Namco) et de Warhammer Online (Mythic) ont dus acheter une licence d'exploitation. D'ailleurs Namco l'a achetée pour développer plusieurs jeux.

Ha ben oui tiens, je me demande où j'avais la tête :D C'est la faute aux exams sans doute :wub:

Modifié par Force Bleue
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au fait, GW avance certains lancement (pour compenser la chute des ventes)

De plus (remarque perso), en y pensant: la quantité de figurines d'occasion devient vraiment significative. En effet, elles sont substituables aux figurines contemporaines, et entrent directement en compétition avec elles. De là à ce que les "vraiment anciennes" soient exclues de certains événements/compétitions, il reste néanmoins un pas gigantesque qu'il ne faudrait pas franchir.

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Tiens ce serait peut-être une clé intéressante pour eux: s'emparer du marché d'occaz. Racheter les vieilles figs et les revendre.

QUOTE 

It is also investing in recruitment and training, improving

operational efficiency and sourcing products "cost effectively" from

Europe and Asia. 

Traduction : on délocalise en Roumanie et en Chine.

AMHA ca serait pas une bonne chose. Les couts de production diminuent pas tant que ca, et bonjour les délais et la qualité. C'est quand même un secteur assez spécialisé, pas une industrie lourde.

l'investissement en Design and development costs a diminué de 50%

Ca par contre ca fout les boules

Modifié par Fish
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pas vraiment. Je peux tolérer pas mal de choses en me disant "après tout ils font travailler en Europe, avec un belle usine etc etc", mais si je pense que ce sont des petits chinois qui font mes figs, je vais vraiment, mais alors vraiment pas aimer du tout.

Les LA y sont pas déjà imprimés? (à vérifier)

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AMHA ca serait pas une bonne chose. Les couts de production diminuent pas tant que ca, et bonjour les délais et la qualité. C'est quand même un secteur assez spécialisé, pas une industrie lourde.

Encore une belle idée reçue tout ça :wub: .

Pour un moule complet (carcasse+empreinte...) tu peux compter 2 fois moins cher si tu fais faire en Chine.

Pour la qualité, c'est la même que chez nous (pourquoi les chinois seraient moins doués que les européens?)

Pour ce qui est des délais, la non plus, pas d'écart avec chez nous. Leurs journées font 24h aussi, donc on peut mettre au mieux 3 équipes qui se relais toutes les 8h. exactement comme chez nous.

Je sais pas si GW à l'intention de faire produire directement en Chine. Je pense plutot qu'il vont faire réaliser les moules et autres outillages en chine pour économiser du fric (comme une grande partie des boites à l'heure actuelle) mais qu'ils vont continuer de produire en Angleterre. Ils ont déjà les machines donc ils sont bien obliger de les faire tourner pour les amortir. Ou alors ils déménagent tout la-bas...

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Juste pour revenir sur un truc qui a été dit précedement...

Mais il s'agit bel et bien d'un an ou deux, comme tu l'aurais vu si tu avais lu convenablement mes propos... 

Retardé d'un ou deux ans, pour pourvoir peaufiner le SDA et sortir les Ogres ( entre autres). Pour ma part, je considère que plus de 5 ans pour réediter toutes les races de WHB, ca n'aurait pas été du foutage du gueule si ils n'avaient passé leur temps qu'a ca, mais je suis désolé, on ne commence pas une tâche avant d'avoir terminé la précédente...Sauf quand il faut brûler les étapes pour faire du fric en attirant les "snots" (je guillemetise puisque ca semble en choquer certains)...

Le LA ES n'a été retardé que d'un LA, celui des ogres... Si GW à dut prendre du tpsz pour faire le SdA et autre, c'est "annexe", sous-entendu, si ça avait été un autre LA, celà eût été pareil...

Le seul VRAI retard, c'est l'arrivée surprise des Ogres, qui ne retarde, dans les faits, le LA ES que de quelques mois (et non pas d'année...).

Pour ce qui est de la critique du SdA, ce qui m'ennuie le plus, c'est pas tant le système de jeu (on aime ou pas, ça c'est suivant les goûts...), mais bien plus les multiples créations d'une seule et même fig (on a combien de Gandalf aujourd'hui? Combien d'Aragorn? etc.)...

C'est bien, puisque ça permet à GW de monter des prix et de faire qq bénèf. en plus... Pour un truc totalement inutile en terme de jeu... Encore que, pas "totalement", puisque certains ont un équipement différent (tiens, ta pas de chapeau, -1 en def?)....

Qd à ce qui est de la délocalisation, c'est pas pour tout de suite, AMHA, mais ça risque d'y arriver vite si les fig ne se vendent pas mieux... Et à ce prix là.... :wub:

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Ils ont déjà les machines donc ils sont bien obliger de les faire tourner pour les amortir.

C'est ce dont je parlais. Pour la qualité chinoise, j'ai déjà eu qq exemple à l'entreprise où j'ai fait mon stage... Bien sur ils sont capables de bien faire, mais on les appelle pas pour ca, alors ils font pas bien. Tandis qu'ailleur généralement ya un certain souci qualité.

Je me répète, mais le plus effrayant reste pour moi la baisse des couts de design et developpement. Des infos là-dessus?

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Oui enfin bon je ne considère pas que GamesWorkshop fasse dans la qualité.

Je regrette mais pour le prix d'une escouade tactique space marine par exemple on peut avoir une superbe maquette tamyia.

L'exemple le plus flagrant c'est le truk ork. GW vend ça 17.50 €, pour le même prix on a une belle maquette d'un hanomag de la seconde guerre mondiale où 10 Orks tiennent dedans en la convertissant un peu.

Pis bon on peut râler du prix des figurines mais parlons un peu produits dérivés.

Un pot de peinture coûte 2.50 € !! Un peu cher tout de même pour de la peinture à maquette de mauvaise qualité.

Pour 1.50€ ( tiens le prix n'a pas bougé depuis l'âge de mes 12 ans, j'en ai 23 ) on a un pot de peinture à l'huile tamyia.

Celà dit il faut reconnaître que de beaux progrès ont été fait sur les figurines, elles sont beaucoup plus belles.

Je vois dans beaucoup de sujets que la majorité des gens rejettent la faute de la baisse du CA de GW sur la sortie des ogres ou du seigneur des anneaux.

Je pense que vous êtes carément à côté de la plaque.

Aujourd'hui c'est l'ère des jeux vidéos. Les jeunes préfèrent passer des heures devant un jeu vidéo plutôt que de peindre les mêmes figurines des heures durant.

Si encore il ne fallait que peindre, mais non il faut aussi trouver un ami qui joue aussi à warhammer ou 40K, et si on connait personne qui y joue bah on a vite fait de se lasser de ses premières figurines pour se tourner vers autre chose.

Personnellement je ne joue qu'à 40K. Si j'ai débuté y'a deux ans c'est à cause de mon frère et s'il n'avait pas été là j'aurais jamais mis les pieds dans 40K.

Inversement il n'aurait pas participé à des tournois vu que je l'emmène en voiture et on aurait jamais rencontré les personnes qui font partie de notre club, du coup il aurait arrêté faute d'avoir pu trouvé un joueur.

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